Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Reforma športa v osnovnih in srednjih šolah

2771 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Pozdravljeni! Zadnja leta je vse več govora o porastu prekomerno težkih otrok, ki – prav tako kot njihovi starši – živijo sodobno stresno, neaktivno in sedentarno življenje. Verjamem, da je večina bralcev mojega predloga seznanjena s škodljivostjo takega početja, zato ne bom izgubljal besed, da bi vam o tem še dodatno razlagal. Rad bi samo, da se zavedamo, da bomo tak nezdrav življenjski slog v dobri meri preprečili že s spodbujanjem svojih otrok, in to zlasti začenši že zgodaj v otroštvu. Menim, da je trenutna ureditev zelo nerodna in nazadnjaška, saj je v izobraževalnem sistemu RS poudarek na športu (nekoč imenovanem športna vzgoja) premajhen, večina učiteljev med drugim medtem ko čisla "mlade športne talente", manj športno sposobnih otrok sploh ne spodbuja niti se zanje ne trudi. Kot izkušen psihopedagog bi hkrati rad izpostavil dejstvo, da ima nekdo s slabšimi prirojenimi telesnosposobnostnimi lastnostmi in/ali nezavednimi starši zelo manjšo verjetnost, da bo v šoli pri športu dosegal enake rezultate, kot pa ti tisti, ki ima na primer prirojene športne predispozicije in/ali že od majhnega obiskuje katero izvenšolsko športno dejavnost, ki si pa je vsakdo iz takih ali drugačnih razlogov žal ne more privoščiti. Ravno ta športni neuspeh pa v odraščajočem posamezniku (predvsem pri dečkih) povzroči ogromen kompleks manjvrednosti, ki ga lahko tudi trajno zaznamuje. Podobno pa velja to, da zaradi športa, katerega namen po mojem mnenju ni; da bo po končanem osnovno- in srednješolskem izobraževanju posameznik znal zadeti 9 od 10 metov na koš, in to vrednih 3 točke, ali 200-krat z vmesnimi poskoki znal skakati čez kolebnico; temveč da se izobrazi in disciplinira. Zato predlagam reformo, ki zadeva pouk športa v osnovnih in srednjih šolah: – Od 6. do 9. razreda (javne) osnovne šole bi imeli obvezne 3 šolske ure športa tedensko namesto zgolj 2. – Srednje šole (brez športno usmerjenih) bi imele 4 šolske ure športa tedensko namesto zgolj 3. Dodatna ura športa na srednjih šolah bi bila namenjena izključno poučevanju zdrave prehrane, športne prehrane, škodljivosti dopinga, nepravilnega izvajanja telesnih vaj, slabostih telesne neaktivnosti, prve pomoči pri športnih poškodbah ipd., torej teoriji in ne praksi. Učni načrt bi seveda že preuredili tako, da ne bi imeli preveč ur. Na ta način bi okrepili zdravje otrok in mladih, jih dodatno motivirali za šport (tudi izven okvira šole!) in ozavestili o zdravem načinu življenja – manj zdravil in obiskov zdravnika bi bilo potrebnih, mladostniki bi bili krepkejši in bolj veseli, manj psiholoških travm in občutka manjvrednosti bi bilo itn. Povišano število ur športa pa bi omogočilo, da bi telesno manj sposobni lahko prišli do ocene tudi na drugačen način, npr. s krajšimi seminarskimi nalogami in podobnimi predstavitvami na temo, ki se jo obravnava pri športu (kot so zgodovina določenega športa, znanstvena odkritja povezana s športom, prednosti in slabosti izbranega problema v povezavi s športom ...). Obenem bi dajanje takih predstavitev lahko bilo ukrep učitelja proti nediscipliniranim učencem, saj so – po mojih in splošnih – izkušnjah to v večini bodisi tisti, ki so nezainteresirani (včasih tudi leni) uporniki, bodisi tisti, ki so vedênjsko nedisciplinirani športniki, z egocentričnimi motnjami in kompleksi pomanjkanja pozornosti.

Skratka, celoten pogled na šport bi se z uvedbo te oz. tej podobne reforme izboljšal, slovenska populacija pa bi na ta način hitro napredovala, saj boljša umsko-telesna pripravljenost in disciplina pomenita vsesplošno boljšo življenjsko raven. Prosil bi vas, da me podprete pri predlogu, saj me res zanima odziv pristojnega organa, in rad bi, da predlog doseže tudi pristojni resor. Če se s predlogom ne strinjate, mi namesto glasu PROTI raje v komentarju predlagajte, kako naj dodelam(o) predlog, da bo popoln. Zanima pa me tudi, kaj si o tem mislite vi, moji sodržavljani.

