starejši vozniki
Predlagam da se omeji ali prepove vožnja voznikom starejšim od 75 let.Kot prikazuje statistika in tudi vsakodnevne novice je dokazano da starejši vozniki ogrožajo sebe in druge v prometu.Samo nekaj primerov:povzročajo prometne nesreče na avtocestah,se na njih obračajo in vozijo v nasprotno smer,s prepočasno in nesigurno vožnjo ovirajo druge-sploh nedeljski vozniki,ne znajo se obnašati na krožiščih,ne upoštevajo andrejevega križa.
Dokler oseba vozi po predpisih in huje ne kriši cestno-prometnih predpisov ter ne ogroža sebe in ostale udeležence v prometu, potem jim nihče ne bi smel prepovedati vožnjo motornega vozila, samo zaradi tega, ker je preveč star.
Starost gotovo vpliva na psihofizične sposobnosti, a marsikateri 80-letnik je v boljši kondiciji od kakega zapuščenega 50-letnika. Smislno bi bilo npr. uvesti obvezen vsakoletni preiskus psihofizičnih sposobnosti za voznike po 75. letu. Pa še nekaj bi bilo smisleno - uvesti nadzor in stroge kazni nad vozniki, ki s pretirano počasno vožnjo ovirajo promet. Takšni vozniki (resnici na ljubo predvsem starejši) ogrožajo ostale voznike in jih silijo v (nevarna) prehitevanja. Kazni za prepočasno vožnjo bi morale biti povsem enako visoke kot za prehitro.
Resnici na ljubo, nihče nikogar ne sili v prehitevanje. Mislim, da se nikomur dejansko ne mudi tako hudo, da bi ga bil konec, če se mora 10 minut peljati 70 namesto 90.
Sicer pa je zadrževanje kolone s prepočasno vožnjo prepovedano, in za to že obstaja kazen. Nihče pa me ne bo prepričal, da je bolj nevarno, če nekdo v naselju pelje 30, kot pa 70 (če je omejitev recimo 50).
Dejansko takšna "cijazenja" največkrat trajajo manj kot minuto, največ dve. Naša deželica je majhna, križišč v katerih se stanje spemeni pa veliko. Če pa gre za avtocesto kjer nekdo pelje sto namesto stotrideset pa itak imamo možnost prehitevanja. Mislim, da se vseeno moramo vprašati zakaj smo v danem trenutku tako jezni na "počasnelo". Verjetno gre za seštevek vseh naših nezadovoljstev, ki jih potem poskušamo stresti na nekoga, ki je videti čisto premalo nevaren, da bi nas 'zajebaval'.
Na avtocesti je lahko počasna vožnja nevarna. Na regionalkah nadležna a drugače povsem neškodljiva. Tako da, na avtocestah je to seveda neprimerno. Drugje pa morajo ljudje samo nadzorovati svojo agresivnost in malo povadijo potrpežljivost :)
Naj se kdo poleti v nedeljo popoldne pelje npr. iz Bovca v Novo Gorico (70 km). Na čelu kolone je praviloma italijanski "nono", ki pelje konstantno 40 km/h, tudi tam kjer je omejitev 90 km/h. In povsem brez težav tudi mimo policijske kontrole, ki je na tej relaciji praviloma vsaj ena. Še tako strpnega voznika tako ravnanje vrže iz tira in ga prisili v prehitevanje.
Že otroke v šoli učimo, da ne bodo napredovali v višji razred, če ne bodo osvojili učne snovi. Podobno je v službi - nesposobneži (vsaj v gospodarstvu) praviloma ne preživijo prav dolgo. Zakaj naj bi bilo v prometu druugače in bi morali biti neskončno strpni? Kdor pač ni sposoben voziti na način kot vozi večina, ne bi smel biti v prometu.
Sprejemati nek nov predpis zaradi posameznih primerov, ki so že sedaj prepovedani (ni se dovoljeno voziti 40 km/h tam, kjer je omejitev 90, in s tem zadrževati kolone za seboj), ni ravno smiselno.
Potem lahko zahtevamo enake ukrepe tudi npr. za vse mlajše od 30 let, ki vozijo BMWje....saj sem že velikokrat videl mladeniče s takšnimi avtomobili, ko so vozili 100 km/h tam, kjer je omejitev 70.
Redno se mi dogaja, da po cesti vozim za kakšnim počasnim starejšim voznikom. Če ga lahko prehitim ga prehitim. Če ga ne morem lepo vozim za njim. Jasno je, da so starejši malo počasnejši in jasno je, da malo počakamo, jim pridržimo vrata ali pa jih po potrebi peljemo čez cesto. Včasih so bili hitri, zdaj to niso več vendar imajo vso pravico biti in tudi uporabljati ceste v skladu s Cpp.
Poznam ljudi, ki so stari, živijo sami in skrbijo sami zase. To vključuje tudi vožnjo po hrano, k zdravniku, itd. Voznika si ne morejo privoščiti pa tudi zakaj bi ga? Če je omejitev na 50, ata pa vozi 40 me zaradi tega ne bo pobralo. Vprašati se moramo od kod pride naval jeze v takšnih primerih. Smo res potrebni nekoga, ki je "slabši" od nas, da doživimo potrditev od samega sebe? Je primerjanje z ljudmi, ki imajo očitno zmanjšane kapacitete res tisto kar nas dela nadpovprečne? Ali je vse skupaj le posledica naših frustracij in nemoči, da bi v resnici spremenili kaj bistvenega v svojem življenju.
Lepo povedano. Podpišem.
Nikakor ne gre vseh metati v isti koš, je pa dejstvo, da se z leti zmanjšajo sposobnosti za vožnjo, hočeš ali nočeš. 19-letnega norca pa ne moreš spraviti k pameti, dokler se ne zabije ali vsaj malo zraste v glavo. Mislim, da prepoved ni nikoli popolna rešitev. Moja osnovna oblika predloga je, da bi morali vsi vozniki na vsake toliko časa prestati preverjanje sposobnosti za vožnjo. Ta čas bi bil odvisen od starosti. Na primer: 18-40 let starosti na 5 let, 40-55 na 4, 55-70 na 3 itd. To bi bil kratek a ne pretežak test, ki bi vseboval križišča, vožnjo vzvratno in med stožci ter parkiranje. Ne govorim o prepovedi vožnje, če bi se voznik malo slabše odrezal (pustimo skrajne primere, ki jih je treba čim prej izločiti iz prometa), ampak za ozaveščanje ljudi, da prometni predpisi niso za okras in da naj ne precenjujejo svojih sposobnosti. Voznik bi na koncu preizkusa dobil potrdilo za podaljšanje vozniškega dovoljenja, ampak kot sem napisal, ta preizkus nebi bil tako strog, da bi kar naenkrat pol ljudi ostalo brez izpita.
Tudi jaz poznam vsaj 2 80-letnika, ki vozita perfektno. Po statistiki pa 19-letniki povzročajo največ nesreč. Bi morali potem prepovedati voziti vsem do recimo 30-ega leta???
Samo starost ne more biti pokazatelj vozniških sposobnosti.
Imam strica, ki pri 80. letih v prometu funkcionira popolnoma normalno.....po drugi strani imam soseda, ki je star 60, in ima vozniške sposobnosti takšne, da mu ne bi dovolil premakniti avta 3 metre na dvorišču.
Ločevanje po starosti je nesmiselno in nepravično.