Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

VZDRŽEVANJE CEST

1627 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlagam da gre ves denar ki se zbere pri registraciji motorjev,osebnih,gospodarskih in tovornih vozil,itd....,nadomestila za uporabo cest,,od vinjet,itd..., izključno za vzdrževanje in obnovo cest ter za odplačevanje kreditov ki jih ima DARS,ne pa za železnice saj se avtomobili,tovornjaki,motorji ne vozijo po tirih,z tem tudi mečete naš denar v brezno brez dna

ceste so pa že kot švicarski sir,saj ne namenite skoraj nič denarja ki ga zberete pri registraciji motorjev,osebnih,tovornih,gospodarskih vozil za vzdrževanje državnih cest. skoraj ves denar namenjate slovenskim železnicam ki so v razsulo.

17 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Peter G: 257 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 4. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skladu z Zakonom o zagotavljanju sredstev za investicije v prometno infrastrukturo se letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu namenja za potrebe investicij in investicijskega vzdrževanja prometne infrastrukture, s čimer je zajeta tako cestna kot tudi železniška infrastruktura. Ministrstvo za infrastrukturo se zaveda problematike financiranja prometne infrastrukture, zato stalno išče ustrezne načine, kako čim bolj učinkovito uravnotežiti izboljšanje dostopnosti na eni strani ter probleme zgostitev prometnih tokov in onesnaževanja okolja na drugi strani. Zavedati se je potrebno, da je dobro delujoč prometni sistem ključnega pomena za trajnostni gospodarski razvoj celotne regije, saj je izboljšanje prometnih povezav pomembno za učinkovito izmenjavo in promet v okviru celotne Evropske unije. Na trajnostnem razvoju mora temeljiti tudi oskrba gospodarstva. Pri tem je potrebno upoštevati načela mobilnosti, dostopnosti, varovanja okolja in varnosti, gospodarskega razvoja, optimalne izkoriščenosti virov in uravnoteženosti med transportnimi sistemi. Iz navedenih razlogov sta cestni in železniški prometni sistem medsebojno tesno povezana, zato ju je nujno razvijati vzporedno, če želimo dosegati cilje t.i. zelene prometne politike. Slednje pa je mogoče dosegati le z vlaganji v oba prometna sistema.

Ne glede na navedeno si Ministrstvo za infrastrukturo kot pristojni resor stalno prizadeva, da se iščejo čim bolj prijazne rešitve, ki uporabnikom omogočajo, da lahko učinkovito ter s čim manjšimi stroški realizirajo svoje potrebe po mobilnosti. Eden izmed tovrstnih poskusov je bil tudi predlog Ministrstva za infrastrukturo, da bi se za vzpostavitev učinkovitega sistema investicijskega vzdrževanja omrežja glavnih in regionalnih cest zagotovilo stalen in stabilen namenski vir financiranja, ki bi omogočil večletno načrtovanje investicijskih projektov. Poleg tega je Ministrstvo za infrastrukturo v okviru usklajevanja aktualnega državnega proračuna zagotovilo precejšnja dodatna finančna sredstva za področje cest. Na področju cestnega prometa in cestne infrastrukture se za leti 2017 in 2018 namenja približno 505 milijonov eurov, od tega v letu 2017 za gradnjo, vzdrževanje in upravljanje državnih cest 217,5 milijonov eurov, s čimer se povečuje obseg sredstev v primerjavi z lanskim letom v višini 45 milijonov eurov ter 226 milijonov eurov v letu 2018. Dobrih 60% teh sredstev je namenjenih investicijskemu vzdrževanju in gradnji državnih cest, zlasti za rekonstrukcije in modernizacije cest, za obnove in preplastitve dotrajanih vozišč, za ukrepe za izboljšanje prometne varnosti, za različne geotehničine projekte, izgradnjo obvoznic, sanacije premostitvenih objektov, za novogradnje cest, kolesarske povezave ter okoljevarstvene in ostale manjše projekte. Če se bo s takim trendom nadaljevalo, bi lahko Republika Slovenija v šestih letih vzpostavila kakovostno raven državnih cest.

Priloge:

Komentarji