ureditev javnega sektorja
Ugotoviti bi bilo treba pravi izvor težav javnega sektorja, zato tudi urediti poslovanje posrednih proračunskih uporabnikov in zagotoviti ustrezno preglednost (s spremembo zakonov, ki urejata javne finance in stvarno premoženje države in občin!).
Jasno bi bilo treba pokazati na razliko med t.i. upravnim delov in storitvenim delom javnega sektorja, ker se problemi in prave javnofinančne težave nabirajo v slednjem. Brez upravnega dela država in občine ne morejo funkcionirati, v ostalem pa se je nabralo preveč balasta, nepotrebnega dela in ljudi ter seveda stroškov, tako za poslovanje teh večinoma javnih zavodov, javnih agencij in javnih skladov ter tudi za javna podjetja (podjetja v javni lasti oz. s pretežnim vplivom). Zniževanje plač najbolj hromi javno upravo, ker je najbolj regulirana, omejena in na očeh, medtem ko si v drugem delu javnega sektorja še vedno (preveč) privoščijo. Problem je predvsem v nezavedanju, da posredni proračunski uporabniki ne bi smeli poslovati "svobodneje" kot javna uprava, ter v (ne)aktivnem nadzoru s strani različnih državnih organov.
Poslovanje posrednih proračunskih uporabnikov povzroča posebna tveganja predvsem za nedovoljene državne pomoči, neučinkovito izvajanje javnih služb ter nesmotrno poslovanje in negospodarno ravnanje s stvarnim premoženjem države, poleg tega pa obstoječa ureditev negativno vpliva tudi na kronično nekonkurenčnost slovenskega (malega) gospodarstva.
Dalo bi se še naštevati in razpravljati... Menim pa, da bo predlog sprožil ustrezen razmislek in da bomo začeli glasneje govoriti o pravih/realnih/strukturnih problemih javnih financ, da ne bi z nepremišljenimi ukrepi ustvarjali (nezavedno) dodatno škodo in krivice.
Lep pozdrav!