Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocesti

2777 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam,da se sprejme zakon, ki bi prepovedal prehitevanje tovornjakov na avtocestah.To, kar se dogaja je resnično zelo nevarno.Prav groza je ko se voziš in ti tovornjakarji,kar zavijejo na prehitevalni pas in ogrožajo vozila in delajo zastoje.Verjamem,da vas je dosti voznikov, ki se vozite po avtocestah in doživljate to norost.

17 glasov

13 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tvins 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 3. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Na osnovi opažanj, da se tovorni promet povečuje in da je medsebojnih prehitevanj tovornih vozil vse več, je ministrstvo že v letu 2007 pozvalo družbo DARS d.d., da preuči možnosti in pristopi k vzpostavitvi prepovedi prehitevanja za tovorna vozila. Družba DARS d.d. je predlagala način postavitve prometne signalizacije, ki prepoveduje prehitevanje tovornih vozil, s predlogom kriterijev glede mest vzpostavitve, in da se na določenih mestih oziroma pododsekih (pas za počasna vozila, ljubljanski obroč, priključki na zelo prometnih odsekih) ta omejitev ne upošteva, saj bi pomenila le večjo gnečo v prometnih konicah. Pri tako oblikovanem predlogu je družba DARS d.d. upoštevala tudi kriterij prometne obremenitve, in sicer 3.000 PLDP (povprečni letni dnevni promet) težkih tovornih vozil na dan. Po potrditvi predlaganih kriterijev s strani ministrstva, pristojnega za promet, je družba DARS d.d. pripravila nalog za postavitev prometne signalizacije na avtocestah in to postavitev tudi realizirala v poletnih mesecih leta 2007. Po letu 2007 je bila prepoved prehitevanja vzpostavljena tudi na ostalih novo zgrajenih avtocestnih odsekih, in sicer tam, kjer je cestna infrastruktura to zahtevala (predori, viadukti in podobno), ter dodatno tudi na celotni avtocesti A5 Pesnica – Pince (prekmurska avtocesta), kjer je bila postavljena tudi prometna signalizacija o zahtevani varnostni razdalji.

Na podlagi zahtev avtoprevoznikov, ki so tej omejitvi prehitevanja ves čas nasprotovali, pa je ministrstvo decembra 2007 družbi DARS d.d. dodatno naročilo, da pristopi k naročilu in izvedbi dopolnitve že vzpostavljene prometne signalizacije tako, da na prometne znake doda časovno omejitev na način, da omejitev velja le v času od 6. do 9. ure in od 14. do 17. ure. Dopolnilne table so bile postavljene marca 2008.

Z omenjeno problematiko se je v letu 2009 ukvarjala tudi delovna skupina za pripravo Zakona o pravilih cestnega prometa. Člani delovne skupine in strokovna javnost so bili mnenja, da so glede na opisano problematiko prehitevanja najbolj problematične avtoceste in hitre ceste z dvema prometnima pasovoma za vožnjo v eno smer in ne avtoceste in hitre ceste, ki imajo tri ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer. Določba, ki bi po avtocestah in hitrih cestah generalno dovoljevala vožnjo vozilom, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t ter vozil in skupin vozil daljših od 7 m, le po skrajnem desnem prometnem pasu, bi povzročila še večji kaos v cestnem prometu in dodatne prometne zastoje na avtocestah ter s tem nastanek dodatnih nevarnih situacij za uporabnike slovenskih avtocest.

Skladno z navedenim je potrebno tudi omeniti, da so posamezni odseki avtocest in hitrih cest različno obremenjeni. Uveljavitev tako striktne omejitve, ki bi veljala za vse avtoceste in hitre ceste (torej ne le za posamezne odseke avtocest in hitrih cest), bi lahko pomenila le še večje zastoje in gnečo v prometnih konicah ter s tem nastanek dodatnih nevarnih situacij za udeležence cestnega prometa, prav tako pa bi tako striktna omejitev zahtevala stalen in zelo obsežen policijski nadzor ter posledično s tem zahtevala tudi več tehničnih, kadrovskih in drugih resursov.

