18. 3. 2014
Odziv Ministrstva za zunanje zadeve
Predlog vladi 5493-61 je neprimeren za nadaljnjo obravnavo, saj ne upošteva dejstva, da Ministrstvo za zunanje zadeve (v nadaljevanju MZZ) lahko uveljavlja okoljsko ozaveščeno zunanjo politiko zgolj v skladu s svojimi pristojnostmi (2. člen Zakona o zunanjih zadevah, ZZZ-1-NPB4, 2011 in ZZ1, UL št. 45/01), ter usklajuje način uveljavljanja in zaščite gospodarskih interesov Republike Slovenije v tujini z drugimi, za načrtovanje in izvajanje gospodarskega sodelovanja pristojnimi organi in institucijami (3. člen istega zakona).
Obenem velja poudariti, da sta Republika Slovenija oziroma MZZ v svojem zunanje-političnem delovanju zavezana tudi okoljski zakonodaji Evropske unije (EU). Implementacijo evropskih okoljskih zavez spremlja Evropska komisija, v primeru kršenja zakonodaje je ključni akter sodišče EU. Evropska unija in njene posamezne države članice vodijo aktivno okoljsko politiko tudi v okviru zaporednih širitev EU, v dvostranskih odnosih s tretjimi državami ali regionalnimi skupinami ter pri pogajanjih in podpisovanju mednarodnih sporazumov.
MZZ v svoji organizacijski enoti, ki se ukvarja z globalnimi izzivi, spremlja in analizira globalne spremembe predvsem s sledečimi vsebinami, vezanimi na okolje oziroma "ozaveščeno zunanjo politiko":
Podnebne spremembe v zunanjepolitičnem okviru: Glavni dogodki na področju upravljanja z okoljem in podnebnimi spremembami so vezani na okvirno konvencijo Združenih narodov o spremembi podnebja (UNFCCC), s ciljem doseganja celovitega in pravno zavezujočega sporazuma za soočanje s podnebnimi spremembami v obdobju po letu 2012. MZZ vzpostavlja tudi okoljsko diplomatsko prakso na izbranih diplomatsko-konzularnih predstavništvih, kjer so posredovanja stališč o mednarodnih podnebnih vsebinah med ključnimi nalogami.
Voda v mednarodnih odnosih: Vprašanje vode v mednarodnih odnosih je vse bolj povezano s podnebnimi spremembami. Učinki podnebnih sprememb se pretežno odražajo skozi spremembe v vodnem ciklu, naj gre za pomanjkanje padavin in podaljševanje sušnih obdobij ali za naraščanja števila izrednih meteoroloških dogodkov, neurij, poplav, ipd. S temi procesi se povečuje potreba po celovitem upravljanju z vodnimi viri, tudi na mednarodni ravni.
Gozdovi in upravljanje z gozdovi: Mednarodna aktivnost v zvezi z njimi je v pristojnosti Ministrstva za kmetijstvo in okolje. MZZ trenutno spremlja dogajanje v OZN in skrbi za posredovanje informacij MKO. Slovensko znanje na tem področju je mednarodno prepoznavno, na podlagi tega je možno bistveno okrepiti mednarodno sodelovanje, tudi s pogledom na promocijo relevantnih gospodarskih panog.
Migracije, tudi v njihovi okoljski komponenti: Migracije so celovit pojav, ki ima zelo široke razsežnosti ter različne vzroke in posledice (gospodarske, sociološke, demografske, okoljske, itd.). EU posebno pozornost posveča implementaciji Globalnega pristopa k vprašanju migracij, ki je namenjen celostni obravnavi migracijske politike ter krepitvi in poglabljanju sodelovanja s tretjimi državami, ki so države izvora ali tranzita migrantov. Z migracijami je povezana tudi trgovina z ljudmi, katere razsežnosti presegajo tako nacionalno kot regionalno raven.