Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dijaška malica

5256 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam da dijaško malico pripravljajo državna podjetja oz. OBVEZNO NE privatniki, sem dijak srednje kemijske šole Ljubljane (aškerčeva 1) in bom nakazal konkreten primer zakaj NE PRIVATNIKOM !

Pred 2 letoma smo bili dijaki zelo veseli, ko smo začeli dobivati brezplačno malico, no bili smo veseli samo 1 tedn potem pa smo ugotovili da gre tu bolj za zaslužek nekega privatnika kot pa malica za 2,50 evra. Če bi si to malico sami kupovali v merkatorju bi zanjo kot fizična oseba porabil max 1,5 evra, torej če ta privatnik nabavi malico za 1500 dijakov in to neposredno pri firmi ki prodaja te artikle je vrednost te malice okoli max. 0.7 evra. Torej na dan ta oseba pospravi v žep na dijaka 1.7 evra krat 1500 pride 2550 evrov mesec ima 20 delovnih dni kar znese na mesec 51 000 evrov !!! Poleg tega mu ni treba plačevati za prostore, še hujše evropski denar se porablja za širjenje jedilnice !!! Da neboste mislili da nakladam, privatnik se je pripeljav po 2 tednih v popolnoma novem BMW-ju terencu vrednem vsaj 30 000 evrov !!! Poleg tega smo bili dijaki prikrajšani za telovadnico, sedaj šola najema telovadnice po celi Ljubljani, ker je 1 telovadnica preprosto premalo za 4 šole ki delujejo v okviru šolskega centra, torej spet je država razmetava denar. Za vrhunec naj vam še povem da smo bili dijaki popolnoma ignorirani pri direktorici in ravnateljih, in da ta šola IMA kuhinjo ...

Take projekte se naslednjič lotite bolj pripravljeni ne pa čez noč !

20 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kemik 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 3. 2010

Odziv Ministrstva za šolstvo in šport

V zvezi z vašim dopisom in posredovanim predlogom iz priloge dopisa Ministrstvo za šolstvo in šport posreduje analizo veljavne ureditve glede zagotavljanja dijaške malice in mnenje ter navedbo nadaljnjih postopkov za izboljšanje organiziranja dijaške malice.

Trenutno veljavna pravna podlaga za urejanje subvencioniranja dijaške prehrane je Zakon o organizaciji vzgoje in izobraževanja, Zakon o subvencioniranju dijaške prehrane (zakon) in Pravilnik o subvencioniranju dijaške prehrane-dnevnega toplega obroka (pravilnik). V skladu z navedenimi predpisi so srednje šole dolžne organizirati ponudbo toplih obrokov v skladu s Smernicami zdravega prehranjevanja (smernice), ki jih sprejme minister, pristojen za šolstvo skupaj z ministrom, pristojnim za zdravje. Smernice so podlaga za ugotavljanje kakovosti, obsega in sestave dnevnega toplega obroka. Srednja šola je dolžna izbrati ponudnika prehrane v skladu z zakonom, ki ureja postopek javnega naročanja in ob upoštevanju smernic, ponudnikovih priporočil pri opravljanju gostinske dejavnosti, pestrosti jedilnikov v mesecu, ocene šolske komisije in morebitne cene prehrane v primeru nadstandardne ponudbe.

Pri izvajanju zakona pa nemalokrat prihaja do težav pri izbiri ustreznega ponudnika prehrane, saj slednjih na določenih področjih države bodisi ni dovolj bodisi niso ekonomsko primerni. Srednje šole so kljub temu odgovorne za optimalno izbiro osebe ponudnika prehrane, saj je v ceni 2,42 EUR zajeta tudi vsota režijskih stroškov ponudnika. Glede na to, dejanska vrednost dnevnega toplega obroka praviloma ne dosega navedene cene. Pravica do statusa ponudnika tople prehrane je pod enakimi pogoji podeljena vsem osebam javnega in zasebnega prava, ki dejavnost prehrane lahko izvajajo v skladu z ustreznimi predpisi.

Trenutno je v postopku sprejemanja nov Zakon o šolski prehrani, ki bo sicer drugače uredil način določanja cene malice, vendar bodo režijski stroški izvajalcev prehrane še vedno zajeti v ceni malice, le da bodo manjši v prid dejanski vrednosti malice. Slednje bo možno, ker se bodo iz državnega proračuna šolam zagotavljala tudi sredstva za organizacijo in opravljanje drugih dejavnosti šolske prehrane. Glavna razlika bo še v tem, da bodo primarni izvajalci oziroma ponudniki šolske prehrane lahko le vzgojno-izobraževalni zavodi, izjemoma pa kot zunanji izvajalci tudi drugi javni zavodi in osebe zasebnega prava. V slednjem primeru si bo srednja šola pred uvedbo postopka za izbiro takšnega izvajalca morala pridobiti soglasje ustanovitelja (v skladu z resorno pristojnostjo bo to soglasje lahko izdajalo Ministrstvo za šolstvo in šport na podlagi vsakokratne presoje o utemeljenosti take odločitve).

Pri zakonski regulaciji v smislu poseganja v gospodarsko oziroma tržno dejavnost je zakonodajalec zavezan k preudarnosti, saj je težko spregledati načela evropske skupnosti in določbe nacionalne ustavne ureditve, na podlagi katerih je kakršnokoli omejevanje svobode trga in gospodarske pobude pravno sporno.

Priloge:

Komentarji