Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Znižanje plač vzgojiteljem s srednješolsko izobrazbo

6138 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Da bi bil volk sit in koza cela, bi predlagal znižanje plač vzgojiteljem s srednješolsko izobrazbo, ki so umeščeni krepko višje, kot vsi ostali javni uslužbenci. Tako bi naredili kompromis glede normativov, ki mu deloma nasprotujejo starši in bi ohranili "kakovost", torej ne bi varčevali na račun otrok, varčevati pa je nujno potrebno pri nesorazmerno visokih plačah vzgojiteljev s srednješolsko in višješolsko izobrazbo (ti imajo v povprečju 36 do 37 plačilni razred oz. kar 2.000 € bruto mesečne plače. Menim, da bi bile te primerno pogajalsko izhodišče napram sindikalnim zahtevam glede ohranjanja normativov (osebno bi sicer predlagal normativ povečanja za 2 otroka, če pa sindikati k temu ne bi pristali pa znižanje nesorazmerno previsokih plač na primerljivo raven ostalih zaposlenih v javnih službah z enako izobrazbo). Ne morejo stati na stališču, da bodo zato, ker opravljajo enako delo kot vzgojiteljice z visokošolsko izobrazbo enako plačane, saj je zaradi manjše izobrazbe tudi njihovo delo manj strokovno in kakovostno, podobno kot je manj strokovno in kakovostno delo pomočnic vzgojiteljic (zato bi se bilo potrebno s plačami vzgojiteljic s V. stopnjo približati sistematizaciji pomočnicam vzgojiteljic.

11 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Andrejc 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 2. 2017

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Zakon o vrtcih (Ur. l. RS, št. 100/05 – UPB in spremembe; v nadaljevanju: ZVrt) določa v 40. členu izobrazbo strokovnih delavcev. Vzgojitelj mora imeti izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev najmanj prve stopnje, oziroma raven izobrazbe, pridobljene po študijskem programu, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi najmanj prve stopnje ustrezne smeri.

Na podlagi 56. člena prehodnih in končnih določb ZVrt pa lahko tisti vzgojitelji, ki so izpolnjevali pogoje do njegove uveljavitve (15. 3. 1996), opravljajo delo vzgojitelja še naprej – tudi po uveljavitvi ZVrt.

Na podlagi navedenih določb so na delovnem mestu vzgojitelja v vrtcih vzgojitelji z 4-letno in 5-letno srednjo izobrazbo, z višješolsko izobrazbo, z visoko strokovno in univerzitetno izobrazbo oziroma z izobrazbo pridobljeno po prvostopenjsko in drugostopenjskem študijskem programu.

V praksi gre za eno delovno mesto, za katero velja enaka zahtevnost in odgovornost za opravljene naloge, ne glede na to, da imajo delavci na tem delavnem mestu, zaradi objektivnih razlogov, različno izobrazbo.

Praksa v vrtcih je namreč pokazala, da kakovostno delo strokovnih delavcev vrtcev zahteva več teoretičnih znanj, zato se je program izobraževalne institucije, ki izobražuje za delovno mesto vzgojitelja oziroma pomočnika vzgojitelja, dograjeval v smislu oblikovanja zahtevnejših programov, čemur je sledila tudi zakonodaja s področja predšolske vzgoje.

Prejšnji plačni zakon (Zakon o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti) je različno izobrazbo upošteval in za različno izobrazbo določal različne količnike v okviru istega delovnega mesta.

Zakon o sistemu plač v javnem sektorju (Ur. l. RS, št. 95/2007 – UPB 7 in spremembe; v nadaljevanju ZSPJS) sledi načelu, da mora biti za enako delovno mesto enako plačilo. V skladu s tem načelom so bili vsi javni uslužbenci na delovnem mestu vzgojitelj (če se ne upošteva možnost napredovanja v naziv in plačne razrede) uvrščeni na delovno mesto vzgojitelj VII/1, ne glede na izobrazbo in uvrščeni v 30. plačni razred. Osnova za uvrstitev delovnega mesta v tarifni in plačni razred je bila izobrazba, določena s 40. členom ZVrt – tj. najmanj prvostopenjski študijski program.

Vsekakor dajejo študijski programi poglobljena in dodatna znanja, ki jih vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo, kljub permanentnemu izobraževanju, ne morejo v celoti pridobiti. S študijskimi programi pridobljena znanja povečujejo možnosti za kakovostnejšo izvedbo programa za predšolske otroke. Iz navedenega razloga je smiseln 14. člen ZSPJS, ki določa, da se osnovni plačni razred javnega uslužbenca zniža za 1 oziroma 2 plačna razreda, v primeru ko javni uslužbenec opravlja delo na delovnem mestu z nižjo izobrazbo.

Tako kot na delovnem mestu vzgojitelja so tudi na delovnem mestu pomočnika vzgojitelja javni uslužbenci z nižjo strokovno izobrazbo, kot to zahtevajo redne določbe ZVrt (40. člen) – zahtevana je srednja strokovna izobrazba. Na podlagi prehodnih in končnih določb ZVrt so namreč na delovnih mestih pomočnika vzgojitelja tudi tisti, ki imajo končan samo 2-letni program za varuha in so imeli ob uveljavitvi ZVrt 10 let delovne dobe. Vsi pa opravljajo naloge enake zahtevnosti in so razporejeni v isti plačni razred – 19. PR. V skladu s 14. členom ZSPJS se njim zaradi opravljanja dela z nižjo izobrazbo osnovni plačni razred ne znižuje, saj sodi to delovno mesto v V. tarifni razred.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 13. 12. 2012 | 20:26:24

Znižanje plač vzgojiteljem s srednješolsko izobrazbo

Da bi bil volk sit in koza cela, bi predlagal znižanje plač vzgojiteljem s srednješolsko izobrazbo, ki so umeščeni krepko višje, kot vsi ostali javni uslužbenci. Tako bi naredili kompromis glede normativov, ki mu deloma nasprotujejo starši in bi ohranili "kakovost", torej ne bi varčevali na račun otrok, varčevati pa je nujno potrebno pri nesorazmerno visokih plačah vzgojiteljev s srednješolsko in višješolsko izobrazbo (ti imajo v povprečju 36 do 37 plačilni razred oz. kar 2.000 € bruto mesečne plače. Menim, da bi bile te primerno pogajalsko izhodišče napram sindikalnim zahtevam glede ohranjanja normativov (osebno bi sicer predlagal normativ povečanja za 2 otroka, če pa sindikati k temu ne bi pristali pa znižanje nesorazmerno previsokih plač na primerljivo raven ostalih zaposlenih v javnih službah z enako izobrazbo).

Komentarji