30. 3. 2010
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Najprej je potrebno poudariti, da je ravnanje z odpadki v pristojnosti lokalnih skupnosti, v kolikor ne gre za nevarne odpadke. Kot že predlagatelj ugotavlja, je odmetavanje odpadkov urejeno v posebnem členu Zakona o varnosti cestnega prometa, kjer je zakonodajalec v tretjem odstavku, 113. člena določil: "Na cesti ali ob njej je prepovedano izpuščati, puščati, odlagati, odmetavati ali postavljati karkoli, kar bi oviralo potek prometa, ogrozilo njegovo varnost, škodovalo ljudem, živalim, rastlinam ali onesnažilo okolje. Zlasti je prepovedano vozišče močiti ali ovirati odtekanje vode z njega, odlagati nanj sneg ali led, postavljati stebričke, verige ali druge naprave za ograjevanje parkirnih prostorov oziroma preprečevanje parkiranja, puščati na njem zabojnike za smeti ali druge predmete, razsipati po njem sipek material, ga pomazati z mazili ali drugače pomastiti ali kako drugače onesnažiti." In za navedeno kršitev predvidel tudi globo v osem odstavku, istega člena: "Z globo 250 eurov se kaznuje za prekršek voznik ali druga fizična oseba, ki ravna v nasprotju z določbo tretjega ali četrtega odstavka tega člena." Nadaljnja obravnava predloga ni potrebna, saj je urejanje ostalih površin, ki ne sodijo v t. i. cestno infrastrukturo, v skladu z navedbo v uvodu, v pristojnosti občin, ki to urejajo v svojih občinskih odlokih. Naj za primerjavo navedemo dva nedavno sprejeta odloka:
- Odlok o javnem redu in miru v Občini Tabor (objavljen 5. 3. 2010) in
- Odlok o javnem redu in miru v Občini Slovenske Konjice (objavljen 30. 12. 2009).
Zakon o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov tovrstnega področja ne ureja. Ker iz predloga zakonske ureditve ni razvidno iz katerega lokalnega okolja je predlagatelj, ni moč preveriti ali je konkretna lokalna skupnost v svojem odloku uredila navedeno področje.