Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Satelitsko cestninjenje

5104 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

Vlada bo kmalu začela uvajati satelitsko cestninjenje, ki bo zamenjalo obstoječi sistem vinjet. Vsak uporabnik bo moral plačati točno toliko, kolikor kilometrov bo prevozil po avtocestah.

Predlagam, da bi vlada uvedla satelistsko cestninjenje tudi za magistralne in lokalne ceste in s tem zamenjala trenutni sistem, kjer je vsako leto potrebno plačati registracijo. Dejstvo je, da nekdo, ki avtomobil upravlja nekajkrat na leto in prevozi zelo majhno količino km, mora plačati enako registracijo, kot nekdo, ki avtomobil uporablja vsakodnevno. Namesto registracije bi ljudje plačevali kilometrino. Imeli bi 2 tarifi. Ena tarifa bi bila 0,01EU na prevožen km za vozila, katera masa ne presega 3500kg, druga tarifa pa 0,02EU za avtomobile, kjer masa presega 3500kg. To bi torej pomenilo, da nekdo, ki prevozi letno 20000km z vozilom, ki ne presega mase 3500kg , plača registracijo v vrednosti 200EU, tisti ki pa prevozi 20000km z vozilom, ki presega maso 3500kg, pa bi plačal registracijo v vrednosti 400EU. Menim, da bi ta način plačila cestnin bil bolj pošten kot trenutni, ko moramo vsi uporabniki vozil plačati isto registracijo, ne glede na to, koliko kilometrov prevozim.

Prosil bi uporabnike spletne strani za mnenje!

18 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mlad25 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 4. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Koncept elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku je opredeljen v vladnem akcijskem načrtu z dne 26.11.2009 in je skladen z usmeritvami evropske prometne politike. Koncept načrtovanega elektronskega cestninskega sistema se razlikuje od koncepta iz akcijskega načrta iz leta 2007, ki je opredeljeval izključno satelitsko tehnologijo cestninjenja. V novem akcijskem načrtu je ena glavnih sprememb tudi dolžina cestninjenega omrežja, ki sedaj vključuje le omrežje avtocest in hitrih cest v upravljanju družbe Dars d.d., in ne prvotno načrtovanega omrežja 2026 km cestninskih cest. V skladu z načrtom se bo cestninjenje izvajalo le na omrežju avtocest in hitrih cest, saj je bilo z internimi analizami ugotovljeno, da se z vključitvijo vzporednega cestnega omrežja (določene glavne ceste 1. reda) bistveno ne bi povečali prilivi iz naslova cestnin, predvsem glede na finančna sredstva, ki bi bila za širitev sistema na vzporedno omrežje potrebna. Z vključitvijo vzporednega cestnega omrežja se povečujejo stroški povezani z investicijo, vzdrževanjem in nadzorom, prihodki iz tega naslova pa bi bili zaradi relativno majhne gostote prometa po vzporednih cestah relativno nizki, kar zmanjšuje ekonomsko upravičenost širitve sistema na vzporedno cestno omrežje. Zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kg (Uradni list RS, št. 69/08) v 4. členu (izbirne cestninske ceste) sicer daje pravno podlago, da Vlada RS z uredbo določi kot cestninsko cesto tudi državno cesto, ki je projektirana za daljinski promet in gre za cesto, na katero je lahko preusmerjen promet iz cestninskih cest ali je v neposredni konkurenci s cestninsko cesto. Vzpostavljen elektronski cestninski sistem bo skladen z evropskimi smernicami EETS (»European Electronic Tolling System«), uvedba sistema pa je povezana tudi z implementacijo Direktive o interoperabilnosti elektronskih cestninskih sistemov v EU. Načrtovani sistem cestninjenja bo omogočal plačevanje cestnine glede na dejansko prevoženo razdaljo, kar bo uporabnikom omogočalo najbolj pravičen način plačevanja cestnine po načelu »uporabnik plača«. Dejstvo je, da je obstoječi sistem bolj ugoden za tiste, ki se vozijo več, kot za tiste, ki se vozijo manj (pa tudi za slednje je še vedno izredno ugoden). Ob tem je potrebno poudariti dejstvo, da v zvezi s tehnologijo načrtovanega cestninjenja v Republiki Sloveniji ni bila sprejeta nobena odločitev. Evropska zakonodaja na področju cestninjenja omogoča uporabo satelitske ali mikrovalovne tehnologije, zato bo tudi mednarodni javni razpis pripravljen tehnološko nevtralno. To pomeni, da bodo lahko naročniku predložene vse tehnološke rešitve, ki so trenutno na voljo na tržišču in bodo omogočale izvajanje cestninjenja na določenem cestnem omrežju. Letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu, ki je prihodek državnega proračuna, ne moremo primerjati s plačilom cestnine, ki pomeni plačilo storitve uporabe cestninske ceste in je prihodek družbe DARS d.d.. S plačilom letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu namreč pridobimo pravico, da vozilo lahko registriramo oziroma uporabljamo v cestnemu prometu. Predlagana rešitev, čeprav se na prvi pogled zdi pravična, pa ni skladna ne s slovensko ne z evropsko zakonodajo, ki ureja področje cestninjenja, niti ne z novim Akcijskim načrtom za uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku. Strinjamo pa se, da je pavšalno plačevanje cestnine, kot je bilo uvedeno z vinjetami, nepravično, in si ravno z uvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku prizadevamo vzpostaviti sistem, ki bo pravičen po načelu »uporabnik plača«. Poudariti je potrebno tudi dejstvo, da bo z uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za vsa vozila vzpostavljen tarifni model, ki bo vključeval različne tarife cestnine za posamezne cestninske razrede (motorna kolesa, osebna vozila, tovorna vozila, tovorna vozila s priklopnikom,…), poleg tega bo za tovorna vozila ohranjen tudi veljavni model prilagoditve višine cestnine glede na EURO emisijski razred vozila.

