Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prazniki

4134 OGLEDOV 23 KOMENTARJEV

Pozdravljeni! Predlagam prenovo slovenskih praznikov, in sicer po spodnji shemi:

novo leto – 1. 1. Prešernov dan – prvi ponedeljek v februarju dan znanosti – prvi petek v marcu dan upora proti okupatorju – prvi ponedeljek v aprilu praznik dela – prvi petek v maju dan državnosti – prvi ponedeljek v juniju dan Rudolfa Maistra – prvi petek v juliju združitev prekmurskih Slovencev z matičnim narodom – prvi ponedeljek v avgustu dan vrnitve Primorske k matični domovini – prvi petek v septembru dan športa – prvi ponedeljek v oktobru dan spomina na mrtve – prvi petek v novembru dan samostojnosti in enotnosti – prvi ponedeljek v decembru

Vsak mesec bi v zameno imel po en praznik (dela prost dan), ki bi bil prvi ponedeljek ali petek v mesecu (razen seveda novega leta). Tako bi imeli enkrat v mesecu podaljšan konec tedna, kar bi večini ustrezalo, raje kot pa da moramo delati/iti v šolo v ponedeljek, v torek imamo dela prost dan, v sredo pa spet na delo/v šolo. Opažam namreč, da bistvene razlike, na kateri dan bi se praznoval praznik, ni, saj gre le za datumsko formalnost (princip, podoben tistemu od rojstnega dne, ko natanko na obletnico čigavega rojstnega dne komu voščimo vse najboljše, a mu/ji navsezadnje to vedno želimo). Uradna slavja bi torej ob praznikih z vso potrebno zgodovinsko in ostalo obarvanostjo bila na dan prej omenjenih datumov. Novosti bi zaobjemale tudi: – dan znanosti v marcu, ki bi bil namenjen slavljenju znanosti in tehnološkega napredka – en dan praznika dela (2. maja) manj – dan Rudolfa Maistra v juliju, podobno kot 23. novembra, le da julija, meseca, ko je umrl – združitev prekmurskih Slovencev z matičnim narodom bi bil dela prost dan – dan vrnitve Primorske k matični domovini bi bil dela prost dan – dan športa v oktobru, ki bi bil namenjen slavljenju vrhunskih slovenskih športnikov in športu sploh Po moji zamisli krščanskih praznikov ne bi bilo več, saj je po 7. členu ustave Republike Slovenije določeno, da so verske skupnosti ločene od države. Izvesti bi se moral nov popis prebivalstva, da bi ugotovili, kolikšen delež je katere veroizpovedi v Sloveniji. Trenutno je večinska veroizpoved katoliška z nekaj več kot 50 % pripadnikov. Brž ko ne bi bilo več vsaj 50-% večinske vere, bi se ukinilo javne krščanske praznike na državni ravni. Manjšina ne sme in ne more veleti večini, sploh pa – kdor pozna zgodovino Slovenije ali pa je bral npr. Prešernov Krst pri Savici ve, da je krščanstvo nam vsiljena vera in je bilo zaradi nje prelite veliko krvi, znani pa so tudi premnogokateri primeri raznovrstnih zlorab znotraj rimokatoliške institucije. V priponki prilagam še osnutek, kako bi bil videti koledar. Lep pozdrav Evanescence

28 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Anonimni uporabnik 19 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


10. 3. 2014

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Področje praznikov in dela prostih dni je urejeno z Zakonom o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji (Uradni list RS št. 112/05-UPB1, 52/10, in 40/2012-ZUJF; v nadaljevanju ZPDPD). Urejanje praznikov sodi na področje državne ureditve v Republiki Sloveniji, v katero spadajo tudi splošni državni akti, simboli in prazniki. Na opredelitve praznikov in dela prostih dni po tem zakonu pa se navezujejo tudi rešitve v delovni zakonodaji, ki dajejo delavcem pravico do odsotnosti z dela na prazničen in dela prost dan, s pravico do nadomestila plače oziroma do posebnega vrednotenja dela, v kolikor morajo delavci, zaradi nepretrganega delovnega oziroma proizvodnega procesa ali posebne narave dela, delati na ta dan.

Že ob pripravi ZPDPD v letu 1991 so se kazale mnoge dileme in popolnoma raznovrstna stališča glede dni, ki bi jih bilo potrebno ustrezno obeleževati v naši državi. Predlagatelj je pri pripravi zakona proučil vsa posredovana stališča in predloge ter upošteval tudi izide javnomnenjske raziskave, ki je bila opravljena ravno z razlogom, da se z zakonom določijo praznični dnevi, ki imajo splošen pomen ali pomen za vse ali večino državljanov. Ureditev praznikov in dela prostih dni v Republiki Sloveniji mora vsekakor ustrezati dejanskemu odnosu naših državljanov glede pomembnosti določenih datumov, ki jim je potrebno dati posebno obeležje.

Upoštevaje vsa stališča, predloge in izid javnomnenjske raziskave je bila sprejeta veljavna ureditev, skladno s katero ZPDPD poleg praznikov določa še šest dela prostih dni, ki imajo versko obeležje, pri čemer ti prosti dnevi ne obeležujejo izključno le praznikov katoliške vere. Upoštevaje strukturo praznikov po evropskih državah, lahko tudi ugotovimo, da je v večini primerjanih držav večina praznikov verskih, poleg novega leta ter praznika dela pa je praznično obeleževanje vezano še na državnost posamezne države.

Omeniti želimo tudi dejstvo, da je bilo od sprejema ZPDPD predlaganih že nekaj dopolnil zakona, pri čemer sta bili dve realizirani v spremembah in dopolnitvah zakona v letih 2005 in 2010, nekaj pa jih Državni zbor RS ni sprejel v obravnavo. Dopolnila so se nanašala na spremembe oziroma dodatno obeleževanje nekaterih dogodkov, ki so v povezavi z zgodovino naroda in države in ne na spremembe, črtanje ali dopolnitve verskih praznikov. V ureditev praznikov pa je posegel tudi ZUJF, ki je praznovanje novega leta skrajšal na en dan, pri čemer je potrebno poudariti, da dvodnevno praznovanje novega leta tudi sicer ni uveljavljeno v večini primerljivih evropskih držav.

Upoštevaje vse navedeno ocenjujemo, da je ureditev praznovanja praznikov v Republiki Sloveniji ustrezna in primerljiva ureditvam v drugih evropskih državah, zato menimo, da ni utemeljenih argumentov za spreminjanje zakona v smislu izpostavljenega predloga.

Priloge:

Komentarji