Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba gotovinskih blagajn za zdravnike, zobozdravnike in odvetnike

2837 OGLEDOV 1 KOMENTAR

DURS je končno učinkovito udaril po tistih, ki se izogibajo plačilu davkov. Seveda so se zadeve lotili tam, kjer je najlažje. Po gostincih, ki so v zadnjih letih služili bajne novce z dvojnim vodenjem blagajn. Seveda ne gre vseh metati v istih koš, ampak se verjetno vsi strinjamo, da je bilo takih precej. Sedaj so na vrsti frizerski saloni, ki so bili prav tako zlata jama brez-davčnih zaslužkov... Takole razmišljam in si mislim, edino prav je tako, ampak me pa vseeno zmoti dejstvo, da je pa vseeno precej dejavnosti, kjer pa tega ne morejo ali pa sploh ne želijo nadzorovati. Gradbinci, vrtnarji, osebni trenerji,... predvsem pa ZDRAVNIKI,ZOBOZDRAVNIKI in ODVETNIKI, le ti namreč sploh ne potrebujejo blagajne. Poznam jih kar nekaj, ki so dejansko obogateli na račun zdravstvenih in odvetniških storitev. Z zagotovostjo si upam trditi, da se največ neobdavčenega denarja izgubi v teh krogih.

Zato predlagam vladi, da končno uredi problematiko gotovinskega poslovanja zdravnikov, zobozdravnikov in odvetnikov in uvede gotovinske blagajne tudi za ta področja, tako kot to velja v drugih storitvenih sektorjih.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P ProtiSem 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 12. 2013

Odziv Ministrstva za finance

Ukrepi proti sivi ekonomiji predstavljajo eno od temeljnih prioritet davčnega sistema. Zagotavljanje preglednosti in sledljivosti finančnih transakcij sta pomembna ukrepa proti davčnim utajam. Siva ekonomija je tesno povezana z neevidentiranim gotovinskim poslovanjem, saj le-to omogoča številnim davčnim zavezancem, da prikazujejo manjši obseg poslovanja od dejanskega. Brez ustreznih evidenc, iz katerih je moč razbrati skladnost dejanskega poslovanja s predpisi o obdavčenju, je preverjanje pravilnosti davčnega obračunavanja oteženo. Vaš predlog za izboljšanje preglednosti pri gotovinskem poslovanju tako v splošnem podpiramo. V preteklosti so bilo sprejeti številni ukrepi za izboljšanje stanja pri evidentiranju gotovinskega poslovanja, zlasti glede izdajanja računov, pripravljajo pa se tudi novi ukrepi.

Pravila o izdajanju računov ureja Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1), ki je usklajen z Direktivo Sveta 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost. Račun mora biti izdan vsakokrat, ko poslovni subjekt opravi dobavo blaga ali storitev na ozemlju Republike Slovenije. Glede izdajanja računov velja poenostavljena ureditev za male davčne zavezance, ki v obdobju zadnjih 12 mesecev niso presegli oziroma ni verjetno, da bodo presegli znesek 50.000 evrov obdavčljivega prometa.

ZDDV-1 določa, da se lahko račun izda v papirni ali elektronski obliki. Račun izdan v kateri koli obliki (elektronski ali papirni) mora zagotavljati pristnost izvora, celovitost vsebine in čitljivost računa od trenutka izdaje do konca obdobja hrambe računa.

Na področju elektronske obdelave podatkov je s 1. 7. 2013 začela veljati nova davčna zakonodaja, ki določa, da davčni zavezanci ne smejo imeti ali uporabljati računalniških programov, ki omogočajo kakršno koli naknadno spreminjanje podatkov brez revizijske sledi. Enako velja tudi za proizvajalce oziroma dobavitelje programske in strojne opreme, ki ne smejo davčnim zavezancem omogočiti uporabe programov ali opreme, ki omogoča naknadno spreminjanje podatkov, brez hrambe izvornih podatkov. Za davčne prekrške pri elektronski obdelavi podatkov so bile predpisane visoke globe. Ugotovljeno je bilo, da so navedene spremembe davčne ureditve spodbudile davčne zavezance, da so začeli uporabljati opremo, ki ne omogoča naknadnega spreminjanja podatkov o izdanih računih brez revizijske sledi. Navedene spremembe davčne zakonodaje pa niso zadevale tistih davčnih zavezancev, ki račune pišejo ročno. V zvezi s tem se preučujejo različne ideje za omejitev izdajanja ročno izpisanih računov in obvezna uporaba registrskih blagajn oziroma podobne opreme za izdajanje računov v vseh primerih, ko ponudniki blaga in storitev dobivajo plačilo v gotovini. Pri omejevanju možnosti ročnega pisanja računov je treba razmisliti tudi o morebitnih izjemah. Izjem bi moralo biti čim manj, kar bi pomenilo večjo enotnost sistema in enakopravnost zavezancev. Obvezna uporaba registrskih blagajn oziroma podobne opreme za izdajanje računov v vseh primerih, ko ponudniki blaga in storitev dobivajo plačilo v gotovini bi povečala preglednost poslovanja davčnih zavezancev in otežila prikrivanje dejanskega prometa, ki ga dosegajo s prodajo blaga in storitev.

Priloge:

Komentarji