Priloge:

Komentarji




  • Z Zoki

    Prevelik poseg v zasebnost. Možnost zlorab. Orwellovski nadzor. Proti.

  • K KakuTaku

    Menim, da je satelitski sistem absolutno stroškovno neupravičen (nabava naprav, vzdrževanje glomaznega informacijskega centra), tehnično vprašljiv (pravilnost snapinga pozicije na ceste, zanesljivosti delovanja celotnega sistema, pa naprave verjetno ne bi bilo težko blokirat, da ji preprečiš lovljenje satelitskega signala?), da o spornosti ideje totalnega nadzora nad gibanjem sploh ne omenjam.

     

    Še bolj pomemben se mi zdi pomislek, ki ga je izrazil uporabnik "ognjenorezilo". Če se gremo egalitarnost pri zdravstvu, šolstvu itd, zakaj pa ne tudi pri cestah (pa naj bo jasno, da osebno prevozim zelo malo kilometrov letno).

     

    Proti. Boljši se mi zdi sedani vinjetni sistem, po možnosti v prihodnje z univerzalno elektronsko vinjeto, drugače bomo imeli v kratkem po 5 različnih vinjet na šipah.

  • R Roman

    Zavoljo varovanja zasebnosti sem proti takemu predlogu.

  • M Maj

    EDINO smiselno cestninjenje je preko cestninskega centa.

     

    Vsa goriva bi podražili za cca tri cente in bi se iz tega nabralo toliko kot se sedaj od vinjet in cestnine pri registraciji.

     

    Ta sistem bi bil daaaaaleč najboljši saj bi bi res pošten in vsak bi plačal za vse ceste točno toliko kot se vozi.

    Tisti, ki imajo bolj uničujoče avte bi plačali več, ker jim več kurijo, tisti, ki imajo pa električne pa ne bi plačali nič.

     

    Torej izjemno pošten sistem, najcenejša možna izvedba, povrhu pa spodbuja še ekologijo.

    • o ognjenorezilo

      električni avto ravno tako uničuje cestno telo...

       

      kako pa bi s tem dodatnim centom pravično cestninil tovornjak ali motor kjer je razlika v masi 100x ??

