Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obravnava korupcije

2736 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlagam, da se država problema korupcije loti še na podoben način kot prehitre vožnje - z uvedbo visokih kazni (neprimerno višjih od koritsti takega početja).

Koruptivno dejanje naj se kaznuje tako kot rop v vrednosti oškodovanja državnega proračuna, podjetij itd.

Poleg morebitne zaporne kazni naj je denarna kazen v primeru prejemanja podkupnine vsaj dvakratnik prejeta oz. oddane podkupnine.

Zadeva naj ne zastara prej kot po 20 letih.

13 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Vitamin 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 8. 2013

Odziv Ministrstva za pravosodje

V nadaljevanju pojasnjujemo, zakaj na Ministrstvu za pravosodje menimo, da je kaznovanje kaznivih koruptivnih dejanj ustrezno urejeno že v veljavnih predpisih.

V skladu z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11-UPB2) je korupcija vsaka kršitev dolžnega ravnanja uradnih in odgovornih oseb v javnem ali zasebnem sektorju, kot tudi ravnanje oseb, ki so pobudniki kršitev ali oseb, ki se s kršitvijo lahko okoristijo, zaradi neposredno ali posredno obljubljene, ponujene ali dane oziroma zahtevane, sprejete ali pričakovane koristi zase ali za drugega. Glede na navedeno najdemo v Kazenskem zakoniku (Uradni list RS, št. 50/12-UPB2; v nadaljevanju KZ-1) več kaznivih dejanj, ki ustrezajo definiciji korupcije, med katerimi bi kot najbolj tipična v zasebnem sektorju izpostavili nedovoljeno sprejemanje daril in nedovoljeno dajanje daril (241. člen in 242. člen KZ-1), v javnem sektorju pa jemanje podkupnine, dajanje podkupnine, sprejemanje koristi za nezakonito posredovanje in dajanje daril za nezakonito posredovanje (261. člen, 262. člen, 263. člen in 264. člen KZ-1).

Glede predloga da se koruptivna dejanja kaznujejo tako kot rop v vrednosti oškodovanja državnega proračuna oziroma podjetja, najprej opozarjamo da je rop (206. člen KZ-1) kaznivo dejanje, ki se stori s silo ali z grožnjo z neposrednim napadom na življenje ali telo, zato je ustreznejša primerjava s tatvino ali veliko tatvino (204. člen in 205. člen KZ-1), ki ne vsebujeta elementa sile oziroma neposredne resne grožnje. Ob primerjavi navedenih kaznivih dejanj ugotavljamo, da je že po veljavnem KZ-1 za kaznivi dejanji sprejemanja koristi za nezakonito posredovanje in dajanja daril za nezakonito posredovanje predpisana enaka kazen kot za kaznivo dejanje tatvine, za kazniva dejanja nedovoljenega sprejemanja daril, nedovoljenega dajanja daril in dajanja podkupnine je predpisana kazen višja od kazni za tatvino in enaka kot kazen za veliko tatvino, za kaznivo dejanje jemanja podkupnine pa je predpisana kazen višja od kazni za tatvino in veliko tatvino.

Glede predloga da se poleg zaporne kazni za koruptivna kazniva dejanja določi tudi denarna kazen, pa pojasnjujemo da je že po veljavnem KZ-1 pri kaznivih dejanjih jemanja podkupnine in dajanja podkupnine poleg zaporne predpisana tudi denarna kazen, hkrati pa se pri nedovoljenem sprejemanju daril, jemanju podkupnine in sprejemanju koristi za nezakonito posredovanje sprejeta nagrada, darilo in druga korist odvzamejo.

Glede predloga naj koruptivna kazniva dejanja ne zastarajo prej kot v 20 letih pa pojasnjujemo da v skladu z 90. členom KZ-1, kjer je zastaralni rok za kazenski pregon določen glede na predpisano kazen, kazenski pregon za kazniva dejanja nedovoljenega sprejemanja daril, nedovoljenega dajanja daril, sprejemanja koristi za nezakonito posredovanje in dajanja daril za nezakonito posredovanje in dajanja podkupnine zastara po 10 letih, za kaznivo dejanje jemanja podkupnine pa po 20 letih.

Priloge:

Komentarji