Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

voda naj ostane javno dobro

2208 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam naj se takoj vrnejo v last države nekoč javna podjetja(Komunala), ki so prevzela nadzor nad pitno vodo(vodovodi) in so se v zadnjih letih potiho privatizirala. Ljudje po vaseh in tudi mestih smo sami s samoprispevki in udarniškim delom zgradili vodovodno in tudi kanalizacijsko omrežje, ki ga je brez možnosti pritožbe ali nestrinjanja proti plačilu vzela v upravljanje Komunala, takrat še javno podjetje. Poleg vodarine se je plačevala še razširjena reprodukcija. Nekatere občine so ta javna podjetja prodala posameznikom oz. več posameznikom. V naši vasi smo želeli sami skrbeti za vodovod, ki smo ga sami napeljali, vendar smo bili prisiljeni v občinski sistem nadzora nad pitno vodo. To, da posamezniki služijo na naš račun je navadna kraja.

53 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Arim1 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 4. 2013

Odziv Ministrstva za kmetijstvo in okolje

Skladno z Zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/2010) občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti z odloki, odredbami, pravilniki in navodili. Občina samostojno opravlja lokalne zadeve javnega pomena (izvirne naloge), ki jih določi s splošnim aktom občine ali so določene z zakonom.

Občina mora imeti, skladno z veljavno zakonodajo, ki ureja področje načina opravljanja gospodarskih javnih služb (Zakon o gospodarskih javnih službah, Uradni list RS, št. 32/1993, 30/1998 – ZZLPPO in 127/2006 – ZJZP), način opravljanja vsake obvezne občinske gospodarske javne službe zakonito predpisan v občinskih odlokih. V skladu z Zakonom o gospodarskih javnih službah je lokalna skupnost dolžna zagotavljati obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja v obliki režijskih obratov, javnih gospodarskih zavodov, javnih podjetij ali z dajanjem koncesij na predpisan način. Navedeni zakon je nadalje določil, da koncesionarje pridobiva koncedent na podlagi javnega razpisa. Podlaga za javni razpis je koncesijski akt, s katerim se določita tudi oblika in postopek javnega razpisa. Postopke za podeljevanje koncesij je dodatno uredil Zakon o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06). Podelitev koncesije z namenom izvajanja javne gospodarske službe pa ni mogoče smatrati za privatizacijo.

Zakon o varstvu okolja (ZVO–1, Uradni list RS, št. 39/06 - UPB1, 49/06 - ZMetD, 66/06 - Odl.US, 33/07 - ZPNačrt, 57/08 - ZFO - 1A, 70/08, 108/09, 48/12 in 57/12) v 149. členu določa, da je oskrba s pitno vodo obvezna občinska gospodarska javna služba. Določa tudi, da so objekti in naprave, potrebni za izvajanje javnih služb, infrastruktura lokalnega pomena.

Področje oskrbe s pitno vodo ureja Uredba o oskrbi s pitno vodo (Uradni list RS, št. 88/2012). Glede na pred njo veljavne določbe Pravilnika o oskrbi s pitno vodo (Uradni list RS, št. 35/06 in 41/08) je na področju zasebnih vodovodov in lastne oskrbe s pitno vodo prišlo do sprememb. Sedaj veljavna ureditev prepušča občinam, da svojo obveznost opremljanja območij poselitve z javnim vodovodom, v skladu s predpisanimi pogoji, izvršujejo samostojno, kar pomeni, da lahko prevzamejo morebiten obstoječ zasebni vodovod v dogovoru z njegovimi lastniki ali zgradijo nov javni vodovod. Če občina na določenem območju do predpisanega roka ne bi zagotovila javne službe oskrbe s pitno vodo, je v skladu s četrtim odstavkom 31. člena Uredbe o oskrbi s pitno vodo, lastna oskrba s pitno vodo dovoljena, dokler občina ne vzpostavi pogojev za priključitev stavb na javni vodovod. Po zagotovitvi javnega vodovoda s strani občine je na območju tega javnega vodovoda lastna oskrba s pitno vodo prepovedana.

Glede na navedeno smo mnenja, da je veljavna normativna ureditev ustrezna, lastniška razmerja pa se morajo urejati v skladu z veljavno stvarnopravno zakonodajo, če je potrebno tudi v okviru pravosodne veje oblasti.

Priloge:

Komentarji