Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Satelitsko cestninjenje

5050 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

Vlada bo kmalu začela uvajati satelitsko cestninjenje, ki bo zamenjalo obstoječi sistem vinjet. Vsak uporabnik bo moral plačati točno toliko, kolikor kilometrov bo prevozil po avtocestah.

Predlagam, da bi vlada uvedla satelistsko cestninjenje tudi za magistralne in lokalne ceste in s tem zamenjala trenutni sistem, kjer je vsako leto potrebno plačati registracijo. Dejstvo je, da nekdo, ki avtomobil upravlja nekajkrat na leto in prevozi zelo majhno količino km, mora plačati enako registracijo, kot nekdo, ki avtomobil uporablja vsakodnevno. Namesto registracije bi ljudje plačevali kilometrino. Imeli bi 2 tarifi. Ena tarifa bi bila 0,01EU na prevožen km za vozila, katera masa ne presega 3500kg, druga tarifa pa 0,02EU za avtomobile, kjer masa presega 3500kg. To bi torej pomenilo, da nekdo, ki prevozi letno 20000km z vozilom, ki ne presega mase 3500kg , plača registracijo v vrednosti 200EU, tisti ki pa prevozi 20000km z vozilom, ki presega maso 3500kg, pa bi plačal registracijo v vrednosti 400EU. Menim, da bi ta način plačila cestnin bil bolj pošten kot trenutni, ko moramo vsi uporabniki vozil plačati isto registracijo, ne glede na to, koliko kilometrov prevozim.

Prosil bi uporabnike spletne strani za mnenje!

18 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mlad25 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 4. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Koncept elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku je opredeljen v vladnem akcijskem načrtu z dne 26.11.2009 in je skladen z usmeritvami evropske prometne politike. Koncept načrtovanega elektronskega cestninskega sistema se razlikuje od koncepta iz akcijskega načrta iz leta 2007, ki je opredeljeval izključno satelitsko tehnologijo cestninjenja. V novem akcijskem načrtu je ena glavnih sprememb tudi dolžina cestninjenega omrežja, ki sedaj vključuje le omrežje avtocest in hitrih cest v upravljanju družbe Dars d.d., in ne prvotno načrtovanega omrežja 2026 km cestninskih cest. V skladu z načrtom se bo cestninjenje izvajalo le na omrežju avtocest in hitrih cest, saj je bilo z internimi analizami ugotovljeno, da se z vključitvijo vzporednega cestnega omrežja (določene glavne ceste 1. reda) bistveno ne bi povečali prilivi iz naslova cestnin, predvsem glede na finančna sredstva, ki bi bila za širitev sistema na vzporedno omrežje potrebna. Z vključitvijo vzporednega cestnega omrežja se povečujejo stroški povezani z investicijo, vzdrževanjem in nadzorom, prihodki iz tega naslova pa bi bili zaradi relativno majhne gostote prometa po vzporednih cestah relativno nizki, kar zmanjšuje ekonomsko upravičenost širitve sistema na vzporedno cestno omrežje. Zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kg (Uradni list RS, št. 69/08) v 4. členu (izbirne cestninske ceste) sicer daje pravno podlago, da Vlada RS z uredbo določi kot cestninsko cesto tudi državno cesto, ki je projektirana za daljinski promet in gre za cesto, na katero je lahko preusmerjen promet iz cestninskih cest ali je v neposredni konkurenci s cestninsko cesto. Vzpostavljen elektronski cestninski sistem bo skladen z evropskimi smernicami EETS (»European Electronic Tolling System«), uvedba sistema pa je povezana tudi z implementacijo Direktive o interoperabilnosti elektronskih cestninskih sistemov v EU. Načrtovani sistem cestninjenja bo omogočal plačevanje cestnine glede na dejansko prevoženo razdaljo, kar bo uporabnikom omogočalo najbolj pravičen način plačevanja cestnine po načelu »uporabnik plača«. Dejstvo je, da je obstoječi sistem bolj ugoden za tiste, ki se vozijo več, kot za tiste, ki se vozijo manj (pa tudi za slednje je še vedno izredno ugoden). Ob tem je potrebno poudariti dejstvo, da v zvezi s tehnologijo načrtovanega cestninjenja v Republiki Sloveniji ni bila sprejeta nobena odločitev. Evropska zakonodaja na področju cestninjenja omogoča uporabo satelitske ali mikrovalovne tehnologije, zato bo tudi mednarodni javni razpis pripravljen tehnološko nevtralno. To pomeni, da bodo lahko naročniku predložene vse tehnološke rešitve, ki so trenutno na voljo na tržišču in bodo omogočale izvajanje cestninjenja na določenem cestnem omrežju. Letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu, ki je prihodek državnega proračuna, ne moremo primerjati s plačilom cestnine, ki pomeni plačilo storitve uporabe cestninske ceste in je prihodek družbe DARS d.d.. S plačilom letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu namreč pridobimo pravico, da vozilo lahko registriramo oziroma uporabljamo v cestnemu prometu. Predlagana rešitev, čeprav se na prvi pogled zdi pravična, pa ni skladna ne s slovensko ne z evropsko zakonodajo, ki ureja področje cestninjenja, niti ne z novim Akcijskim načrtom za uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku. Strinjamo pa se, da je pavšalno plačevanje cestnine, kot je bilo uvedeno z vinjetami, nepravično, in si ravno z uvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku prizadevamo vzpostaviti sistem, ki bo pravičen po načelu »uporabnik plača«. Poudariti je potrebno tudi dejstvo, da bo z uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za vsa vozila vzpostavljen tarifni model, ki bo vključeval različne tarife cestnine za posamezne cestninske razrede (motorna kolesa, osebna vozila, tovorna vozila, tovorna vozila s priklopnikom,…), poleg tega bo za tovorna vozila ohranjen tudi veljavni model prilagoditve višine cestnine glede na EURO emisijski razred vozila.

Priloge:

Komentarji