Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zahteva po spremembi zakona o davku na finančne storitve

8026 OGLEDOV 38 KOMENTARJEV

Zahteva po spremembi zakona o davku na finančne storitve v delu, ki se nanaša na obdavčitev zavarovalno zastopniških družb. Zakon, ki ga je sprejela prejšnja vlada, kljub nasprotovanju Zakonodajno pravne službe DZ bo povzročil izgubo 600 -1000 delovnih mest, saj zavarovalno zastopniške družbe obremenjuje z davkom, ki je na letni ravni enak povprečnemu enomesečnemu prihodku Zavarovalno zastopniške družbe. To pomeni, da bodo zavarovalno zastopniške družbe prisiljene odpuščati zaposlene ali znižati maso plač, da bodo lahko plačevale davek, ki je diskriminatoren, protiustaven in v nasprotju z EU zakonodajo. Davek je verižen saj ga plačuje Zavarovalno zastopniška družba in tudi njeni podizvajalci. Diskriminatoren pa je ta zakon iz razloga, ker tega davka ne plačujejo zavarovalnice, ki s svojimi zaposlenimi direktno opravijo zavarovalni posel. Z davkom, ki predstavlja v povprečju eno dvanajstino letnih prihodkov Zavarovalno zastopniške družbe vlada (prejšnja) uničuje zelo pomembno panogo.

Pozivam vlado, da popravi napako prejšnje vlade in davek v delu, ki se nanaša na obdavčitev zavarovalno zastopniških družb odpravi in že plačan davek vrne.

nadomesti ga lahko z dvigom davka na zavarovalne posle in breme enakomerno in pravično prerazporedi med vse uporabnike zavarovalnih storitev. S tem bo ohranjenih veliko delovnih mest, Zavarovalno zastopniškim družbam pa omogočen razvoj in enakopravna obravnava na trgu.

129 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N noel66 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 6. 2013

Odziv Ministrstva za finance

Storitve zavarovalnih posrednikov in zastopnikov, za katere se plačujejo provizije, so bile vključene v obdavčitev po ZDFS, tako kot to velja za vse ostale storitve posredovanja pri izvajanju finančnih storitev, za katere se zaračuna provizija. Do uveljavitve ZDFS sicer storitve zavarovalnih posrednikov in zastopnikov niso bile predmet obdavčitve z nobenim posrednim davkom. Ministrstvo za finance vztraja pri sprejeti rešitvi in ne bo predlagalo izvzema zavarovalnih posrednikov in zastopnikov iz obdavčitve po ZDFS.

Zavarovalne storitve so v Zakonu o bančništvu (Uradni list RS, št. 99/2010-UPB5 (52/2011 popr.), 9/2011-ZPlaSS-B, 35/2011, 59/2011, 85/2011, 48/2012 in 105/2012) opredeljene kot finančne storitve. Zaradi tega jih je potrebno z vidika obdavčitve z davkom na finančne storitve obravnavati enako kot ostale storitve finančnega posredovanja in zato so tudi vključene v obdavčitev po ZDFS.

V zahtevi za spremembo ZDFS je navedeno, da je Zakonodajno pravna služba Državnega zbora nasprotovala obdavčitvi zavarovalno zastopniških družb, kar pa ne drži. Zakonodajno pravna služba Državnega zbora je v svojem mnenju št. 434-02/12-6 z dne 16. 11. 2013 navedla, da je pravno-sistemsko vprašljiva zgolj umestitev obdavčitve storitev zavarovalnih zastopnikov in posrednikov v ZDFS, ne pa tudi sama obdavčitev teh storitev. Zaradi tega je Ministrstvo za finance vztrajalo, da se storitve zavarovalnih posrednikov in zastopnikov, za katere se plačujejo provizije, vključijo v obdavčitev z davkom na finančne storitve, enako kot to velja za vse ostale storitve posredovanja pri izvajanju finančnih storitev.

ZDFS ureja področje, ki ga pravni red EU izrecno še ne ureja. Kljub temu je Ministrstvo za finance pri pripravi ZDFS spoštovalo temeljne svoboščine EU ter omejitve, ki jo določa Direktiva Sveta 2006/112/ES z dne 28. novembra 2006 o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (UL L št. 347 z dne 11.12.2006, str. 1; s spremembami; v nadaljevanju: DDV direktiva) v 401. členu glede predpisovanja posebnih prometnih davkov. V skladu z omenjeno določbo DDV direktive lahko države članice uvedejo davke na posamezne vrste blaga ali storitev, če uvedeni davek ne predstavlja splošnega prometnega davka in davek v prometu med državami članicami ne zahteva izpolnjevanja kakih posebnih formalnosti pri prehodu meja.

ZDFS je v celoti zadostil merilom, ki jih za uvedbo prometnih davkov postavlja direktiva o DDV in torej ni v nasprotju z EU zakonodajo.

Z uvedbo davka na finančne storitve ni prišlo do dvojne obdavčitve provizij, ki si jih zavarovalni zastopniki zaračunavajo za opravljene zavarovalne storitve.

Predmet obdavčitve v ZDFS in v Zakonu o davku od prometa zavarovalnih poslov (Uradni list RS, št. 96/2005; v nadaljevanju: ZDPZP) namreč ni isti. V skladu s 6. členom ZDPZP je osnova za obračun davka od zavarovalnih poslov zavarovalna premija oz. prispevek, ki se plačuje na podlagi sklenjene zavarovalne pogodbe. ZDFS v točki e) 3. člena določa, da so predmet obdavčitve storitve zavarovalnih posrednikov in zastopnikov, pri čemer je v skladu s prvim odstavkom 6. člena ZDFS davčna osnova za obračun davka nadomestilo oz. provizija, ki jo je davčni zavezanec prejel kot plačilo v zvezi z opravljeno storitvijo. Zavarovalno premijo zaračuna zavarovalnica, medtem ko zavarovalni zastopnik zaračuna provizijo za opravljeno storitev zastopanja oz. posredovanja zavarovalnici.

Predmet obdavčitve po ZDFS je torej le provizija zavarovalnega zastopnika, ne pa tudi zavarovalna premija, ki jo zaračuna zavarovalnica in je obdavčena po ZDPZP. Način izračunavanja provizije je stvar poslovne politike zavarovalnice, prevalitev davčnega bremena pa je stvar poslovnih dogovor subjektov, ki sodelujejo v poslu.

V zahtevi za spremembo ZDFS zavarovalni zastopniki opozarjajo tudi na morebitno usklajeno ravnanje bank pri dvigu cen, ki so ga banke opravile ob uvedbi davka na finančne storitve. Morebitno usklajeno ravnanje naj zavarovalni zastopniki prijavijo Javni agenciji RS za varstvo konkurence, ki ugotavlja in sankcionira kršitve konkurenčne zakonodaje.

Priloge:

Komentarji