Uvedba davka na lastnike več kot enega osebnega vozila v blokovskih naseljih
Predlagam uvedbo davka na lastnike več kot enega osebnega vozila v blokovskih naseljih.
Parkirnih mest primanjkuje, avtomobilov pa je skoraj več kot ljudi.
Še posebno resen problem nastaja v blokovskih naseljih, ki so popolnoma zasedena z avtomobili, ki so parkirani tudi na pločnikih, zato bi morali nujno obdavčiti vse tiste, ki živijo v bloku in posedujejo več kot en avtomobil ter zasedejo toliko več parkirnih mest.
Premnogokrat se zgodi, da so tudi vozila v okvari parkirana na parkirišču pred blokom in tam stojijo tudi po pol leta in več ter zasedajo parkirni prostor.
Upam, da bo ta predlog boljše sprejet in da bomo Slovenci dokazali, da le nismo tako obsedeni z avtomobili, kot je to pokazalo v prejšnjem predlogu.
Sicer pa, mar ni veljalo ali še velja, da na eno stanovanje pripada eno parkirno mesto in ne več?
Sicer ne vem, zakaj je predlagateljica popravila obstoječi predlog, ker gre za povsem drugačen predlog z drugimi nameni in drugimi argumenti. V bistvu mu je skupno samo nasprotovanje avtomobilom, slabost predloga in slaba argumentacija. Ta predlog je še bolj neumesten od prejšnjega. Kot prvo, če naj bi šlo za parkirna mesta, bloki so v zelo neenakem položaju glede parkiranja. Lastniki stanovanj v blokih so skupaj s stanovanji obvezno kupili različno število parkirnih mest. Tisti, ki so jih kupovali pred 40 leti, so s stanovanjem kupovali manj kot 1 parkirno mesto. Jaz sem s svojim stanovanjem plačal tudi 1,8 parkirnega mesta, sosednje 1-sobno stanovanje pa 0,8. Sosed v enakem stanovanju je kupil v garažni hiši še 2 garaži ima samo 2 avtomobila. Davek naj bi bil za vse enak. V novejših blokih je zagotovljenih več parkirnih mest, vem za stanovanje, ki je take velikosti kot moje, pa mu pripadajo 3 pokrita parkirna mesta. Nekatere stolpnice v centru so povsem brez lastnih parkirnih mest in plačujejo parkirne karte ali pa imajo kupljene garaže. Naj na to plačajo še davek?
Iz predloga so izvzete stanovanjske hiše. Spet neumno. V Ljubljani so cele soseske vrstnih hiš, ki so bile zasnovane kot enodružinske s parkiranjem v eni garaži. Večina teh hiš se je nadzidala in v bivalne prostore razširila tudi garaža. Tako v istem objektu bivata 2 ali celo 3 družine s 6 avtomobili, ki so vsi parkirani na ulici.
Za parkiranje vozil so v vsakem primeru odgovorni lastniki avtomobilov. Če kupite stanovanje brez parkirnega mesta, si morate parkiranje zagotoviti drugače. Parkiranje na pločnikih in zelenicah je prepovedano in kaznivo. V nekaterih mestih po svetu je prepovedan nakup avtomobila, dokler ne dokažeš, kje ga boš imel parkiranega.
In še nekaj. Če vam primanjkuje argumentov oziroma postavljate take neumne predloge, potem ni treba pasti tako nizko, da vsem, ki so podali nasprotne argumente kliknete dislike, da njihovi komentarji izginejo. Sicer sem jim jaz prilepil like, da so prišli nazaj.
Za parkirni red okoli bloka se dogovorite z upravljalcem zgradbe. To je problem stanovalcev in ne vem kaj bi imela država s tem.
Ko sem bila jaz majhna, je res vsakemu stanovanju pripadalo eno parkirno mesto, to pa zato, ker ni bilo toliko avtomobilov kot danes. Podjetja (vsaj večja) so imela organiziran prevoz za svoje zaposlene.... Da bi pa obdavčili vse tiste, ki imajo več kot en avto in to glede na stanovanje? V moji družini smo 4, vsi k sreči zaposleni, vsi z vozniškim izpitom in vsak s svojim avtom. Vsak ima drugačen urnik. Če bi se želeli samo z enim avtom peljati v službo in nazaj, bi odšli od doma ob 5 zjutraj, domov bi se pa vrnili ob 18. Avtobusnih prevozov ni. Sicer zdaj ne živimo več v bloku ali v mestu, ampak vseeno je vaš predlog nepošten. Ne morete vedeti in niti ni vaša stvar, zakaj ima nekdo več avtov. Kar se pa tiče odsluženih avtomobilov na parkiriščih, to bi pa res lahko kaj ukrenili. Za odpeljati avto na odpad je namreč treba plačati, zato žal nekateri samo tablice poberejo dol in pustijo avto na parkiriščih da propada. V takih primerih bi se pa naši inšpektorji lahko kaj zganili in ukrenili.
