7. 2. 2013
Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve
Namen programa Usposabljanje na delovnem mestu je izboljšanje zaposlitvenih možnosti vključenih brezposelnih oseb in povečanje njihove konkurenčnosti na trgu dela ter pridobitev in krepitev sposobnosti, znanj, veščin in spretnosti. Z vsebinsko prilagoditvijo smo se odzvali tudi na potrebo po razreševanju problematike brezposelnih mladih. Ker imajo zaradi pomanjkanja delovnih izkušenj v primerjavi z ostalimi brezposelnimi ti manjše možnosti za vključevanje na trg dela, smo za mlade do 30 let predlagali in v decembru 2012 tudi udejanjili možnost tri mesečnega usposabljanja. Ocenjujemo, da bo ta prilagoditev programa povečala zaposlitvene možnosti mladih. Program Usposabljanje na delovnem mestu 2012-2013 do konca novembra 2012, t.j. po devetih mesecih izvajanja, izkazuje 612 zaposlitev (kar trenutno predstavlja 34,6% izhod v zaposlitve), od katerih jih je bilo 33 ali 1,9% vseh vključenih, realiziranih še pred koncem programa, največ, 373 ali 21,1% vseh vključenih, pa so zaposlitev realizirali v prvem mesecu po zaključku; 10,0% vključenih (177) se je zaposlilo v drugem ali tretjem mesecu po zaključku, 1,6% (29) vključenih pa še po četrtem do šestem mesecu po zaključku usposabljanja na delovnem mestu.
Potrebno je omeniti tudi dejstvo, da konkretni izbrani izvajalec v usposabljanje ne more vključiti nove ali iste brezposelne osebe, v kolikor po usposabljanju ni prišlo do njene zaposlitve. Delodajalec mora ob oddaji ponudbe namreč izkazati, da je, v kolikor je že kandidiral in bil izbran kot delodajalec v okviru predhodnih programov usposabljanj na delovnem mestu, zaposlil najmanj tretjino oseb, ki so usposabljanje uspešno zaključili. Zaposlitev po končanem usposabljanju šteje, če je bila realizirana v roku 1 meseca po zaključku usposabljanja. Če delodajalec pogoja glede zaposlitev po končanem usposabljanju ni izpolnil, lahko kandidira šele po poteku 12 mesecev od datuma zaključka usposabljanja zadnje osebe po prejšnjem javnem povabilu ali drugih javnih povabilih, oziroma po poteku 12 mesecev od zaključka usposabljanja zadnje osebe, ki je bila vključena v usposabljanje.
V usposabljanje na delovnem mestu se tudi ne more vključiti brezposelna oseba, ki:
- ji je pri istem delodajalcu prenehala ali bila prekinjena pogodba o zaposlitvi in se je prijavila na Zavodu, od takrat pa še ni minilo 12 mesecev,
- se je pri istem delodajalcu v zadnjih 12 mesecih pred oddajo ponudbe že usposabljala na delovnem mestu oz. je bila pri njem vključena v program javnih del,
- je bila v zadnjih 12 mesecih pred datumom začetka usposabljanja že vključena v enako ali podobno usposabljanje.
Prav tako vas obveščamo o upravičenih stroških v okviru programa Usposabljanje na delovnem mestu. Delodajalec namreč za izvedbo usposabljanja prejme 221,00 EUR, če usposabljanje traja 1 mesec, 354,00 EUR, če usposabljanje traja 2 meseca in 487,00 EUR, v kolikor usposabljanje traja 3 mesece. V navedenem znesku je zajeto sofinanciranje naslednjih stroškov:
- stroški mentorja oz. nadomestnega mentorja, ki usposablja udeležence,
- stroški predhodnega zdravniškega pregleda za udeleženca usposabljanja in
- stroški zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni za udeleženca usposabljanja.
Delodajalec za upravičene stroške ne sme hkrati prejemati tudi sredstev iz drugih javnih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja).
Denarne dajatve, ki se izplačajo neposredno vključeni osebi, so dodatek za aktivnost in dodatek za prevoz. Dodatka za aktivnost in prevoz se obračunata in izplačujeta v skladu z veljavnim Pravilnikom o izvajanju aktivne politike zaposlovanja in Katalogom ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Izplačuje ga upravičenec, torej Zavod RS za zaposlovanje neposredno udeležencu usposabljanja, in sicer na podlagi sklenjene pogodbe med Zavodom in udeležencem usposabljanja.
