električna energija - polnitev proračuna
ugotavljam, da je eles v letu 2012 distribuiralc cca. 12.165.000 MWh električne energije. Za potrebe krpanja proračunske luknje bi se lahko uvedel začasni ukrep in sicer, da se zaračuna za 1MWh električne energije 1€, kar bi na letni ravni znašalo cca. 12.165.000€.
15 glasov proti, 2 ZA!
Električna energija, ta naša najplemenitejša oblika energije, ki nam napaja, goni vso to našo elektroniko,,,,, pa tako poceni, in nizko obdavčena, da se je ceneje ogrevat z visoko tarifo, kot pa s kurilcem.
Ali ne bo za" zdravo mero energije" poskrbela nova evropska uredba ki stopi v veljavo leta 2020 in zahteva da so vsi objekti energijsko samozadostni... in da sami proizvedejo tolko energije kot jo potrosijo... ??
V tem primeru ne bomo vec rabli dodatnih elektrarn
Tukaj ste verjetno nekaj narobe razumeli.....v praksi je namreč popolnoma nemogoče, da bi bili vsi objekti energetsko samozadostni....
Načeloma sem proti vsakršnemu novemu davku. Še posebno na električno energijo, ki je obdavčena podobno, kot gorivo.
Čemu je namenjen DDV? Tudi za vzdrževanje sistemov, ki niso zanimiva za privatno lastništvo, kamor spada tudi daljnovod in žice do hiše.
Torej, če že plačujemo davek, da imamo žice do doma, zakaj plačujemo omrežnino, ki se pokriva načeloma iz DDVja?
Zakaj imamo toliko postavk na računu? Zakaj imamo davek in nato še končni davek (davek na davek)?
Čakam, da bo na računu še postavka:
papir za račun: 0,10 €
tiskanje računa: 1,1€
poštnina: 1,00€
obratovalni stroški: 0,5€
In seveda še davek na vse to.
Nekatera elektro podjetja že zaračunavajo tudi t.i. "manipulativne stroške".....tako da če čakate na to, lahko zelo preprosto prestopite k enemu od njih :)
Financiranje iz proračuna pa se mi ne zdi dobra ideja. Gre za eno od stvari, katere lahko zelo preprosto zaračunamo neposredno porabnikom, glede na njihovo porabo. Naj tisti, ki omrežje bolj uporablja, tudi več plačuje za njegovo vzdrževanje.
In zdaj so ukinili prispevek po 15. členu EZ
64. pa krepko povečali.
In vsakdo, tudi revež, bo moral zdaj plačati cca250% več fiksnega prispevka za larifari.
BUTALE ali pokopavanje sociale?
Moja ideja je obremenit razsipne potrošnike in razbremenit tiste, ki se racionalno obnašajo,
Meni je nepojmljivo, da mora en ata na minimalcu s tremi otroki, brezposelno ženo, na mesec dat fiksnih 10 €, za varčno porabljeno EE pa naslednjih 10€.
Prav toliko fiksnega plača tamle en na vikendu, ki mu 1100 W vodna črpalka goni slap 150-200 dni na leto 24 ur na dan. Bi jo tudi če bi mu dali Italijansko ali Avstrijsko ceno elekrtike? Mogoče.
Če rabimo TEŠ (?) ga zaradi našega luksuza ne pa zaradi varčnih iz socialnega dna. Takoj podpišem, da se vse v zvezi z EE energijo plača iz kWh. Tudi pokradenih(?) 240mio pri TEŠ... pa verjetno že dogovorjeno bogatenje koncesionarjev za premog, ki ga bodo furali iz..., ko ga doma zmanjka oz bo preslab?
Ni treba obremenjevati potrošnikov. Proračunsko luknjo naj se zakrpa s tem, da elektrogospodarstvo samo namesto proračuna krije stroške zapiranja premogovnikov, ki so jih izkoriščali za proizvodnjo električne energije in vse stroške gradnje HE, da ti ne bodo bremenili proračuna in vodnega sklada. Elektrika zato ne bo nič dražja, proračun se bo pa razbremenil.
