Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Slovenski zapori in njihova prenapolnjenost

3617 OGLEDOV 34 KOMENTARJEV

Računsko sodišče je v poročilu z naslovom: Uspešnost reševanja prostorske problematike slovenskih zaporov - zapisalo: "Republika Slovenija se že vrsto let sooča s problematiko prenapolnjenosti zaporov in upoštevajoč uradne kapacitete so zapori že od leta 2005 zasedeni več kot 100-odstotno."

Predlagam, da naša država prenapolnjenost zaporov zmanjša tako, da uvede elektronski gležnjev monitor za obsojence lažjih kaznivih dejanj. Kaznjenec z gležnjevim monitorjem preživi zapor na svojem domu, ki ga v času prestajanja zaporniške kazni ne sme zapustiti. V primeru, da to stori, ga premestijo v klasični zapor, ki ga varujejo pazniki.

Država bo tako precej prihranila, saj stane strošek oskrbnega dne za enega zapornika 83 evrov na dan, kar znese 2490 evrov na mesec, prenapolnjenost zaporov pa se bo zmanjšala.

Elektronski gležnjev monitor (ankle monitor) so opisali v wikipediji: en.wikipedia.org/wiki/Ankle_monitor

16 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR dan 51 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 1. 2014

Odziv Ministrstva za pravosodje

Slovenska zakonodaja elektronskega spremljanja lokacije določene osebe v določenem času dneva ali noči in spremljanja njenega gibanja, ne pozna. Elektronski nadzor se v državah, ki ga imajo, uporablja kot samostojna sankcija ali kot dodaten pogoj pri sankcijah, ki se izvršujejo zunaj zapor (na primer hišni zapor) ali pri pogojni kazni. Lahko se uporablja kot del izvrševanja zaporne kazni ali kot pogoj pri pogojnem odpustu. Ponekod poznajo tudi dodaten elektronski nadzor po prestani kazni.

V Republiki Sloveniji elektronskega spremljanja oseb ne poznamo, poznamo pa v skladu u veljavno zakonodajo različne načine izvršitve kazni zapora (hišni zapor, vikend kazen in izvrševanje dela v splošno korist), ki posledično privedejo do manjše zasedenosti posameznih zavodov.

Ministrstvo za pravosodje pojasnjuje, da v predlogu naveden podatek, da je strošek oskrbnega dne v zavodu za prestajanje kazni zapora 83 evrov na zaprto osebo ne drži, saj je bil v letu 2013 povprečni dnevni strošek 64 evrov na zaprto osebo. V ta znesek so vključeni vsi stroški zaporskega sistema, od prehrane, zdravstvenega varstva, investicij do plač zaposlenih.

Uvedba elektronskega nadzora bi tako zmanjšala stroške oskrbnega dne v zavodih samo v primeru, če bi z njegovo uvedbo kakšen obstoječi zapor ukinili, kar pa ni namen uvedbe elektronskega nadzora kot načina izvršitve zaporne kazni zapora.

Glede na vse navedeno Ministrstvo za pravosodje ugotavlja, da je predlog neutemeljen, saj uvedba elektronskega nadzora ne bi znižala stroškov oskrbnega dne v posameznih zaporih. Prav tako naša veljavna zakonodaja že pozna različne načine izvrševanja kazni zapora, s katerimi se lahko delno zmanjša prezasedenost zaporov.

Priloge:

Komentarji