2x narobe. Oddaja avta na odpad je brezplačna, sem sam enega oddal pred par meseci. Celo nasprotno, nazaj dobiš denar za cestnino in zavarovanje, pa tudi nadomestno vinjeto.
Za odvoz odsluženih avtomobilov je vsaj v Ljubljani zelo dobro poskrbljeno. Redarji občasno (ampak redno) zahajajo tudi v blokovska naselja in neregistrirana/zapuščena vozila opremijo z opozorilom in jih po preteku roka odstranijo. Zadeva funkcionira in po naseljih praktično ni več zapuščenih vozil. V kolikor so to vozila, ki ne izgledajo zapuščena ali jih redarji spregledajo, lahko na to redarje opozorimo. Tudi to sem pred časom naredil sam, ker sta bila na našem parkirišču 2 avtomobila, ki se nista premaknila več kot 14 dni. So jih kar hitro opremii z opozorilom in odstranili.
2x narobe. Oddaja avta na odpad je brezplačna, sem sam enega oddal pred par meseci. Celo nasprotno, nazaj dobiš denar za cestnino in zavarovanje, pa tudi nadomestno vinjeto.
Za odvoz odsluženih avtomobilov je vsaj v Ljubljani zelo dobro poskrbljeno. Redarji občasno (ampak redno) zahajajo tudi v blokovska naselja in neregistrirana/zapuščena vozila opremijo z opozorilom in jih po preteku roka odstranijo. Zadeva funkcionira in po naseljih praktično ni več zapuščenih vozil. V kolikor so to vozila, ki ne izgledajo zapuščena ali jih redarji spregledajo, lahko na to redarje opozorimo. Tudi to sem pred časom naredil sam, ker sta bila na našem parkirišču 2 avtomobila, ki se nista premaknila več kot 14 dni. So jih kar hitro opremii z opozorilom in odstranili.
Problem je v tem, da lahko odstranijo le zapuščena vozila. Ko dobi opozorilo, je dovolj, da lastnik vozilo prestavi na sosednje parkirišče, pa mu ga ne smejo odstraniti.
Bistvo problema teh vozil je v tem, da naša zakonodaja lastniku zemljišča ne dovoli, da odstrani motnje s svoje posesti. Če bom jaz parkiral avtomobil na vaše dvorišče, nimate popolnoma nobene možnosti, da ga odstranite. Edino, kar lahko naredite je to, da me civilno tožite za povzročeno škodo.....pri čemer boste seveda morali dokazati, da vam je škoda nastala, in v kakšnem znesku vam je nastala škoda.
Malo neresno je tako spremeniti predlog, da niti v osnovi več ne gre za isto stvar. Vsi dosedanji komentarji namreč s tem postanejo popolnoma nerelevantni....za nov predlog je bolje preprosto podati nov predlog.
Nikoli ni veljalo "eno stanovanje, eno parkirno mesto". Morda v posameznih blokih, če so se tako dogovorili. Država v to ni nikoli posegala.
Če imate v vašem bloku težave s parkiranjem, se pač dogovorite, da ima vsako stanovanje en parkirni prostor, jih ustrezno označite in dodelite stanovanjem. Ne pa, da si izmišljate nove davke za reševanje vaše osebne težave.
Sicer pa meni vse skupaj izgleda, kot da vam pač gre močno v nos, da imajo nekateri ljudje več avtomobilov, in sedaj na vseh straneh iščete vse možne načine, da bi jih kaznovali za to.
Nimam kaj reč na vaše komentarje, očitno vam ni še dovolj davkov. Sam imam tud dva avtomobila, vendar sem zanju plačal 1. davek ob nakupu 2. davek ob vsaki registraciji in zavarovanju 3. vsak teden plačam davek ob točenju goriva,... počas je dovolj teh davkov, kot podjetnik jih plačam mesečno okrog 14.000€, in že razmišljamo da bi proizvodnjo selili v druge kraje ker tukaj se delati NE DA! UVEDITE RAJE DAVEK NA LENUHE KI DOMA MOLZEJO SISTEM NE PA DA JE POTREBNO ŠE ZANJE PLAČEVAT!!