Program usposabljanja na delovnem mestu spada med železni repertoar programov aktivne politike zaposlovanja in se na Zavodu izvaja že od leta 1991 dalje, seveda s številnimi vsebinskimi izboljšavami oz. prilagoditvami trenutnim situacijam na trgu dela. Od leta 1994 dalje se izvaja tudi s pomočjo sofinanciranja s strani Evropskega socialnega sklada.
Glede na navedeno in glede stanje na trgu dela menimo, da je predlog neprimeren za nadaljnjo obravnavo. Zavedamo pa se, da bomo morali program tudi v prihodnje vsebinsko izboljševati ter ga dopolnjevati glede na potrebe na trgu dela.
zdi se mi, da so vsi ukrepi, ki se jih spomni ZRSZ, namenjeni za dobro delodajalcev, pod pretvezo, da je dobro za iskalce dela ... Tudi pri javnih delih je podobno. Zaposleni na ZRSZ vam rečejo, da se pojdite dogovarjati z organizacijami, ki so dobile odobrena javna dela, da potem prilagodijo razpisano delovno mesto vam ... Sramota.
Podpiram ukinitev UDM oziroma preoblikovanje, da bo imel kaj od tega dela tudi delavec, ne le delodajalec.
Pozdravljeni
Jaz z usposabljanjem ne vidim težav, v kolikor se ga dodatno regulira na način, da se lahko usposablja zgolj tisti, ki bo v podjetju zaposlen recimo vsaj določeno obdobje (recimo leto dni).
Sicer pa je kolikor vem tudi namen usposablja ta, da se kader izobrazi in zaposli vsaj za nekaj časa.
Torej problem ni v samem usposabljanju, temveč morda v tem, da UDM ob tem nima ustreznih varovalk, ki bi preprečevale izkoriščanje. (ugibam, ker pravilnika UDM ne poznam ter sklepam glede na to, kar ste navedli).
Sicer pa je samo usposabljanje čist vredu zadeva, ki omogoča dodatne možnosti ljudem in podjetjem. Vsi verjetno nimajo samo slabe izkušnje z UDM kajne. Verjamem, da je kdo vesel, ker se je sploh izobrazil v določeni smeri, ker se sicer ne bi imel možnosti in bi morda še naprej sedel doma brez 1,5 eur na uro in brez dodatne izobrazbe, tako pa ima sedaj več možnosti, da najde delo iste smeri v drugem podjetju, saj je opravil določeno usposabljanje. Torej pravim, da je tudi znanje nekaj vredno.
lp
Jaz pa vidim, občutim, kar obilo težav s tem usposabljanjem na delovnem mestu. Dejstvo je, da usposabljanje na delovnem mestu (UDM) še ne prinaša zaposlitev udeleženca po preteku dobe usposabljanja. Vsi stroški s takšnim usposabljanjem so na plečih države in ne na delodajalcu. Udeleć
žencem UDM ne teče delovna doba,ne dobijo dodatka za prehrano, skratka smo brez pravic kakor delavci za določen čas. Takšno UDM je samo dobro za ''kvazi'' delodajalce, še posebej pa za državne organe. Vprašajte, kako zaposlujejo UDM na CSD-jih; samo za določen čas 2 meseca , potem pa ... nazaj na borzo.
Bolje bi bilo ukiniti ta UDM , delodajalci pa imajo že sedaj možnost zaposliti osebo za določen čas s POSKUSNO dobo 1 meseca in če se kandidat ne izkaže , ne dobi službe .
VENDAR, je ta 1 mesec delal na strošek delodajalca in ne davkoplačevalcev izkazalo pa bi se tudi kateri delodajalec želi zaposlovati nove ljudi in ne IZKORIŠČATI že tako razočaranih ljudi brez dela. Nismo pa vsi enaki in nekateri si RES želimo DELATI , vendar ne na takšen , izkoriščevalski način.
Je pa res, da so izkušnje dobrodošle, vendar ne za UDM delavcev z 35 let delovne dobe za enaka delovna mesta ( večinoma višja ) . Torej , predlagam ukinitev tega UDM-ja !!!
