Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Varčevanje

2095 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Na ministrstvu za zunanje zadeve je trenutno 40 ljudi, ki bi jih morali upokojiti. Predvidevam, da je na raznih delovnih mestih v državni upravi še vsaj 4 x toliko nepotrebno zaposlenih. V raznih direktoratih in agencijah so na plačilnem spisku ljudje, ki v službo sploh ne prihajajo. Imamo nepotrebne direktorate, ki so nastali za odlaganje kadrov. Na ministrstvu za kmetijstvo na primer je zaposlenih 6 diplomiranih pravnikov, vendar večino pravnih del opravijo zunanje pravne službe, v glavnem ena, ki je v prijateljskem odnosu z vodjo pravne službe. Ko malo čez prste sešteješ nepotrebno potrošen davkoplačevalski denar si blizu številke namanj 50 milijonov. Vštete plače in stroški delovnega mesta. Če prištejemo še vsaj 200 milijonov preplačaneih sredstev, ki odtečejo iz zdravstva, vidimo, da precej ljudi kar dobro živi. Da ne govorimo o odtekanju denarja iz državnih podjetij -zadnji primer Telekom -nova marketinška akcija ob nepotrebnem zaprtju najprepoznavnejše blagovne znamke v državi. Ali kdo meni, da ljudem ni jasno kako poteka prelivanje ali smo tako daleč, da jim je vseeno?

Moj predlog je prečesanje delovne zaposlenosti, pa ne na papirju ampak z dokazi opravljenega dela.

Si kdo upa? Pri ljudeh bi imel podporo, pri sistemu pa ne, vendar kdo ve kako dolgo bo ta sistem trajal takšen kot je.

16 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Izbrisan Uporabnik 10352 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 1. 2014

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) (Uradni list RS, št. 40/12, 55/12 Skl.US: U-I-162/12-5, Up-626/12-5, 96/12-ZPIZ-2, 104/12-ZIPRS1314, 105/12, 25/13 Odl.US: U-I-186/12-34, 46/13-ZIPRS1314-A, 47/13, 56/13-ZŠtip-1, 63/13-ZOsn-I, 63/13-ZJAKRS-A, 99/13-ZUPJS-C, 99/13-ZSVarPre-C, 101/13-ZIPRS1415, 101/13-ZDavNepr, 107/13 Odl.US: U-I-146/12-35) v 188. členu določa prenehanje pogodbe o zaposlitvi javnemu uslužbencu, ki izpolnjuje v tem členu določene pogoje za pridobitev pravice do pokojnine. Pogodba o zaposlitvi javnemu uslužbencu preneha veljati na podlagi dokončnega sklepa, ki ga izda predstojnik prvi delovni dan po izteku dveh mesecev od izpolnitve pogojev. Le izjemoma javnemu uslužbencu pogodba o zaposlitvi ne preneha veljati, če se delodajalec in javni uslužbenec za zagotovitev nemotenega delovnega procesa v roku dveh mesecev od izpolnitve pogojev iz prvega odstavka tega člena dogovorita za nadaljevanje delovnega razmerja. V dogovoru o nadaljevanju delovnega razmerja se določi tudi trajanje delovnega razmerja. Izjema je torej možna le zaradi zagotovitve nemotenega delovnega procesa, in sicer za tisto obdobje, v katerem bo lahko delodajalec delovni proces uredil drugače.

Pojasnjujemo tudi, da Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 - uradno prečiščeno besedilo, 69/08 - ZTFI-A, 69/08 - ZZavar-E, 65/08 in 40/12 - ZUJF) ureja institut redne odpovedi iz razloga nesposobnosti tako javnemu uslužbencu, kot tudi uradniku na položaju, in sicer se šteje, da je:

  • Javni uslužbenec nesposoben za svoje uradniško delovno mesto oziroma strokovno-tehnično delovno mesto, če ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov.
  • Uradnik je nesposoben za položaj, če: 1. organ oziroma organizacijska enota, ki jo vodi, ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov, ki bi zagotavljali kakovostno in učinkovito delovanje organa oziroma organizacijske enote v skladu s programom dela organa; 2. na delovnem področju organa oziroma organizacijske enote, ki jo vodi, prihaja do ponavljajočih napak pri poslovanju oziroma če pride do težje napake pri poslovanju.

Zakon določa tudi: "Šteje se, da uradnik ni nesposoben za položaj, če dokaže, da je s skrbnostjo dobrega strokovnjaka storil vse, kar je bilo v njegovi pristojnosti, da bi preprečil, odpravil oziroma odvrnil slabo delovanje oziroma napake. Šteje se, da javni uslužbenec oziroma organ ali organizacijska enota ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov, če ne opravlja dela v določenih ali dogovorjenih rokih oziroma naloženega dela ne opravlja strokovno in kakovostno."

Skladno s 33. členom ZJU pravice in dolžnosti delodajalca v organu državne uprave izvršuje predstojnik, ki je odgovoren tudi za delovanje organa. Po dostopnih informacijah predstojniki tudi dejansko ugotavljajo nesposobnost javnih uslužbencev in izvajajo ustrezne ukrepe ob ugotovljeni nesposobnosti.

Upoštevaje navedeno ocenjuje, da je ukrepe, navedene v posredovanem predlogu, možno izvajati na podlagi veljavnih predpisov.

Priloge:

Komentarji