Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Parkirna mesta za nosečnice in starše z otroci

3606 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se poleg parkirnih mest za invalide, obvezno uvedejo še brezplačna parkirna mesta za nosečnice in starše z otroci; predvsem v mestnih središčih (blizu bolnic, zdravstvenih domov, knjižnic ipd., kamor zahajajo otroci in nosečnice). Mogoče bi bilo smotra tudi uvedba nalepk za nosečnice oz. starše z otroci, ki bi jih za simbolično ceno lahko kupili na pristojni Občini, kjer upravni organ seveda lahko preveri upravičenost do nalepk. Zgedujmo se po večjih nakupovalnih centrih, kjer že imajo označena parkirna mesta za nosečnice in/oz. starše z otroci.

13 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Petka 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Ministrstvo, pristojno za promet, predlog občana o uvedbi brezplačnih parkirnih mest za nosečnice in starše z otroci ter nalepk za nosečnice oziroma starše z otroci, ki bi jih za simbolično ceno lahko kupili upravičenci, sicer podpira, vendar zaradi razlogov, navedenih v nadaljevanju, dvomi o njegovi izvedljivosti na državnem nivoju.

Na državnem nivoju, in sicer v nekaterih drugih državah članicah Evropske unije (Belgija, Bolgarija, Češka, Danska, Nemčija, Estonija, Grčija, Španija, Italija, Avstrija, Poljska, Madžarska, Slovaška, Finska, Švedska,…) in v Republiki Sloveniji deluje le sistem parkirnih kart za invalide oziroma osebe, navedene v prvem odstavku 66. člena Zakona o pravilih cestnega prometa, ki je bil vzpostavljen na podlagi Priporočila Sveta 98/376/ES o parkirni kartici za invalide. V Republiki Sloveniji je sistem začel delovati leta 1999, in sicer na podlagi določbe 49. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 30/1998).

Omenjeni sistem deluje na podlagi izdane parkirne karte, s katero upravičenec od izdaje parkirne karte dokazuje upravičenost do parkiranja na parkirnem mestu, označenem za invalide. Nadzor nad upoštevanjem določbe 67. člena Zakona o pravilih cestnega prometa je s strani pooblaščenih uradnih oseb po navedenem zakonu zelo težak, saj je za sankcioniranje neupravičene uporabe parkirne karte potrebna neposredna zaznava kršitve. Slednja pa v določenih primerih lahko pomeni dolgotrajen postopek o prekršku.

Z vidika nadzora, bi uvedba parkirnih mest za nosečnice in starše z otroci na državnem nivoju, predstavljala enak problem, ki ga imamo na parkirnih mestih za invalide. Poleg nadzora pa predstavlja problem tudi sistem določitev pogojev za upravičenost do izdaje nalepk upravičencem (nosečnicam oziroma staršem z otroki). Vprašanje, ki se nam postavlja je kdaj lahko neko osebo štejemo za nosečnico in kateri dokumenti bi to dejstvo izkazovali ter do katere starosti otrok bi bili starši, v primeru parkirnih mest za starše z otroki, upravičeni do teh ugodnosti. Vprašljiv pa ni samo nadzor, temveč tudi podatek o prostorskih razpoložljivosti določene občine, da parkirna mesta za nosečnice in starše z otroki tudi zagotovi.

Zakon o cestah (Uradni list RS, št. 109/10 in 48/12) v 100. členu namreč določa, da prometno ureditev na občinskih cestah določijo občine same, pri čemer prometna ureditev obsega:

  • določitev uporabe ceste ali dela ceste za določene vrste vozil oziroma uporabnikov (cesta, rezervirana za motorna vozila, kolesarska pot ali steza, steza za pešce, steza za pešce in kolesarje, steza za jezdece) in mej naselij;
  • določitev prednostnih smeri in sistem ter način vodenja prometa;
  • določitev omejitev uporabe ceste ali njenega dela glede na vrsto prometa;
  • določitev omejitev hitrosti vozil;
  • ureditev kolesarskega prometa in določitev lokalnih kolesarskih povezav;
  • ureditev parkiranja in ustavljanja vozil;
  • določitev območij umirjenega prometa, območij omejene hitrosti in območij za pešce in prehodov za pešce;
  • določitev ukrepov za umirjanje prometa za varnost otrok, pešcev in kolesarjev, zlasti v bližini vzgojno varstvenih, izobraževalnih in zdravstvenih ustanov, igrišč, stanovanjskih naselij in drugih območij, kjer se ti udeleženci cestnega prometa pojavljajo v večjem številu ter
  • določitev drugih prepovedi, obveznosti ali omejitev udeležencem prometa,

in mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo in prometno opremo. O postavitvi, zamenjavi, dopolnitvi ali odstranitvi prometno signalizacije na občinskih cestah odloča upravljavec občinskih cest.

Na podlagi določbe Zakona o cestah so torej občine tiste, ki urejajo parkiranje v mestnih središčih (bolnice, zdravstveni domovi, knjižnice, …), v okviru tega pa tudi določajo ustrezno število parkirnih mest (tako za občane, ki niso invalidi, kot tudi za občane, ki so invalidi, …).

Določanje parkirnih mest pred oziroma ob večjih trgovskih centrih pa je v celotni pristojnosti lastnikov trgovskih centrov.

Ker je predlog, z vidika uporabnosti in praktičnosti oseb, ki to nedvomno potrebujejo, dober, bo ministrstvo, pristojno za promet, o predlogu seznanilo vse samoupravne lokalne skupnosti in večje trgovske centre v Republiki Sloveniji ter jih pozvalo, da razmislijo o navedenem predlogu.