No, ni tako enostavno: dokler je elektrogospodarstvo v državni lasti, bi bil po tem predlogu manjši tudi dobiček, ki je prihodek proračuna - ampak vsaj malo bolj na čistem bi bili. Med drugim tudi pri razmisleku o bodočnosti TEŠ.
In meni se zdi EE še vedno poceni.
Fiksni stroški pa visoki!
Štiričlanska družina:
3800 kWh/leto za: kuhanje,pečenje (cca 100kg kruha iz klasik pečice), ogrevanje sanitarne vode, pozimi 4kWh/dan termoakumulacijsaka (doogrevanje, ker je EE bistveno cenjša od ELKO),hladilnik z zamrzovalnikom, rasvetljava večinoma žarnice z nitko, 3x računalnik.
Predpostavim, da smo povprečen gospodinjski porabnik.
Na tem naslovu za 1x25A plačamo cca 1/5 fiksnega dela.
Na drugem naslovu (gradbišče) pa je fiksni del 5/6.
135€ cestnine za 2500 ccm mi je pa res drobiž napram strošku za bencin.
Še naprej se mi zdi povečana obdavčitev EE izjemen vir €vrčkov za državno blagajno, na prvem mestu pa bi moral bit fiksni strošek tako nizek, da bi bil majhen tudi vsem, ki so na socialnem dnu. To nakladam že desetletje in še bo trajalo :-)
@katja
Kje lahko izvem kaj več o teh podatkih?
Mislim, da je nesmisel v fiksnih stroških, ki bi morali bit zdesetkani, TEŠ in ves aparat, ki se vrti okoli subvencij, spodbud... pa bi moral bit na plečah porabljene energije.
Elektriko plačujemo, kot da bi:
Se pripeljal na črpalko z Volvekom in ker imam 125kw bi plačal 50€ za moč, potem pa še 35€ za 70l bencina.
Nikogar nič ne briga, da se varčno obnašam, da ne razmetavam, da grem veliko peš, s kolesom, včasih tudi z javnim prometom naokoli.
Se pripeljem s kripo, moč=80 kW, plačam 10€ za moč ter 35€ za 70l bencina.
In ker je bencin poceni, boili me, vozim se naokoli, 100m do bifeja,,, da bi šel peš? Zakaj že?
Tako se podpira neracionalnost in podpira razmetavanje, pa sem za ppogojni da
lep dan bralcem :-)
Poišči informacije pri tistih, ki proizvajajo električno energijo :).
Nič nam ne bi manjkalo, če bi malce pospucali svoje podstrešje in, če bi bili soodgovorni.
Hja, navsezadnje si upravljati Države ne želi nihče, nihče ne želi na volitve volit politikov, pa se jim kljub temu slepo zaupa vse, kvečjemu dobijo z eno izvolitvijo skoraj desetletni mandat...
REZULTAT GOSPODARSTVA, ZDRAVSTVA IN SOCIALNEGA POLOŽAJA DRŽAVLJANOV JE NAŠ IZOBRAŽEVALNI IN POLITIČNI SISTEM.
Tukaj morate ločiti med električnim omrežjem, ki spada pod infrastrukturo, in proizvodnjo/porabo električne energije. Sploh ni nujno, da oboje opravlja isto podjetje.
Fiksni prispevek je vaš prispevek za vzdrževanje omrežja. Dobi ga npr. Elektro Maribor, ki skrbi za električno omrežje na svojem področju. Dejansko porabljeno električno energijo dobi dobavitelj le-te.....to pa je ponudnik, ki ste si ga izbrali sami.
Zaradi lažjega in cenejšega plačevanja teh stroškov sta obe postavki združeni na isti položnici.
V vašem primeru za avtomobilom pa je bolj ustrezno razmišljanje to, da morate plačati pavšalno cestnino glede na moč motorja (dejansko se gleda prostornina, ampak, nima veze), ne glede na to, ali se vozite, ali ne......s tem denarjem se vzdržujejo ceste.