20 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Alissa White-Gluz 20 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 4. 2014

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Trenutna ureditev je takšna, da imajo učenci osnovnih šol v prvem in drugem obdobju 3 ure Športa tedensko, v tretjem obdobju pa 2. Pri srednjih šolah imajo gimnazijci tedensko 3 ure, dijaki v strokovnih in poklicnih programih pa manj in različno po letnikih.

Sedaj veljavni predmetnik programa osnovne šole in gimnazije predstavlja strokovno argumentirano in premišljeno odločitev ter konsenz usklajevanja številnih priznanih strokovnjakov za posamezna predmetna področja ter sistem vzgoje in izobraževanja. Opredelitve ur za posamezni predmet so normativno usklajene z zakonsko določenimi okviri. S spremembo, ki je zapisana v predlogu, bi dovoljene okvire obremenitve otrok presegli in porušili dogovorjen delež ur na posameznem predmetnem področju. S tem bi se vnovič sprožilo tudi vprašanje doseganja uravnotežene splošne izobrazbe, ki jo morajo zagotoviti vsi podsistemi izobraževanja. Sedaj veljavni učni načrti za šport tako za osnovno kot srednjo šolo vključujejo cilje in vsebine, ki sledijo celostnemu razvoju otroka in mladostnika. Cilji in vsebine so med drugim usmerjeni v načrtno spremljanje in vrednotenje učenčevega razvoja in njegovih dosežkov ter k spodbudi za redno šolsko vadbo. Splošna izhodišča poudarjajo povezovanje športne dejavnosti z drugimi predmetnimi področji. Povezovanje športa z vsebinami drugih predmetov (npr. spoznavanje okolja, biologija, gospodinjstvo, kemija, fizika, geografija) pripomore k razumevanju športa in njegovih učinkov. Pri predmetu šport je mogoče uresničiti tudi cilje medpredmetnih vsebin, ki nimajo svojega predmeta v obveznem predmetniku, imajo pa pomembno vlogo pri celostnem oblikovanju posameznika (npr. vzgoja za zdravje, okoljska vzgoja). Uresničevanju ciljev in vsebin obstoječih učnih načrtov za šport tako za osnovno kot srednjo šolo pomeni in omogoča vzgojo za zdrav življenjski slog. Sicer pa je cilje, ki naj bi jih s povečanim obsegom ur za šport dosegli, možno pri osnovnošolski populaciji učencev uresničiti pri neobveznem izbirnem predmetu šport (4. do 9. razred), številnih izbirnih predmetih na področju športa (7. do 9. razred), interesnih dejavnostih (1. do 9. razred) idr. vzgojno-izobraževalnih oblikah, ki sodijo v sklop obveznega in/ali razširjenega programa osnovne šole.

Podobno je tudi v gimnazijskem programu, kjer so vsebine, ki so navedene v predlogu npr. zdrava prehrana, premalo aktivnosti ipd., že vključene v nekatere ostale predmete (npr. biologija, kemija), se pojavljajo kot kroskurikularne vsebine in tudi v programih OIV. Prav tako obstoječi gimnazijski program ne ovira šol pri izvajanju projektov in seminarjev z omenjenimi vsebinami. Dosledno uresničevanje že obstoječega programa osnovne oz. srednje šole oz. uresničevanje ciljev in vsebin zapisanih v učnih načrtih vodi k uresničevanju ciljev povezanih z osveščanjem mladostnikov za zdrav življenjski slog ter k uresničevanju le tega. Iz vseh navedenih razlogov predloga na Zavodu RS za šolstvo ne podpirajo.

Priloge:

Komentarji




  • S Spk

    Smatram, da bi morali imeti vsaj 3 ure v OŠ in srednji šoli in obiskovati vsja 1 športno aktivnost v šoli ali izven nje in potem na fakulteti 3h.

     

    Učitelji šprtne vzgoje pa bi morali imeti delovno obveznost ne 4 ure ampak vsaj 6 ker ne potrebujeo verjetno 4 ure dnevno za priprave????

     

    Uvesti bi se moralo tudi prisotnost učiteljev v šoli vsaj 7h in 1 h doma in če delajo 5 ur na teden doma je dovolj, da v miru naredijo svoje priprave.

    Če otroci lahko prebijejo 8 ur v šoli pri pouku in potem doma še porabijo vsaj 1 uro za nalogo in učenje bodo učitelji zmogli malenkost manj.