Ocenjujemo, da je v okviru predhodne obrazložitve ustrezno pojasnjen način urejanja prehitevanja tovornih vozil na omrežju slovenskih avtocest in hitrih cest. Ne glede na predhodno navedeno si Ministrstvo za infrastrukturo kot pristojni resor stalno prizadeva, da se iščejo čim bolj učinkovite rešitve, ki uporabnikom cest omogočajo, da čim bolj varno in udobno realizirajo svoje potrebe po mobilnosti.

Priloge:

Komentarji




  • F Feniks

    Najnižjo dovoljeno hitrost bi morali zvišati.

  • h hales

    V tem primeru bi prišlo do tega, da imamo en počasen tovornjak, ki vozi recimo 60 km/h in za njim kolona tovornjakov, ki ne smejo mimo.

    To pomeni, da so vsa osebna vozila na prehitevalnem pasu. Ne vozijo pa vsi z maksimalno hitrostjo.

     

    Torej bolje počakati 10 sekund, da tovornjak prehiti drugi tovornjak, kot pa se voziti v koloni nekaj minut s hitrostjo 90 km/h.

     

    Mimogrede, na avtocesti je maksimalna hitrost 130 km/h. To ni obvezna hitrost, niti priporočljiva.

     

    In če se nekdo pelje po AC s hitrostjo 160 km/h ali več, potem je on nevaren tovornjakom, ki prehitevajo druge tovornjake in ne obratno.

  • T Tanja Ml

    Prehitevanje tovornjakov ni nič bolj problematično od prehitevanja osebnih vozil, ki ne znajo vozit.

     

    Na AC do Kopra je na desnem pasu res veliko tovornjakov in potem vsi ostali (tako počasni vozniki osebnih vozil, kot tudi nekateri tovornjaki ali druga počasna vozila) nonstop vozijo po levi.

     

    Če je nekdo na levem pasu predolgo, mu pač mirno poblendaš in se vsak lepo umakne nazaj na desni pas. Če pa vidiš, da nima možnosti, pa pač počakaš. Zaradi tistih parih ljudi na levem pasu ne boš nič počasneje na cilju.

     

  • D Drzavljanka

    Nisem tovornjakarica in tudi meni kravžljajo živce tovornjakarji, ki pogosto ogrožajo ostale udeležence s svojim skokom na prehitevalni pas in tudi ovirajo promet ko s 82 na uro prehitevajo nekoga, ki vozi 80 na uro.

    Ampak ni realno jim generalno omejiti prehitevanja, ker vseeno so tovornjaki različni in eni vozijo hitreje, eni počasneje

     

    Bi jim pa omejila prehitevanje na odsekih okoli mest kot npr. ljubljanjska obvoznica, hitra cesta mimo kopra ipd. Tam kjer so prometne konice in izvozi iz avtoceste/hitre ceste relativno pogosto. V prometnih konicah blazno blokirajo pretočnost in nemalokrat sem se "ujela" na prehitevalnem pasu s tovornjakom spredaj, z tovornjakom na desni in kolono za sabo ter komaj našla luknjo, da se prestavim na ustrezni pas in ulovila svoj izvoz iz obvoznice

    • D DavidS

      Omejitev prehitevanja na najbolj obremenjenih odsekih v časih prometnih konic je vsekakor smiselna, in se lahko brez težav uredi s prometnimi znaki.

      Sicer se ne spomnim, če sem jih že kje zasledil pri nas, v tujini pa že večkrat.

    • a andrejček

      mislim da je na primorski avtocesti takšna oziroma podobna rešitev, v smeri Kopra

  • D Digifotko

    Načeloma sem za. Hitrost tovornih vozil na avtocestah je zakonsko omejena, do razlik v hitrosti različnih vozil prihaja le zaradi toleranc pri nastavitvah tempomatov (ali pa kršenja predpisov), potem pa pride do tega, da vozilo s hitrostjo 80,.1 km/h prehiteva vozilo ki vozi s hitrostjo 80,0 km/h. Bi pa izvzel dele avtocest z več kot dvema pasovoma v eno stran, recimo višnjegorski klanec kjer recimo prazen tovornjak zlahka dosega zakonsko omejitev hitrosti, polno obremenjen pa težko.

