Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dopolnitev pravilnika o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih sta

2140 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlagam, da se Pravilnika o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli dopolni na način, da se doda člen v katerem bo enolično določeno kaj storiti v primeru, da se pravilnik ne sprejme na zboru etažnih lastnikov.

Sam imam namreč problem, ker v večstanovanjskem objektu nimamo podpisanega tega sporazuma in se obračunavanje stroškov izvaja v neskladju s trenutno veljavno zakonodajo.

Upravnik je skupaj z nadzornim odborom pripravil sporazum, ki bo skladen s trenutno veljavno zakonodajo, ampak sporazum ni dobil zadoste (več kot 50%) večine etažnih lastnikov.

18 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J JestMam 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 3. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Predlog je bil podan v obdobju, ko je delitev stroškov ogrevanja urejal Pravilnik o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli (Uradni list RS, št. 7/10, 17/14 – EZ-1 in 82/15) in ki je veljal do 3.11.2015.

S Pravilnikom o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli (Ur. l. RS, št. 82 /2015) ter Pravilnikom o spremembah in dopolnitvah Pravilnika načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli (Uradni list RS, št. 61/16) je prišlo tudi do sprememb glede pristojnosti odločanja, in sicer so za določitev nekaterih parametrov za delitev in obračun stroškov ogrevanja, ki so bili po pravilniku 2010 še v pristojnosti lastnikov, po novem pristojni izvajalci delitve.

Lastniki posameznih delov stavbe tako odločijo o vrsti in tipu delilnikov, o izvajalcu delitve ter o začetku in trajanju obračunskega obdobja. Če lastniki ne odločijo o začetku in trajanju obračunskega obdobja, odloči o tem izvajalec obračuna, obračunsko obdobje pa traja en mesec. Za postopek odločanja lastnikov stanovanjske stavbe se uporabljajo predpisi, ki urejajo upravljanje večstanovanjskih stavb.

Izvajalec delitve pa določi način določanja količine toplote za pripravo tople vode v skladu z 9. členom tega pravilnika, korekturne faktorje za izenačitev vpliva lege posameznih delov v stavbi v skladu s 15. členom tega pravilnika ter delež stroškov za ogrevanje oziroma pripravo tople vode, ki se razdeli med posamezne dele stavbe na osnovi porabniških deležev v skladu z 10. členom tega pravilnika.

Pravilnik se mora uporabljati za delitev stroškov ogrevanja in priprave tople vode v stavbah z najmanj štirimi posameznimi deli, ki imajo centralno ogrevanje oziroma centralno pripravo sanitarne tople vode in se oskrbujejo s toploto iz skupnega sistema ogrevanja oziroma iz sistema daljinskega ogrevanja. Uporaba pravilnika je torej obvezna in ni stvar odločanja lastnikov. V kolikor pa ni izpolnjenih osnovnih pogojev za izvajanje pravilnika, to pomeni da ni pogodbenega razmerja z izvajalcem delitve ali pa niso določeni korekturni faktorji, se stroškov toplote ne da deliti v skladu s pravilnikom, tudi če so delilniki vgrajeni. V tem primeru se stroške deli po splošnem načelu Stvarnopravnega zakonika oz. po lastniških deležih oz. kvadraturi (115. člen SPZ).

Priloge:

Komentarji