     

    V tujini je učitelj plačan 1 šolsko uro 1 polno uro to pomeni, da bi pri nas morali biti vsi učitelji plačani za polovičen delovni čas.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Pozdravljeni

     

    Odvisno je kaj se tisti dve ali 3 ali več ur počne in kako se počne.

    Sicer pa se strinja ms Tlachenko.

     

    Po mojem mnenju športne vzgoje ni premalo, je pa premalo gibanja.

    Namreč za nekatere otroke je športna vzgoja stresno početje in zanje pod prisilo ni primerno, dočim za nekatere je primerno in potrebujejo nekaj prisile v primerni obliki. V kolikor pa bi se skupine otrok večkrat odpravile recimo na preproste sprehode v naravo, bi morda storili veliko.

     

    lp

  • G Giorgio Armani

    res dober predlog. mislim, da je premalo poudarka na športu v šolah + ni pošten sistem do tistih, ki mogoče niso toliko sposobni. zelo podpiram ta predlog, bravo!

    • b buffon

      pri vsakem predmetu je nekdo bolj, drugi pa manj nadarjen...potem bi morali dajati potuho pri vseh predmetih, saj npr. matematike tudi nekateri zlepa ne dojamejo in ne morejo imeti dobre ocene

    • Ikona uporabnika Alissa White-Gluz Alissa White-Gluz

      Ne vem no, po mojem mnenju ostali predmeti niso tako pogojeni kot šport. Če nekomu ni jasna matematika, mora delati več vaj, poiskati pomoč pri kom, ki zna. Rekli boste, da isto velja za šport, toda menim, da je pri športu le težje kaj bistveno popraviti ne da bi nazadoval oz. stagniral pri drugih predmetih.

  • T Tlachenka

    Po mojem mnenju to ni potrebno. Je potrebno le spremeniti predmet in ga narediti bolj praktičnega. Trenutno je predmet le odličen poligon za bulije

    • Ikona uporabnika Alissa White-Gluz Alissa White-Gluz

      Se strinjam, ampak vseeno se mi zdi 2/3 ure na teden za športno vzgojo premalo.

    • J Janez Novak

      Res je, 2 uri na OŠ in 3 ure na SŠ so premalo. Ko sem nedavno še sam hodil na gimnazijo se prav spomnim, koliko težav smo imeli, ker ni bilo ne prostora in sredstev ne interesa s strani profesorjev. To, da je v OŠ po novem urejeno tako, da sta samo 2 uri se mi zdi nesmiselno ... Lani sem pričel učiti na osnovni šoli in imam sodelavca in sodelavko (še stara garda), ki se niti najmanj ne zmenita za potrebe vseh otrok. Niti osnovnih pravil jih ne naučita. (Pristop: "Dečko, tu imaš žogo, pojdi brcat na gol, naslednjič ocenjujem. Deklica, daj mi skoči 100x čez kolebnico za 5.")

      Športni dnevi nekateri sploh nimajo več smisla, saj vsi samo posedajo. Prav boli pa me, ko vidim, kako nezdravo živijo otroci. Na fakulteti sem delal raziskovalno delo, kako na nekem območju otroci preživijo čas (beri ali športajo) in kako se prehranjujejo; rezultati so bili slabši, kot sem pričakoval. Tako da ja, menim, da bi bilo treba bolj poudarjati pomen športa. Tudi ta zamisel, da bi se učili tudi teoretični del in otroke učili o prehrani, poškodbah in prvi pomoči, se mi zdi senzacionalna in zelo razsvetljenska!! Res res, vsa čast predlagatelju, čim več takih predlogov. :)

    • J Janez Novak
      Komentar je izbrisal avtor komentarja.
    • T Tlachenka

      Težava pri športni vzgoji je, da je otroci pogosto enostavno ne marajo. Ko si otrok ne razmišljaš o tem, zakaj bi bilo to dobro za tvoje telo in te niti ne zanima. Niti ni bilo potrebno o tem razmišljati, ko smo se otroci tako ali tako sami od sebe razgibavali ob igrah. Poleg tega nekateri otroci enostavno niso tako športni in se jim vse skupaj še bolj zameri, ko se jih v to pretirano sili. Osebno sem potrebovala zelo dolgo po zaključku šole, predno mi je fizična aktivnost postala nekaj zabavnega, ker je bila športna vzgoja v osnovni in srednji šoli tako nesmiselna. Športni otroci pa že tako mnogi kaj trenurajo in ni prav nobene potrebe, da imajo poleg tega še dodatne ure športa ne teden. Če bi se najprej torej popolnoma reformiralo predmet in se ga naredilo za otroke dejansko koristnega bi lahko govorili o povečanju števila ur. Pred tem pa nikakor.