  • B Boyzl

    a ni smešno, da se nekateri bojijo "nadzora" svojega gibanja z vozilom?

    prostovoljno pa celo peš nosijo mobitele, s katerimi veselo oddajajo signal, kje so?

    kadar daš pač ustreznemu podjetju soglasje za sledenje pa lahko lociraš npr. svoje otroke...

    (http://cellphones.about.com/od/frequentlyaskedquestions/qt/gpspersonalkidslocator.htm)

     

    enako, kot je urejen nadzor nad podatki glede gibanja mobilca med baznimi postajami oz. celo natančnejšega lociranja osebe, bo (predvidevam) urejen nadzor nad gibanjem avtomobila.

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    Edy ce zelis, da ti vtaknejo en CIP, da ne recem kam, se lahko postavis v vrsto in ne bom nic kompliciral, samo, naj ga vstavijo samo tebi in bodobno mislecim, jaz namrec sem proti vsaki vrste nadzora, tako PROTI CIPOM, KOT PROTI SATELITSKEM CESTNINJENJU.

     

    ZE TAKO SMO SLI PREDALEC, SEDAJ NA LETALISCIH IMAJO ZE FULL BODY SCANERJE, KI TE SLECEJO PRAKTICNO DO GOLEGA IN VIDIJO TAKO STARE KOT OTROKE POPOLNOMA NAGE IN TO SE POCASI ZE SIRI, SEDAJ GA IMAJO ZE V ITALIJI IN KMALU BODO PRISLI SE K NAM. NATO JIH BODO POSTAVILI V VSAKO BANKO, PRED SOLO, ITD... IN KMALU KAMERE PO DOMOVIH.

    • m mlad25

      Če me nadzorujejo iz varnostnih razlogov, me ne moti!!!

  • e edy

    Ceste se gradijo in vzdržujejo tudi za tiste, ki jih uporabljajo samo enkrat na leto ali pa 1X na deset let. Tisti bi jih morali plačati še več, kot tisti, ki jih uporabljamo vsak dan.

    In ne komplicirajte, satelitsko cestninjenje naj bo za avtoceste, pa pika. Pravičnosti (take, ki bi vsakemu bila pisana na njegovo kožo) itak ne bo nikoli.

    • m mlad25

      "Ceste se gradijo in vzdržujejo tudi za tiste, ki jih uporabljajo samo enkrat na leto ali pa 1X na deset let. Tisti bi jih morali plačati še več, kot tisti, ki jih uporabljamo vsak dan."

       

      Se pravi, da bi tud tisti, ki imajo manjše plače, morali plačati več davka, kot tisti, ki imajo velke plače???

       

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    Pa se kako hudo je, saj ze tako smo izgubili prevec pravic in enkrat si jih bomo mogli vzeti te pravice nazaj, saj ze tako so sli predalec z temi novimi zakoni in nekoga bi morali kaznovati, zaradi sprejetja dolocenih zakonov, ki skodijo vsem drzavljanom. Na letaliscih imajo ponekod FULL BODY SCANNER, ki te slece popolnoma golega in vidi genitalije otrok. Mislim, kje je sploh clovesko dostojanstvo? Zakaj sploh hodimo obleceni okoli, ce nas oni lahko kr gledajo gole?

  • K Katrin

    Najbolj od vsega me moti to, da bi nekdo vedel za vsak moj premik z avtom. Vsi ostali pozitivni deli tega predloga zbledijo ob tem.

     

    Hkrati se ne strinjam, da je bil prejšnji sistem boljši od vinjet. Fočkanje na vsakem vhodu in izhodu je zamudno in drago.

    • m mlad25

      Kar se tiče tega, da te vidijo povsod, kje se giblješ je to tajnost podatkov. Tisti, ki bi vedeli, kje se giblješ bi morali o tem molčati. V primeru, da vas nekdo prijavi in da sodnik preiskovalni nalog policiji, takrat bi lahko spremljali, kje vse si se gibal. V primeru, da bi kdo od DARS-a in drugih cestnih služb vaše gibanje zlorabljal za kake druge namene, se ga sankcionira z visoko denarno oz. zaporno kaznijo in izgubo službe. To je moje mnenje!

