Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Glasnost TV oglasov v primerjavi z redno oddajo

2767 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam vladi spremebo zakona o medijih in sicer, da se prepove povečanje glasnosti pri predvananju ogasnih sporočil. Glasnost oglasnih sporočil bi morala biti enaka glasnosti kot pri oddajah. Sprememba bi bila izvedljiva, če se preveri model ameriške agencije FCC.

42 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K Kiko 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 1. 2014

Odziv Ministrstva za kulturo

Zakonodaja s področja (avdiovizualnih) medijev podrobno ureja oglaševanje v televizijskih programih ter pri tem skladno z evropskimi direktivami določa zlsti naslednje zahteve, in sicer, da je televizijsko oglaševanje jasno razpoznavno, da ga je mogoče ločiti od uredniško oblikovanih vsebin, ter da se televizijsko oglaševanje objavlja v posebnih blokih, tako da je optično in zvočno jasno ločeno od drugih programskih vsebin.

Pri zadevnem predlogu pa gre, za razliko od prej navedenega, predvsem za vprašanje tehničnih vidikov produkcije programskih vsebin in oglasov ter oddajanja programov, ki pa ga veljavna zakonodaja s področja medijev ne ureja. Po mnenju ministrstva, pristojnega za medije, vprašanje tehničnih vidikov produkcije programskih vsebin in oglasov ter oddajanja programov tudi ne sodi v zakonodajo s področja medijev.

Ministrstvo poudarja, da se z omenjeno problematiko srečujejo tudi druge države. Ker so nedoslednosti v različni glasnosti med programi pogost vzrok za pritožbe gledalcev in poslušalcev, je Evropska zaveza za radiodifuzijo (EBU) pripravila priporočilo R 128, ki obravnava ravno to problematiko. Dokument EBU R 128 vsebuje priporočila, ki naj se uporabljajo pri produkciji in predvajanju avdio signalov. V nekaterih državah (npr v Nemčiji) so se izdajatelji soglasno dogovorili za spoštovanje priporočila EBU R 128. Podobne pristope uvajajo tudi v drugih državah. V splošnem pa države sprejemajo predpisov, ki bi zahtevali spoštovanje določenih tehničnih parametrov, ampak tehnično ozaveščajo izdajatelje, tako da ti sledijo priporočilom in dobrim praksam.

Priporočilo EBU R 128 (Normalizacija glasnosti in največji dovoljeni nivo avdiosignalov) najdete spodaj v prilogi.

Priloge:

Komentarji




  • p pravica_ljudem

    Torej odgovor je: počakali bomo dokler nas EU ne prisili v to. Tipično slovensko. Naši politiki se nč ne upajo sami. Totalno nč.

    • J Jože J

      No ne bodite tako črnogledi. Vam lahko iz prve roke povem, da prave TV hiše upoštevamo priporočilo R128 EBU-ja. Na žalost pa nobena regulativa ne bo zajela tujih programov.

      Ne glede na tehnično raven glasnosti pa imamo vsi ljudje občutek, da so oglasi preglasni, če se reklamni blok začenja po tihih scenah. Če pa se začenja po glasnih (npr. eksplozijah) pa tega občutka ni.

  • Ikona uporabnika viros viros

    Se strinjam te reklame so prava GROZLJIVKA.

  • n naivnež

    Mislim, da to nima nič z vlado - glede na mnenje enega od komentatorjev, da bo vlada proti. To lahko uredi pristojni minister, ki je odgovoren za "okolje" - v konkretnem primeru gre za zvočno onesnaževanje.

     

    naivnež

  • R RRunner

    Sicer se strinjam da je precej moteče in tudi podpiram predlog a se mi vseeno zdi da vlada ne bo pluvala v svojo sledo. Dajmo probat.

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    ABSOLUTNO ZA!!!!

     

    Morali bi kaznovati tiste, ki imajo preglasne reklame, ker to je res motece, ko se tv komaj slisi pol pa udarijo reklame. Kaj njim ni jasno, da ljudje nimajo denarja za zapravljati in, da reklame nimajo efekta?

    • o opazovalka

      morda bi pomagalo, če bi VSI bojkotirali nakup tako reklamiranih izdelkov

  • z znalček

    Absolutno za. To je navadno nasilje nad gledalci. Če so že v TV hišah tako butasti, da ne dojamejo, da s takšnim načinom samo odbijajo gledalce (vsi ki jih poznam, so ravno zato začeli med reklamami prestavijti na druge programe ali reklame previjejo, ali pa samo izklopijo zvok med reklamami)