Dejansko porabo pa plačate na črpalki ko kupite bencin.
David, omrežnina je vezana na porabljeno energijo! Moč in dva prispevka sta fiksna.
Pri gornjem komentarju sem povedal prav to, da mi ne bi bilo prav, da pri ceni goriva vsakič plačam fiksni strošek, ne gledo na to kako se obnašam in kolikšen porabnik sem.
Moj primer, tokrat realen: Imam za 5A močnejše varovalke, kot sosed, tako so tudi moji fiksni stroški večji. Sosed porabi cca 10x toliko EE, kot jst. Za to, ker teoretično lahko bolj obremenim omrežje naj dam več za npr. TEŠ? Mar ne bi bilo prav da za vse, od TEŠ, stroškov JEK..... do distribucije plačam le destetino toliko, kot sosed? NE? Zakaj že?
David s pavšalno cestnino se niti približno ne more vzdrževat SLO cest in vesel sem, da na črpalki ne plačam fiksnega stroška za: vrtanje vrtin, nakup vrtalne ploščadi, tankerja, cevovoda.....
@Katja če jo proizvedemo več, je to mogoče, ker gre za soproizvodnjo s Hrvati v JEK :-). Če imaš pogodbo o 50% delitvi nečesa je samo pol tvoje.
Imate prav, del omrežnine je po porabi, drugi del je fiksen, glede na obračunsko moč....
To pa vseeno ne spremeni bistva tega, kar želim povedati....in to je, da je čisto normalno, da se znesek deli na fiksni in variabilni....glede na to, da mora biti omrežje dimenzionirano tako, da lahko pokrije vse potrebe porabnikov. In če imajo vsi porabniki 25A glavne varovalke, mora biti omrežje zmogljivejše, kot če imajo vsi 10A varovalke.
Omrežje mora biti na vaših 25A pripravljeno....ne glede na to, ali jih vi kdaj uporabite, ali ne.
Ravno tako se z omrežnino (niti fiksnim, niti variabilni mdelom) ne financira gradnje elektrarn.....ker bi za TEŠ morali zbirati nekaj 100 let, da bi s fiksnim delom nabrali dovolj denarja.
Strinjam se, da morajo stroški gradnje elektrarn biti vkalkulirani v ceno porabljene energije.....kar očitno tudi so, glede na to, da fiksni del
Tudi pri primerjavi z avtomobili se obešate na nepomembno podrobnost....sploh ni pomembno, ali se vzdrževanje cest v celoti pokrije s cestnino....bistvo je to, da tudi pri avtomobilu plačujete fiksni strošek in variabilni del....le da ne plačate obojega skupaj, z istim računom. Če želite imeti avtomobil registriran, boste cestnino plačali....tudi če se v celem letu peljete samo tiste 3km na registracijo in nazaj domov.
Že zdaj imamo celo goro prispevkov na položnici za električno energijo, za katere mi sploh ni jasno, kam gredo.
Proti.
Proti. Država nas itak ropa na vsakem koraku, najslabše pa je da naropani denar dobesedno zmeče skozi okno. Efektivnejši prihranek bi bil ukinitev vseh subvencij na ventilatorje in sončne "elektrarne"
Imam podatek iz prve roke, da proizvedemo več električne energije kot jo porabimo in imam podatek, da slovenskim državljanom dražje prodajajo elektriko kot pa na zunanji trg.
Ne razumem predloga, ker je nesmiselen. To je isto, kot, ce bi rekli, da v sloveniji zivi 2.000.000 in, da bi vsak placal 10€. In kaj razumemo iz tega? Vsakdo zna racunati z osnovnosolsko matematiko, toda ne vem kaksen je point predloga? Ce hocete polniti proracun imate neskoncno moznosti, kako oropati ljudi, ne rabi samo preko elektrike.
Za stroške gospodarstva pa nam je seveda vseeno? Kot tudi za dejstvo, da bi dvig cene električne energije najbolj prizadel najrevnejše sloje prebivalstva?