       

      Isto se dogaja v Londonu. Celo mesto je pod videonadzorom. S kamerami vidijo vse, kaj se dogaja po mestu. Ampak dokler kdo ne da prijave o prekršku oz. kaznivemu dejanju, morajo te službe o vsem molčati!

    • B Boyzl

      eh, nič hudega, pa naj vedo še po avtu - itak že vedo (če hočejo) za vse naše premike, tudi tiste do javnega WCja, ker imamo nonstop mobilca v žepu...

       

      vsekakor pa podpiram način plačila pay-as-you-go, ker se počutim ob sedanjih vinjetah totalno diskriminiranega v primerjavi s tistimi, ki imajo čas in denar ali pa tudi samo potrebo po tem, da nonstop brzijo po SDloveniji gor in dol.

  • K KatjaC

    Registracija nima povezave s tem, uporabo cest plačamo z "letnim nadomestilom za uporabo cest". Vaš predlog pa je dokaj smiseln, tudi za ostale ceste.

  • o ognjenorezilo

    kakšno razmišljanje ???.. potem naj se vse javne servise tako obračunava.. zdravstvo, šolstvo.. komunala(odpadki se še sedaj ne tehtajo)... vse po količinah in porabi .. pa da vidimo kako boste pol živeli.... tega svet ne pozna. tolikokrat ko greš k zdravniku plačaj.. ne vem zakaj mi zdravi podpiramo bolane. če že imate nekateri tako pamet.

     

    in če ti je trenutno nadomestilo za uporabo cest predrago, prodaj avto, ker za 2x na leto se peljat greš lahko staxijem ali javnim prevozom... bo cenejše!!!

     

    zaprt sistem avtocest, če izuzamemo obvoznice se da cestniniti z abc kot smo ga poznali, ni treba trošit denarja za neke satelitske nadzore, ker to je samo izgovor za spremljanje posameznikov.

     

    da bi se pa to preneslo na regionalne ceste je pa norost in proti ustavno. nihče me nima pravice sledit.

    • k kal-51

      Se popolnoma strinjam s tabo.

  • T Tic Pavlin

    Tak nacin bi bil zagotovo bolj posten, vendar pa je trenutno gospodarska situacija sila neugodna, tudi za uvajanje satelitskega sistema cestninjenja na avtocestah. Vinjete in s tem moznost pavsalne uporabe avtocest zagotovo pozitivno vpliva na razvoj gospodarstva v drzavi, predvsem razvoj slabse razvitih regij. Sicer pa je moje mnenje, da za avtoceste, kjer lahko vstopis in izstopis na tocno dolocenih tockah, satelitski sistem ni potreben, ker ni nic bolj fer, kot cestninjenje po zaprtem sistemu ABC, ki smo ga ze poznali, tako da sem preprican, da se obeta tudi cestninjenje regionalnih cest po klilometru.

    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      Ukinitev vinjet in ukinitev satelitskega cestninjenja, saj prejsnji sistem je bil super. Satelitsko cestinjenje sploh ni jasno, kako tocno deluje, poleg tega, je to grob poseg v zasebnost, saj vejo tocno kam smo sli z avtom, kako hitro, itd.... Ze tako nam sledijo preko GSMa in celo prisluskujejo, sedaj bodo imeli se nas avto pod kontrolo?!?

       

      Se malo pa bodo ljudem dali cip pod kozo, kar je njihov koncni cilj, tako, da to se mora ustaviti zdaj.

    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      Ukinitev vinjet in ukinitev satelitskega cestninjenja, saj prejsnji sistem je bil super. Satelitsko cestinjenje sploh ni jasno, kako tocno deluje, poleg tega, je to grob poseg v zasebnost, saj vejo tocno kam smo sli z avtom, kako hitro, itd.... Ze tako nam sledijo preko GSMa in celo prisluskujejo, sedaj bodo imeli se nas avto pod kontrolo?!?

       

      Se malo pa bodo ljudem dali cip pod kozo, kar je njihov koncni cilj, tako, da to se mora ustaviti zdaj.