Ah dejte no..., če ste toliko davkov plačali pa res lahko še enega!
"Ja, rabljeni avtomobili stanejo skoraj nič... Hmm, hja... Kakšni avtomobili so to? Takšni, ki spuščajo še več plinov v zrak in večina od takih avtomobilov (ki so praktično zastonj) tehnično še zdaleč niso več primerni za na cesto. "
Avtor te pripombe je @ rose. Na osnovi tako bebave izjave je sklepati, da ta oseba nima nikakršnega tehničnega znanja in servira obrabljene pavšalizme v bran svoji nevednosti. Avtomobili se lahko delijo tudi na tehnološko zelo napredne stvaritve, ki so precej pred konkurenco in na tehnološko slabe stvaritve.@ rose kot očitni nepoznavalec ocenjuje kvaliteto vozila zgolj skozi ceno in starost, ki sta v določenih primerih popolnoma nerelevantni merili za stanje vozila. Naše vozilo je tehnološko še vedno pred večino konkurenčnih, tako v smislu varnosti, tehnološke dovršenosti, udobja in izpustov. Vozilo smo dobili skoraj zastonj, ker bivši lastniki kot tudi servisi niso bili sposobni držati vozila v zadovoljivem stanju. Stroški so vrtoglavo naraščali, problemi niso bili rešeni, servisi so se izmikali v smislu...raje odpeljite drugam, ne izplača se itd....vozilo je bilo nepremičnina. Sedaj se samo smejimo lastnikom dragih limuzin, ki imajo visoko porabo goriva in izpuste, mi pa se vozimo na dosti čistejši in cenejši energent. Smejimo se tudi temu komentarju @rose. Stara vozila tehnično podkovanih lastnikov (zato so tudi učakala starost), so pogosteje tehnično bolj zanesljiva, kot težki audiji, mercedesi, bmw-ji in podobna krama, katerih lastniki od napuha ne pogledajo ne levo ne desno, ne znajo pa si sami zamenjati mince v kemičnem svinčniku. In seveda, predlog je spisal "aparatčik", ki išče vsako zrno, ki bi ga obdalčil na račun državljanov. Kako bi še nekaj preprečil ali zaostril. Če bi predlagatelj živel v odmaknjenem področju in se vozil v službo v Lj (kar z javnim prevozom racionalno ni mogoče), bi skoraj gotovo imel še rezervno vozilo za primer, ko prvo iz kakršnega koli razloga odpove, je bilo udeleženo v prometni nesreči, je bilo tarča napada vandalov in podobno. Vse to z razlogom, da lastnik pride v službo, da lahko opravi svoje delo, da s tem omogoči, da funkcioniramo kot družba, kot celota. Poglejte Avstrijo, Švico. Ene registrske tablice za več vozil....In funkcionirajo. Pri nas pa moramo kupiti za vsako vozilo svojo vinjeto, kot bi se lahko peljal s tremi hkrati. S tako primitivnim razmišljanjem se mi ne moremo meriti z razvitimi družbami in ta predlog je tipičen primer nasprotovanja razvijajočemu se trendu družbe. Še eden v vrsti škodljivih, ki zavirajo razvoj.
Če ima lastnik več avtomobilov naj plača davek. To je davek na luksuz.
Je pa res in hkrati žalostno; avto v DRUŽINI ni luksuz ampak potreba.
Odločno proti, pa ne samo zato, ker bi to udarilo mene, ampak ker bi bilo to zelo nepravično. Jaz imam več avtomobilov (3), eden je veteran, ki po uradnih merilih to še ni. Za vsakega od teh 3 avtomobilov moram plačati svojo vinjeto, cestnino in zavarovanje, kot da bi se lahko hkrati vozil s 3 avtomobili. Z vsemi tremi avtomobili skupaj naredim na leto manj kilometrov kot marsikdo z enim. Če naj bi to bil davek na luksuz je to navadna bedarija. Jaz imam recimo bicikel, ki je vrednejši od mojega najcenejšega avtomobila, nekdo drug uro, sliko, ali kaj podobnega. Bomo obdavčili še to.
Predvidevam, da ima vsak posameznik le en avto. Seveda pa jih ima družina lahko tudi več.