Priloge:

Komentarji




  • m maič
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • P Petka

    Znalček in Barbara Gyoerfi: gre za predlog vladi za ureditev parkirnih mest za nosečnice in starše z OTROKI in ne za test in preverjanje slovnice pri slovenščini.

    Nekoč je bilo namreč pravilno: Z OTROCI in ne z otroki! Kdor ni slovenist pač ni seznanjem s spreminjanjem slovnice.

    In zakaj ne bi bila smotrna ureditev takih parkirnih mest tudi v središču mesta blizu knjižnic, gledališč itn.; tudi tam zahaja večina staršev s svojimi OTROKI.

    Naši "malčki in malčice" pa verjetno niso zdravi, če morajo k pediatru, mar ne? Medtem, ko iz lastnih izkušenj vem, da skoraj polovica starejših hodi k svojemu zdravniku samo na klepet oz. posvet.

     

    DAvidS: se strinjam z Vami; kdor ni nosečnica ali starš, si ne zna predstavljati, kako je, če moraš z otrokom ali Z OTROKI iskati-prazno-parkirno mesto. In če ga sploh najdeš...

  • j jurcek

    Ko smo peljali otroka na infekcijsko kliniko, z avtom nismo smeli mimo zapornic, ampak smo morali parkirati nekje drugje in z otrokom v naročju odhiteti tja!!!

  • p pravica_ljudem

    "Za nosečnice - podpiram. A še to le za bolnišnice in zdravstvene domove.

    Nadzor pa bi bil problem, preveč ljudi bi začelo to zlorabljati. "

     

    Se podpišem

  • I Izbrisan uporabnik 2127

    Za nosečnice - podpiram. A še to le za bolnišnice in zdravstvene domove.

    Nadzor pa bi bil problem, preveč ljudi bi začelo to zlorabljati.

     

    Znalček - glede obvladovanja slovnice ter pravopisa imaš prav. Takoj v naslednjem stavku pa še sam narediš napako. V stavku "Predlog se mi za nakupovalna središča ne zdi ne pameten, ne potreben", si dal vejico. V priredju ne - ne, niti - niti, vejice ne pišemo.

     

  • z znalček

    Reče se z otroki ne z otroci. Torej Z OTROKI!!!!

     

    Predlog se mi za nakupovalna središča ne zdi ne pameten, ne potreben. Niti ne vem, čemu naj bi to služilo. Nakupovalna središča morajo imeti dovolj parkirnih prostorov za vse obiskovalce, drugače naj se jim naloži izgradnjo dovolj parkirnih mest, četudi na bolj oddaljeni lokaciji in nekakšen minibus ali pa se jim na nek način omeji dostop novih vozil. (npr. če ni več parkirnih mest, avtomatsko na dostopni cesti zasveti rdeča luč in kupec bo moral namesto v Tuš v Mercator. Bi trgovci potem zelo hitro uredili parkiranje.

     

    Če je mišljeno, da bi morala biti parkirna mesta za starše in nosečnice bliže vhodu v trgovski center, pa je to navadna oslarija. Če lahko starši (nekateri) dojenčke ure vlačijo od trgovine do trgovine, jih bodo pa še tistih 100 m dlje. Prej bi morali razmisliti o prepovedi vlačenja otrok v trgovske centre. Meni gre prav na bruhanje, ko vidim, kako starši svoje otroke peljejo na "izlet" v trgovski center, namesto da bi jih peljali v park ali na bližnji hrib.

     

    Drugo je pa bolnica ali zdravstveni dom. Vendar tja večinoma ne hodijo zdravi. Nosečnice in starši z otroki so načeloma zdravi in se lažje gibajo kot bolniki ali starejši. Smisel posebnih parkirnih mest za starše z otroki (kar vidimo ponekod) je kvečjemu v tem, da taki vozniki potrebujejo nekaj več prostora, da otroka spravijo v in iz avta (ampak ne bistveno več), v resnici pa gre bolj za željo trgovcev, da se predstavijo kot družini prijazne trgovine, ker družine so zelo dobrei potrošniki.

    • D DavidS

      Ko boste imeli otroka, boste ugotovili, da ga je zelo težko na standardnem parkirnem mestu spraviti v avtomobil in iz avtomobila, in da dejansko JE potrebnega bistveno več prostora. Poanta posebnih parkirnih mest za invalide in mamice z otroki ni v tem, da so blizu, ampak v tem, da so široka.

      Vi morda ne odobravate takšnega početja, meni se pa zdi popolnoma logično, da mora mamica, ki ima recimo 1 leto starega otroka, kdaj tudi z njim v trgovino. Veste, nima vsak možnosti dobiti zastonj varstva za otroka za pol ure ali uro, če je treba iti kam kaj kupit.

      In ne vidim, koga pravzaprav boli, če je na voljo nekaj dodatnih širših parkirnih mest, da lahko vzamemo otroka iz otroškega sedeža, in ga kasneje tudi ustrezno ponovno namestimo vanj.

  • D DavidS

    Pri tem bi dodal pogoj, da mora za to, da velja nalepka "starš z otroci", biti v avtomobilu nameščen otroški sedež, otrok pa mora biti prisoten, da se lahko parkirno mesto uporabi.

    Nima namreč smisla, da posebno parkirno mesto zaseda nekdo, ki ima otroka tisti trenutek v vrtcu.

     

    Seveda je to relevantno le v primerih, ko gre za dolgotrajno parkiranje.....če se voznik vrne, ko je redar ali policist še prisoten, je večinoma kar očitno, ali je oseba noseča oziroma ali ima majhnega otroka.