20. 1. 2014
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) (Uradni list RS, št. 40/12, 55/12 Skl.US: U-I-162/12-5, Up-626/12-5, 96/12-ZPIZ-2, 104/12-ZIPRS1314, 105/12, 25/13 Odl.US: U-I-186/12-34, 46/13-ZIPRS1314-A, 47/13, 56/13-ZŠtip-1, 63/13-ZOsn-I, 63/13-ZJAKRS-A, 99/13-ZUPJS-C, 99/13-ZSVarPre-C, 101/13-ZIPRS1415, 101/13-ZDavNepr, 107/13 Odl.US: U-I-146/12-35) v 188. členu določa prenehanje pogodbe o zaposlitvi javnemu uslužbencu, ki izpolnjuje v tem členu določene pogoje za pridobitev pravice do pokojnine. Pogodba o zaposlitvi javnemu uslužbencu preneha veljati na podlagi dokončnega sklepa, ki ga izda predstojnik prvi delovni dan po izteku dveh mesecev od izpolnitve pogojev. Le izjemoma javnemu uslužbencu pogodba o zaposlitvi ne preneha veljati, če se delodajalec in javni uslužbenec za zagotovitev nemotenega delovnega procesa v roku dveh mesecev od izpolnitve pogojev iz prvega odstavka tega člena dogovorita za nadaljevanje delovnega razmerja. V dogovoru o nadaljevanju delovnega razmerja se določi tudi trajanje delovnega razmerja. Izjema je torej možna le zaradi zagotovitve nemotenega delovnega procesa, in sicer za tisto obdobje, v katerem bo lahko delodajalec delovni proces uredil drugače.
Pojasnjujemo tudi, da Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 - uradno prečiščeno besedilo, 69/08 - ZTFI-A, 69/08 - ZZavar-E, 65/08 in 40/12 - ZUJF) ureja institut redne odpovedi iz razloga nesposobnosti tako javnemu uslužbencu, kot tudi uradniku na položaju, in sicer se šteje, da je:
- Javni uslužbenec nesposoben za svoje uradniško delovno mesto oziroma strokovno-tehnično delovno mesto, če ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov.
- Uradnik je nesposoben za položaj, če: 1. organ oziroma organizacijska enota, ki jo vodi, ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov, ki bi zagotavljali kakovostno in učinkovito delovanje organa oziroma organizacijske enote v skladu s programom dela organa; 2. na delovnem področju organa oziroma organizacijske enote, ki jo vodi, prihaja do ponavljajočih napak pri poslovanju oziroma če pride do težje napake pri poslovanju.
Zakon določa tudi: "Šteje se, da uradnik ni nesposoben za položaj, če dokaže, da je s skrbnostjo dobrega strokovnjaka storil vse, kar je bilo v njegovi pristojnosti, da bi preprečil, odpravil oziroma odvrnil slabo delovanje oziroma napake. Šteje se, da javni uslužbenec oziroma organ ali organizacijska enota ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov, če ne opravlja dela v določenih ali dogovorjenih rokih oziroma naloženega dela ne opravlja strokovno in kakovostno."
Skladno s 33. členom ZJU pravice in dolžnosti delodajalca v organu državne uprave izvršuje predstojnik, ki je odgovoren tudi za delovanje organa. Po dostopnih informacijah predstojniki tudi dejansko ugotavljajo nesposobnost javnih uslužbencev in izvajajo ustrezne ukrepe ob ugotovljeni nesposobnosti.
Upoštevaje navedeno ocenjuje, da je ukrepe, navedene v posredovanem predlogu, možno izvajati na podlagi veljavnih predpisov.