24. 1. 2014
Odziv Ministrstva za kulturo
Zakonodaja s področja (avdiovizualnih) medijev podrobno ureja oglaševanje v televizijskih programih ter pri tem skladno z evropskimi direktivami določa zlsti naslednje zahteve, in sicer, da je televizijsko oglaševanje jasno razpoznavno, da ga je mogoče ločiti od uredniško oblikovanih vsebin, ter da se televizijsko oglaševanje objavlja v posebnih blokih, tako da je optično in zvočno jasno ločeno od drugih programskih vsebin.
Pri zadevnem predlogu pa gre, za razliko od prej navedenega, predvsem za vprašanje tehničnih vidikov produkcije programskih vsebin in oglasov ter oddajanja programov, ki pa ga veljavna zakonodaja s področja medijev ne ureja. Po mnenju ministrstva, pristojnega za medije, vprašanje tehničnih vidikov produkcije programskih vsebin in oglasov ter oddajanja programov tudi ne sodi v zakonodajo s področja medijev.
Ministrstvo poudarja, da se z omenjeno problematiko srečujejo tudi druge države. Ker so nedoslednosti v različni glasnosti med programi pogost vzrok za pritožbe gledalcev in poslušalcev, je Evropska zaveza za radiodifuzijo (EBU) pripravila priporočilo R 128, ki obravnava ravno to problematiko. Dokument EBU R 128 vsebuje priporočila, ki naj se uporabljajo pri produkciji in predvajanju avdio signalov. V nekaterih državah (npr v Nemčiji) so se izdajatelji soglasno dogovorili za spoštovanje priporočila EBU R 128. Podobne pristope uvajajo tudi v drugih državah. V splošnem pa države sprejemajo predpisov, ki bi zahtevali spoštovanje določenih tehničnih parametrov, ampak tehnično ozaveščajo izdajatelje, tako da ti sledijo priporočilom in dobrim praksam.
Priporočilo EBU R 128 (Normalizacija glasnosti in največji dovoljeni nivo avdiosignalov) najdete spodaj v prilogi.