Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Naj se prepreči vožnja voznikov v napačno smer po hitrih cestah in avtocestah

1907 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

In sicer na način, da se postavi na začetek priključne, dovozne ceste na hitro oz. avtocesto, stalno prižgan zelo viden rdeči semafor. Ali pa, da se vgradi v asfalt naprava, ki se sproži, čim gre avto v napačno smer, zaradi česar naprava predre pnevmatike vozilu in v posledici tega vozilo ustavi. Baje imajo podobne načine druge države.

Skrajni čas je, da se vzpostavi sistem, ki bo resnično preprečil napake ali zlorabe voznikov s priključitvami njihovih vozil na hitre ceste in avtoceste. Gre za temeljno varnost v cestnem prometu in obvarovanje nedolžnih življenj.

20 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F franc pevec 21 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 1. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

V zadnjih leti, ko je vožnja v napačno smer na avtocestah zaznana kot večji problem, je bilo na tem področju opravljeno veliko dela, tako izvedbenega na terenu kot samega strokovnega v iskanju rešitev. Dejstvo je, da obstaja veliko načinov, ki opozarjajo na nepravilna ravnanja voznikov in preprečujejo, da bi takšna vozila zapeljala na nasprotno smerno vozišče avtoceste.

Problem vožnje v napačno smer je zagotovo večplasten. Predvsem je pomemben motiv takšnega dejanja. Dokazano smo imeli v Sloveniji v takšnih primerih opravka s stavami, s samomori in seveda v največji meri tudi s trenutno dekoncentracijo, ki je privedla do takšne vožnje. Nekatere tuje države so na posameznih mestih cesto opremile z napravami, ki zazna napačno smer vožnje vozila in vozilu predrejo pnevmatike, vendar se je tudi ta sistem izkazal na delno neučinkovitega, saj beležijo posamezne primere, ko so vozila kljub tem napravam dosegla avtocesto in z vožnjo nadaljevala v nasprotni smeri. Poleg tega te naprave povzročajo težave pri zimskem vzdrževanju cest, v primerih hudih prometnih nesreč preprečujejo dostop intervencijskim vozilom na kraj prometne nesreč, ipd. Prav zaradi tega se zaenkrat za takšen ukrep še nismo odločili, potrebno pa je povedati, da smo uporabo tovrstnih naprav zakonsko uredili v novem Zakonu o cestah (Ur. list RS 109/2010).

Glede postavitve rdeče luči na uvozu na avtocesto pa bomo predlog dodatno proučili. Testiranja, ki so bila na to temo že izvedena pred predorom Šentvid iz Celovške ceste, niso nakazovala izboljšanja stanja. Če potegnemo vzporednico z rdečo lučjo pred predorom, le-te vozniki ne zaznajo na način, da je potrebno pred njo nemudoma ustaviti. Izkušnje kažejo, da rdečo luč pred predorom v začetni fazi njenega vklopa prevozi kar nekaj voznikov.

Priloge:

Komentarji