Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prometni prekrški morajo biti v pristojnosti policije.

3063 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Praksa kaže, da mestno redarstvo v povezavi z občino ni primerna institucija za obravnavo prometnih prekrškov. Celo nasprotno, občini mora biti v interesu, da je prometnih prekrškov čim manj in da je ta čimbolj zanimiva za priseljevanje in bivanje.

Še več, prometne prekrške ne more in ne sme obravnavati podjetje kot zasebni partner občine.

Zato predlagam, da se mestnemu redarstvu (ponovno) omejijo pooblastila, katero je lahko pristojno zgolj za obravnavo prekrškov v zvezi s parkiranjem vozil, pa še to zgolj na provršinah v neposredni lasti občine. Prometni prekrški kot na primer prekoračitev hitrosti, vožnja v rdečo luč, telefoniranje med vožnjo,... pa mora biti v pristojnosti policije.

19 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Medo 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 6. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 109/10 in 57/12; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) določa prometna pravila ravnanja v cestnem prometu ter pooblastila in sankcije, ki jih pri izvajanju zakona izrekajo pristojni organi. Nadzor nad izvrševanjem vseh določb ZPrCP izvajajo policisti (13. člen ZPrCP), občinski redarji pa le nadzor nad določbami ZPrCP, ki so taksativno naštete v 15. členu ZPrCP, in sicer na cestah v naselju, na občinskih cestah zunaj naselja in nekategoriziranih cestah zunaj naselja, ki se uporabljajo za javni cestni promet.

Občinski redarji so v skladu z določbami Zakona o občinskem redarstvu pooblaščeni za izvajanje nalog prekrškovnega organa na prvi stopnji in so temu ustrezno tudi usposobljeni. Poudarjena samostojnost pri odločanju v skladu z določili in načeli prekrškovnega prava, daje občinskim redarjem tudi možnost individualnega odločanja pri obravnavi prekrškov, kar se kaže tudi v diskrecijski pravici pri obravnavi prekrškov.

Temeljna pristojnost in naloga občinskega redarstva je urejanje in nadziranje prometa na cestah v naselju (tudi s samodejnimi merilnimi napravami), nadziranje ustavljenih in parkiranih vozil v naselju in nadziranje nad ravnanjem udeležencev cestnega prometa v območju umirjenega prometa in območju za pešce. Pri nadzoru je največ ugotovljenih kršitev povezanih z nepravilnim parkiranjem in prekoračitvijo največjih dovoljenih hitrosti.

Pooblastila občinskih redarjev vsekakor dopolnjujejo delo policistov in s tem pozitivno vplivajo na stanje prometne varnosti, zato bi omejitev ali ukinitev pooblastil občinskega redarstva negativno vplivala na prometno varnost v naseljih. Policija je številčno vedno bolj okrnjena in je glede na obseg dela težko prisotna povsod, kjer prihaja do kršitev (manjših in večjih). Prisotnost občinskih redarjev na cestah v naseljih ali občinskih cestah izven naselja je zatorej, z vidika večje varnosti, zelo pomembna. Z vidika pravne države pa je pomembno tudi, da je nadzor občinskih redarjev strokoven in zakonit ter usmerjen v enoten cilj države – povečanje varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu.

Priloge:

Komentarji