Pozdravljeni
Kot pravite, sedaj usposabljanje ne prinaša nujno delovno mesto, poveča pa možnost zaposlitve v podjetju ali drugih podjetjih zaradi morebitnih novo pridobljenih znanj brezposelnega, kar je predvidevam tudi namen UDB-ja - povečati možnost zaposlovanja brezposlenih oseb ter hkrati mogočati več potrebnega kadra podjetjem. Je približevanje enega segmenta drugemu.
Kot razumem, se brezposelna oseba lahko sama odloči ali se bo v program vključila ali ne in se tako odzove zgolj na pobude, oz. se na pobude odzove ZRSZ, ki se tičejo njenega zaposlitvenega načrta. Torej udeležba v UDB kot razumem, ni obvezna.
Če bi oseba sedela doma in se ne priključila UDB programu, ji prav tako ne bi tekla delovna doba in drugo kar ste našteli, hkrati pa se tudi izobraževala ne bi in bila za to celo plačana. Torej stvar presoje posameznika v kolikor zadovoljivo pozna možnosti procesa.
In da ne govorimo preveč na pamet, si lahko preberete o čem je govora:
www.ess.gov.si/delodajalci/financne_spodbude/razpisi/razpisi
www.ess.gov.si/delodajalci/financne_spodbude/usposabljanje/usposabljanje_na_delovnem_mestu
V uvodu ste izpustili podatek, da oseba dobi plačan prevoz in plačano uro usposabljanja tudi 3 eur in 1,5 samo tisti, ki že imajo druge podpore. Treba povedati, da nekateri študentje danes delajo za 3 eur na uro, študij pa si morajo ob tem še dodatno drago plačevati.
Včasih so ljudje delali kot vajenci brezplačno pri nekem podjetju več let, da so se lahko izučili neke obrti, danes pa očitno celo plačano usposabljanje ni željeno.
V kolikor se ljudi izkorišča in ne usposablja, verjamem, da oseba lahko usposabljanje prekine, se pritoži itn.
Tukaj so navedeni odgovori na veliko različnih vprašanj, ki se tičejo pogovora: www.ess.gov.si/_files/3569/UDM_2012_Odgovori.pdf
V besedilu navaja, da podjetje, ki po usposabljanju ni zaposlilo vsaj 1/3 usposabljenih oseb vsaj za 3 mesece, ne more usposabljati novi oseb. Ta podatek pove, da je podjetje ne more v nedogled izkoriščati ljudi, temveč jih mora zaposliti vsaj 1/3 že usposabljenih vsaj za 3 mesece, v kolikor hoče usposabljati nove osebe
Prav tako pišejo, se oseba ne more usposabljati za delovno mesto, katero je že usposobljena.
In prav tako v besedilu navajajo tole:
"Kar pa se tiče vašega ključnega vprašanja, namreč usposabljanja dveh kandidatov za isto delovno mesto v različnih časovnih terminih, pa je vse odvisno od vaših resničnih zaposlitvenih potreb. Z usposabljanjem NIKAKOR NE MORETE NADOMEŠČATI DELOVNE SILE, na kar bi bilo sklepati v konkretnem primeru, če prve osebe, ki je uspešno zaključila usposabljanje, ne bi zaposlili."
-
Zaključek:
Najprej je smiselno poznati lastne pravice v sklopu DUB-ja.
Po mojem mnenju v kolikor UDB ima dovolj pozitivne učinke v družbi je dobrodošel še naprej, hkrati pa bi morda bilo smiselno, da se ga dopolniti z varovalkami, ki bi preprečevale izkoriščanje ljudi, v kolikor to zares obstaja kot navajate. V kolikor UDB ni dovolj učinkovit v njegovem namenu, pa se z vami strinjam, da njegovo sprovajanje ni smiselno nadaljevati.
