15. 12. 2015
Odziv Ministrstva za zdravje
Najprej se zahvaljujemo za posredovani predlog. Uvodoma je potrebno pojasniti, da so posamezne bolnišnice avtonomne pri naročanju blaga in storitev, kar pomeni, da je v njihovi pristojnosti tudi priprava tehničnih specifikacij posameznega javnega naročila. V letu 2014 je začela veljati sprememba Zakona o javnem naročanju, s katero je določeno, da lahko Vlada Republike Slovenije z letnim okvirnim načrtom odloči tudi, da se izvede skupno javno naročanje vlade v javnih zavodih, katerih ustanoviteljica je Republika Slovenija (26 bolnišnic), zlasti za naročanje predmetov s področij, na katerih ti zavodi opravljajo dejavnosti. Junija 2014 je začela veljati tudi sprememba Uredbe o skupnem javnem naročanju Vlade Republike Slovenije, s katero so bili s spremembo do takrat veljavne omenjene uredbe med primeroma naštete predmete skupnega javnega naročanja dodani še nakup zdravil, nakup medicinskih pripomočkov in nakup medicinske opreme.
Poudariti je potrebno, da gre pri projektu skupnega javnega naročanja na področju zdravstva za operativno uvajanje in izvajanje skupnega javnega naročanja v daljšem časovnem obdobju (seveda pri tistih predmetih, za katere se ugotovi, da je tak primer naročanja boljši od običajnega, ki ga izvajajo posamezne bolnišnice). Pri tem je potrebno ločiti specifičnost pri skupnem naročanju zdravil od specifičnosti pri skupnem naročanju medicinskih pripomočkov, vključno z medicinsko opremo. Namen skupnega javnega naročanja v zdravstvu je, da se vzpostavi nediskriminatorne konkurenčne pogoje za ponudnike zdravil ter medicinskih pripomočkov in opreme, kar je osnova za doseganje najnižjih možnih nabavnih cen ob nezmanjšani kvaliteti zdravil, medicinskih pripomočkov in opreme ter vzpostavitvi večje preglednosti tako na strani ponudnikov kot tudi bolnišnic.
Izvajalec skupnega javnega naročanja v skladu z uredbo je Ministrstvo za javno upravo, s sklepom Vlade RS pa se glede na vsebino naročila nalaga Ministrstvu za zdravje, da sodeluje pri vsebinskem delu priprave in izvedbe javnega naročila.
Nesporno je, da je pri izvajanju javnega naročanja bistvenega pomena razpisna dokumentacija, še posebej tehnične specifikacije oz. tehnični opisi. V Evropski uniji so podlaga za izvedbo javnega naročanja in pripravo tehničnih specifikacij predmeta javnega naročila Evropski standardi. Navedeno bo striktno spoštovano tudi v postopkih skupnega javnega naročanja medicinskih pripomočkov kot tudi opreme. Zato bosta v strokovne komisije vključena tudi predstavnik SIST in predstavnik SIQ.
Trenutno potekajo naslednji postopki oddaje skupnih javnih naročil:
Nakup zdravil v skladu z razpisno dokumentacijo V zvezi z javnim naročilom, katerega predmet je »Nakup zdravil v skladu z razpisno dokumentacijo«, ki se oddaja po odprtem postopku z oznako ODZDR-6/2015, je bil pri naročniku vložen Zahtevek za revizijo. Na podlagi predmetnega zahtevka in v skladu z prvo alinejo 2. odstavka 19. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja je naročnik sprejel sklep, in sicer da se izvajanje predmetnega postopka oddaje skupnega javnega naročila, zadrži do pravnomočnosti odločitve naročnika oziroma Državne revizijske komisije o vloženem zahtevku za revizijo v predmetnem postopku.
Nakup plenic, rokavic in igel Tehnične specifikacije so v pripravi. Predvidena objava predmetnega javnega naročila je v prvi polovici leta 2016. Pred objavo javnega naročila predvidena izvedba strokovnega dialoga z zainteresirano javnostjo oz. dobavitelji, proizvajalci teh medicinskih pripomočkov.
Nakup materiala za respiratorno terapijo Predvidena objava predmetnega javnega naročila je sredi leta 2016. Pred objavo javnega naročila predvidena izvedba strokovnega dialoga z zainteresirano javnostjo oz. dobavitelji, proizvajalci teh medicinskih pripomočkov.
Ministrstvo za zdravje je Vladi Republike Slovenije posredovalo predlog, da se za leto 2016 določi še naslednji predmet skupnih javnih naročil:
Nakup infuzijskih in transfuzijskih sistemov Predvidena objava predmetnega javnega naročila je v drugi polovici leta 2016. Pred objavo javnega naročila predvidena izvedba strokovnega dialoga z zainteresirano javnostjo oz. dobavitelji, proizvajalci teh medicinskih pripomočkov.
Pri medicinskih pripomočkih so tehnični opisi oziroma tehnične specifikacije po bolnicah različne in jih je potrebno pred izvedbo skupnega javnega naročanja poenotiti in s tem standardizirati na nacionalni ravni, s čimer se bo zagotavljal visok nivo kvalitete za vse bolnišnice po najnižjih možnih nabavnih cenah. Za pripravo navedenega so imenovane delovne skupine, v katerih so imenovani predstavniki SIST in SIQ kot tudi strokovnjaki iz bolnišnic, ki te medicinske pripomočke uporabljajo. Zaradi velikega števila skupin medicinskih pripomočkov in znotraj teh velikega števila artiklov se tak način skupnega javnega naročanja uvaja postopoma. Potrebno je poudariti, da se že sedaj od potencialnih ponudnikov zahteva predložitev ustreznih certifikatov o kakovosti izdelkov, izdanih od akreditiranih laboratorijev, običajno je tudi testiranje vzorcev ponujenih artiklov.
Sočasno z izvedbo zgoraj navedenih postopkov oddaje skupnih javnih naročil se pripravlja enotna informacijska podpora za področje skupnega javnega naročanja medicinskih pripomočkov ter centralna baza medicinskih pripomočkov, ki bo dostopna javnim zdravstvenim zavodom ter pristojnim organom za medicinske pripomočke ter plačniku za medicinske pripomočke iz javnih sredstev.