27. 2. 2014
Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor
Stanovanjski zakon (SZ-1, Uradni list RS, št. 69/03, 18/04-ZVKSES, 47/06-ZEN, 45/08-ZVEtL, 57/08-SZ-1A, 90/09 in 62/10-ZUPJS) določa, da se najemna pogodba za neprofitno stanovanje lahko sklepa le za nedoločen čas. Kljub temu pa morajo biti pogoji za pridobitev neprofitnega stanovanja izpolnjeni ves čas trajanja najemne pogodbe. V tem smislu je tudi določba, da se vsakih pet let ti pogoji tudi preverjajo. Pri tem naj še pojasnimo, da najemnike neprofitnih stanovanj, ki imajo sklenjeno najemno pogodbo pred uveljavitvijo stanovanjskega zakona v letu 2003, ne zadeva 90.člen SZ-1. Pri tem so najemniki, ki imajo sklenjeno pogodbo pred uveljavitvijo SZ-1 zaščiteni pred preverjanjem pogojev za najem neprofitnega stanovanja. Le v primeru, da bi bila iz krivdnih razlogov najemna pogodba odpovedana in bi najemnik skladno s Pravilnikom o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (v nadaljevanju Pravilnik; Ur.list RS št 14/04, 34/04,62/06,11/09 in 81/11) dobil v najem drugo najemno stanovanje, bi pričel tudi zanj veljati 90. Člen SZ-1.
Prosilec, ki prosi za dodelitev neprofitnega stanovanja ali osebe njegovega gospodinjstva, ne smejo imeti premoženja, ki presega 40 % vrednosti zanje primernega stanovanja. Pri tem je mišljeno premoženje, ki izvira iz lastništva ali solastništva stanovanja ali stanovanjske hiše, kakor tudi iz lastništva ali solastništva drugih nepremičnin ali premičnega premoženja. Glede na navedeno, se vrednosti premoženja po tretji in četrti alineji navedenega Pravilnika sešteva. Seštevek premoženja ne sme presegati 40 % primernega stanovanja za gospodinjstvo, da je prosilec upravičen do dodelitve neprofitnega stanovanja v najem. Splošni pogoji za upravičenost do dodelitve neprofitnega stanovanja določa 3. Člen Pravilnika, pri čemer ima najemodajalec pravico vsakih pet let od najemnika zahtevati, da predloži dokazila o izpolnjevanju pogojev, ki jih opredeljuje Pravilnik iz petega odstavka 87. Člena SZ-1.
V postopku priprave je nov nacionalni stanovanjski program 2013 – 2022, ki med ukrepe, ki jih je treba izvesti že na začetku izvajanja, predvideva tudi spremembo Stanovanjskega zakona, saj je v osnutku Nacionalnega stanovanjskega programa kar nekaj vsebin, ki zahtevajo tudi novo normativno ureditev. Ker na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor redno spremljamo izvajanje stanovanjske zakonodaje in dnevno pripravljamo odgovore na stanovanjsko problematiko, smo tudi sami opazili, da je petletni rok za preverjanje izpolnjevanja pogojev za pridobitev neprofitnega stanovanja predolg, zato bomo prejeto pobudo obravnavali in smiselno upoštevali pri pripravi spremembe zakonodaje.