lp
Pozdravljeni
Verjetno vam ni poznana problematika zaposlovanja brezposelnih oseb preko UDM-ja. Predvidevam , da še niste , v pogovoru z osebo ali osebami, udeleženci UDM-ja , pridobili dejanskega pogleda na omenjeno problematiko, zato vam na kratko ponavljam argumente za ukinitev UDM-ja :
- delodajalci ne prispevajo ničesar v državni proračun ( za 2 meseca dela - ne
lenarjenja )
- delodajalci imajo že sedaj možnost zaposliti delavca za določen čas z 1 mesečnim
poizkusnim delom
- udeleženec UDM-ja ne sme odkloniti izobraževanja , saj s stem izgubi pravice kot
aktivni iskalec zaposlitve ( možnost prejemanja socialne pomoči na CSD )
- delavcem ne teče delovna doba ( čeprav delajo tako kot zaposleni v podjetju ki izvaja
UDM )
- dejstvo je, da na usposabljanju nadomeščaš delovno silo
- dejstvo je , da te Zavod za zaposlovanje napoti na usposabljanje , čeprav si že bil na
usposabljanju na delovnem mestu pri drugem delodajalcu in opravil uspešno UDM za
enaka dela ( zahtevnejša dela )
- prosim ne enačite študentskega dela z UDM, saj ni primerljivo ( pa še napišite katera
dela se plačujejo manj kot 3,00 € na uro za študente in koliko študentov se prijavi na ta
delovna mesta )
LP
Pozdravljeni
Morda mi ni tako poznana kot vam, znam pa brati in iz branega razberem jasne navedbe iz javnih in uradnih dokumentov, na katere sem podal povezave in del besedila. Iz teh je razvidno, da se v nekaterih trditvah motite.
V kolikor osebe na zavodu za zaposlovaje ne opravljajo njihovega dela korektno, je smiselno to urediti, ne pa da se zaradi tega ukine UDM, ki ima prednosti za brezposlene in delodajalce in tiste, ki si želijo česa naučiti in to celo za plačilo.
- Če oseba sedi doma še naprej brezposlena, tudi v tem primeru delodajalci ne prispevajo ničesar v proračun; torej kar se prispevka tiče razlike ni. Sicer bi delodajalec lahko zaposlil osebo po potrebi, kar se sedaj pogosto dogaja, a mislim, da tak način ni smoteren način, kako reševati brezposelnost. Zaposlitev za nedoločen čas je že tako premalo.
- Poizkusno delo ni isto kot izobraževanje pri katerem mora biti prisoten tudi mentor (beri podane dokumente).
- Pozanimal sem se na ZRSZ: V kolikor oseba izpolnjuje pogoje za udeležbo usposabljanja v sklopu njenega zaposlitvenega načrta, ki ga je predhodno pripravil s svojo svetovalko na zavodu za zaposlovanje, se žal MORA odzvati na usposabljanje. V tem imate prav. Toda, v kolikor oseba meni da jo delodajalec izkorišča, se lahko pritoži na pristojni inšpektorat. Po besedah svetovalke na ZRSZ, v takem primeru poseže ZRSZ in pošlje nadzor. Seveda je to prekomplicirano, hkrati pa se s prisilami ne strinjam. Zato popravljam svoj glas v za. Bi pa rajši videl, da bi se UDM obdržal pod pogojem, da se preoblikuje, da bil prostovoljen inm da bi vseboval primerne varovalke, ki bi preprečevale izkoriščanje tistih, ki se usposabljajo.
- Ali jo nadomešča ali ne ne morem soditi, toda če jo, to ni nujno slabo. Odvisno je ali s tem pridobijo vsi. V dokumentu pa JASNO navaja, ponavljam: "Z usposabljanjem NIKAKOR NE MORETE NADOMEŠČATI DELOVNE SILE"! Torej v kolikor oseba meni, da jo podjetje ki jo usposablja izkorišča za delovno silo, očitno ima pravice, da usposabljanje odkloni in se pritoži na pristojen inšpektorat. Nato posreduje še ZRSZ. - Vse to pa je žal dodatno breme tako za brezposelne kot inšpektorate, kot tudi zavode in zato vse skupaj prekomplicirano. Očitno (pomoje) UDM ni bil primerno postavljen, izveden, kljub dobri ideji.
lp
Na tem področju je veliko izkoriščanja in bi ga morali malo nadgradit.Sam poznam podjetje ki je to varianto na veliko izkoriščalo ,potem pa so podjetje prodali in zaprli.Masa ljudi pa je tam zastojn delala predvsem težko fizično.Potem pa njim ni jasno zakaj so ljudje toliko nezadovoljni-seveda če se jih izkorišča sistemsko.
Ja, kaj pa ti bo tajkun drugega nudil kot iskoristit SUŽNJE kolikor se le da, pa dokler jim to zakonodaja dovoljuje bo še naprej tako!