  • D DavidS

    Veliko več norosti doživljam s strani voznikov osebnih avtomobilov.

     

    To, da bi prepovedali prehitevanje tovornjakom, pa je preprosto neumnost....če se bo torej en tovornjak peljal 70 km/h od Lendave do Kopra, mu morajo tudi vsi ostali tovornjaki slediti s to hitrostjo?

     

    Malo strpnosti, pa bo šlo....

    • a andrejček

      rešitev je prepoved vožnje za tovorna vozila po prehitevalnem pasu, kjer pa je tudi pas za počasna ozila, pa se lahko "prehitevajo" po voznem pasu... pasov za počasna vozila pa je na naših avtocestah kar nekaj

    • D DavidS

      Pasovi za počasna vozila so le na klancih. In ni jih ravno toliko, kot se vam morda zdi.....peljite se recimo od Slovenskih Konjic proti Kopru.......pas za počasna vozila je na klancu proti prvemu predoru za Konjicami.....kje je naslednji tak pas?

      Tako na pamet se do Ljubljane ne spomnim nobenega....pa gre tu za vsaj 100km ceste (ne vem, kje je potem prvi od Ljubljane naprej, ker se tam ne vozim pogosto).

    • a andrejček

      vrhniški klanec, pa od izvoza Unec (to sta dva na parih kilometrih, govorim v smeri Primorske), pa mislim da od izvoza za Novo gorico naprej proti Kopru (kle se moja Primorska avtocesta konča...)

    • D DavidS

      Ja, saj tudi pri Slovenski Bistrici sta dva takšna klanca zelo blizu skupaj.....potem pa, kot rečeno, od Konjic do Vrhnike nobenega.

       

      Predstavljajte si, da vozite po neki cesti, in več kot 100km ne smete prehiteti nobenega počasnejšega vozila.

       

      Predstavljajte si, kakšen kaos bi bil na avtocesti, če se bo en kamion peljal 70, in ga drugi več kot 100km ne bodo smeli prehitevati. Med delovnikom bo to verjetno pomenilo kak kilometer dolgo kolono kamionov.....rad bi vas videl, kako veseli boste, ko se boste mimo te kolone peljali v zgoščeni koloni osebnih vozil, ki bo vozila s cca 100 km/h....ker toliko se vozijo tisti počasnejši osebni avtomobili na avtocesti.

       

      In vse to zakaj? Ker vam gre na živce, če morate pol minute voziti 90, ker pred vami prehiteva en kamion?

    • a andrejček

      problema midva ne bova rešila... vsekakor je treba tud upoštevat, da vsi tovornjaki pa res ne grejo naenkrat v eno smer, pa da ima kakšen tudi obvezen počitek, pa mora jit kakšen tud nenačrtovano tankat al pa šofer na WC ipd - jst nimam nobenih problemov na SLO avtocestah zarad kamionov (razen pozimi, ker se kreteni se izločijo, ko je na cesti sneg), pa sem tedenski "gost" relacije Unec - Podnanos in naprej po hitri cesti proti Novi gorici.

    • D DavidS

      Ne zavedate se, koliko je dejansko kamionskega prometa na avtocestah.

      Števec prometa na AC Maribor-Ljubljana pri počivališču Polskava je denimo v letu 2011 nameril povprečno 10.000 kamionov dnevno. Če odštejemo tiste majhne, pod 3,5t, jih še zmeraj ostane 6.000 dnevno. To je povprečno 250 na uro....oziroma, če predpostavimo, da je v času konice promet 100% večji kot izven konice, je to 500/uro v času konice.

       

      Bom se še malo pozabaval z matematiko.....če se naš počasni kamion vozi 70, ostali kamioni pa 90, to pomeni, da se mu vsakih 580m "priklopi" v kolono en kamion. Na 100km odseku je torej to 172 kamionov....in če rečemo, da je recimo kamion (z razdaljo do naslednjega vred) dolg kakih 15m, je to 2,6km dolga kolona.

       

      Zdaj pa si predstavljajte, da vam pride ob štirih popoldne mimo Ljubljane v smeri Vrhnike 2,6km dolga kolona tovornjakov po voznem pasu, na prehitevalnem pa jih prehiteva kombi z 90 km/h.