22. 5. 2013
Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo
Obratovalni čas je bil zadnja leta pogosto predmet javnih razprav, razprav v Državnem zboru in Državnem svetu, ustavnih presoj, pa tudi preverjanja volje ljudstva na referendumu. Referendumsko vprašanje je bilo zastavljeno izredno specifično in za dejansko urejanje predmetnega področja zelo omejevalno. To se je v praksi pokazalo pri uzakonitvi referendumske volje. Togost referendumskega vprašanja ni omogočala, da bi se kljub upoštevanju volje volivcev pripravila normativna ureditev, ki bi zagotavljala ustrezno preskrbo potrošnikov tudi ob nedeljah in praznikih ter hkrati upoštevala potrebe razvoja gospodarstva.
Glede na to, da so socialni partnerji (delodajalci in sindikati) podpisali Kolektivno pogodbo dejavnosti trgovine Slovenije, v kateri so dogovorili pogoje za delo ob za delavca manj ugodnem delovnem času in tudi tarifni del, ki zagotavlja ustrezno plačilo za delo ob nedeljah in praznikih, je bila sprejeta ureditev obratovalnega časa, ki je urejena v 8. členu Zakona o trgovini. Navedeni člen določa, da trgovec določi obratovalni čas prodajalne v skladu s svojo poslovno odločitvijo in ob upoštevanju potreb potrošnikov. Trgovec mora pri določitvi obratovalnega časa upoštevati število zaposlenih delavcev v prodajalni in njihove pravice, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja, določene z zakonom, ki ureja delovna razmerja, in kolektivno pogodbo s področja dejavnosti trgovine Slovenije, zlasti določbe, ki se nanašajo na ureditev delovnega časa, odmorov, počitkov in dodatkov, ki izhajajo iz razporeditve za delavce manj ugodnega delovnega časa.
Obstoječa ureditev obratovalnega časa upošteva tako načelo svobodne gospodarske pobude, ker se lahko vsak posamezen trgovec odloči za obratovalni čas svoje prodajalne kot načelo pravice do pogodbene svobode, saj se omogoča, da deležniki svobodno in prostovoljno določijo medsebojna razmerja.
Na podlagi zgoraj navedenega in dejstva, da je trgovina dejavnost, ki je namenjena preskrbi potrošnikov in se mora pri tem prilagoditi razmeram v družbi, ocenjujemo, da je sedanja ureditev ustrezna, saj upošteva poleg interesov podjetnikov in interesov zaposlenih v trgovini tudi interese potrošnikov in zato sprememba zakonodaje ni potrebna.
Glede na obrazloženo menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.