Predlagateljica preprosto ne razume, da avtomobil s svojim obstojem ne onesnažuje okolja (razen pač izdelave same) in ne povzroča gneče na cesti. To povzročajo avtomobili, ki so v danem trenutku v uporabi.
udi če imam 5 avtomobilov, se lahko hkrati vozim samo z enim. In če se bom želel nekam peljati, se bom tja peljal, ne glede na to, ali imam en avtomobil, ali jih imam pet. V vsakem primeru bom povzročil enako gneče in enako onesnaženja....ne glede na to, koliko jih imam še parkiranih doma v garaži.
Pozdravljeni
Dober argument.
lp
Morda je bil dober, dokler še je bil predlog v prvotni obliki, in je bil v glavi predlagateljice problem onesnaženje in gneča na cesti.
Zdaj, ko je doživela zasuk, in je po novem problem gneča na parkirnih mestih pred bloki, pa nenadoma postane nesmiseln :)
Spoštovani
Kako bi obdavčili tiste, ki imajo avtomobile v poslovnem najemu in jih uporabljajo tudi v zasebne namene?
Presneta foušija slovenska ! Kaj pa koga briga koliko avtov je registranih na mene , plačam davek pri nakupu , cestni sklad in vse ostale dajatve .
Pozdravljeni
Spet, škoda, ker je predlog postavljen tako kot je, sice bi ga podprl, tako pa ga ne želim.
Problem, ki ste ga nekateri v pogovoru izpostavili je, če ima oseba dva avtomobila (sta registrirana nanj/o) in živi s partnerko/jem in tako oba uporabljata oba avtomobila. V tem primeru se lahko razume, da imata 2 avtomobila na 2 osebi v družini in se lahko razume, da ima vsak enega, zato ju verjetno nima smisla obdavčiti. V primeru da pa kdo živi sam in ima dva avtomobila ali pa imata 2 osebi v zakonski ali izven zakonski zvezi več osebnih vozil, pa se lahko razume, da imata luksus in ga je tako morda smiselno obdavčiti, ČE že ni. Kolikor vem pa je imeti avto že precej obdavčeno preko različnih davkov, registracij, okoljske takse itn. Ali to pomeni da dovolj, bo presodil vsak sam.
lp
Tudi sama se vozim več kot 30 kilometrov v eno smer, zato vem, kaj pomeni, če službe nimaš ravno pred vrati. Ne glede na to mislim, da moj predlog ni nobeno jamranje, pač pa logično razmišljanje nekoga, ki vidi, da bo kmalu v Sloveniji nastal kaos in da se bomo dobesedno zadušili v pločevini.
Tisti, ki se sklicujete na daljše vožnje in na družino ter podobno... Kako pa so se nekoč vozili v službe? Verjetno je tudi niso vsi imeli pred vrati.
Sicer pa kaj se sploh čudim takemu razmišljanju, ko že majhne otroke navajate na to in jih želite zapeljati dobesedno v stavbo vrtca, šole...
Kako so se nekoč vozili v službe?
na konju, oslu, peš, pa s švercanjem na vlaku ipd, to vsak ve.... ma kaj res moramo bit nazaj ko Albanija? Drugače pa poznam možakarja, ki gre tudi po nakupih in v službo s traktorjem... tudi sedaj smo iznajdljivi, bomo pa še enkrat
Kaže, da avtor predloga piše o družini z več vozili, in pri tem pozablja, da so posmezni člani družine zavezanci za davek. Smiselno bi bilo popraviti predlog.
Predlog bi še podpl če bi bil konkretno spisan, ne pa neko jamranje, bu hu f*cking hu,
Jaz sem iz MB in delam v LJ, žena pa v MB. Žena gre od doma okoli 7:00 in ima do službe cca. 8km in po poti še otroka v vrtcu odloži.
Jaz se vozim v službo v LJ in grem iz MB nekaj pred šesto uro v račam, pa po 17:00.
En avto, ker se nekdo, ki ima službo pred nosom to zmisli?
Nikakor ne gre in sem proti temu nesmiselnemu predlogu.
Saj v tem primeru naj ne bi bilo davka, ker je en avto vaš, en pa ženin. Piše: če si lahko posameznik privošči ...
Kaj pa če sta obe vozili pisani na moža? Zakaj bi moralo biti vsako na svojega člana....
Da ima posameznik več avtov še nekako razumem, ampak da bi družina morala imeti samo en avto je pa naravnost bizarno. Morda bi to še nekako šlo v Ljubljani pa v Mariboru pa še kakem mestu, ampak tu se pa konča. Za imet več avtov pa drugače res ne rabiš biti ne vem kako dobro situiran, rabljeni avti stanejo skoraj nič.
Ja, rabljeni avtomobili stanejo skoraj nič... Hmm, hja... Kakšni avtomobili so to? Takšni, ki spuščajo še več plinov v zrak in večina od takih avtomobilov (ki so praktično zastonj) tehnično še zdaleč niso več primerni za na cesto.
Ja, plačamo cestnino, vinjeto, vendar to plačamo dejansko uporabnino cest - avtocest in regionalnih cest. Zavarovanje je drugo.
Saj za en in edini avto nisem predlagala davka. Tisti, ki ima po dva, tri avtomobile (redki so takšni, ki imajo starega hrošča), pa naj plača za to davek. To enostavno ne more biti samoumevno, da ima nekdo lahko po pet vozil, če hoče. Nekako je treba te stvari omejiti.
Omejitev števila vozil je nujna, saj se bomo v nasprotnem primeru zadušili od teh plinov, sploh pa v mestih, je potrebno nekaj narediti. Zato sem dala tudi več predlogov vladi na to tematiko, ker se mi zdi, da enostavno ni normalno, da je v naših majhnih mestih (malo večja vas je Ljubljana za npr. ZDA) skoraj več avtomobilov, kot je prebivalcev. Zadušili se bomo, če bomo to dopustili. Ni se potem potrebno čuditi globalnemu segrevanju, ker so avtomobili dejansko skoz v pogonu in cesta več sploh ne miruje. Mene skrbi predvsem iz ekološkega vidika.
Lastništvo avtomobila nima povezave s tem, kar pišete. Z ekološkega vidika je problematična vožnja z avtomobilom, ne pa število avtomobilov, ki obstajajo.
Določena oseba se ne bo nič več vozila, če ima dva avtomobila.....oziroma, če ima sedaj dva avtomobila, in ji enega odvzamete, se ne bo vozila nič manj.
Rose:
Preden začneš nakladati o globalnemu segrevanju in tem da so avtomobili razlog za to, se izobrazi na temo globalnega segrevanja, sončevih ciklov in ostalih tem povezanih s tem.
Kot drugo, me zanima kaj bi pa storili v primeru ko ima mož na sebe pisano še vozilo ki ga uporablja žena, ki se mora recimo vozit vsak dan na delo 50km v čisto drugo smer kot mož, ter pa vozilo ki ga vozi otrok, ki se vozi na študij 30km proč vsak dan?
Malo v razmislek, da le nima vse tako enostavnih rešitev.
Točno tako. Plačamo cestnino, vinjeto, zavarovanje in drugo. In to plačamo za vsak avto. Torej, če imam 10 avtomobilov, bom 10x plačala to, vozila istočasno se bom pa lahko samo z enim in bo torej tudi samo en avto takrat onesnaževal okolje, povzročal gnečo, zasedal parkirno mesto... Zato ne mi govoriti da so avtomobili stalno v pogonu in da vas skrbi iz ekološkega vidika.
A ste mogoče pomislila, da če si nekdo lahko privošči več avtomobilov, sploh ni slabo? Če bi si jih jaz lahko privoščila, bi si za hoditi v službo nabavila en majhen avto - tiste na elektriko, ki ne onesnažujejo, pa še vožnja je poceni, da o parkiranju niti ne govorim, ker ga lahko vtakneš kamorkoli. Tak avto bi priporočila tudi ostalim članom moje družine. Žal dela vsak drugačen urnik in na drugem koncu, tako da že zaradi tega potrebujemo vsak svoj avto. Ker ne živimo v mestu, tudi razni vlaki ali avtobusi odpadejo, ker jih enostavno ni. Ko bi se pa za vikend odpravili kam v hribe ali na kakšen daljši izlet pa.. Ja, v tem primeru tisti mini električni avto ne pride v poštev in bi potrebovala večjega, torej bi že vsaj en član naše družine imel dva avta.
Saj pa je to že obdavčeno.....ob nakupu se plača DMV, vsako leto ob registraciji se plača zavarovanje in cestnino, morda tudi vinjeto.....
Če ima nekdo 30 let starega Hrošča za veselje in užitek ob sončnih vikendih poleti, poleg tega pa še en "normalen" avto, to ne pomeni, da je "dobro situiran"....1000 EUR vreden avtomobil ni ravno znamenje nekega velikega bogastva.
In pa, kot vsi vemo, socializem dokazano ne deluje...