Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zapiranje malih šol

3398 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Jaz bi predlagala vladi, naj razmisli o smiselnosti malih podeželskih šol. Sama prihajam iz majhnega kraja, ki ima svojo šolo in je devetletka. Moji otroci obiskujejo to šolo. Na tej šoli je 45 učencev, pouk je pa konbiniran. Na šoli so dvojne kombinacije in trojne kombinacije, to pomeni da sta najmanj dva razreda skupaj.

Učitelj mora v eni šolski uri predavati dvema ali trem razredom.

Večja šola katero obiskuje 200 učencev se najhaja 7 min vožnje z avtom stran od našega kraja.

Mislim, da bi bilo bolje, da se te majhne šole, katere imajo v bližini večjo šolo, zaprejo.

Če bi naše učence premestili na večjo šolo, predvidevam, da na tej šoli sploh ne bi bilo potrebno zaposliti nikogar, saj bi se ti naši učenci, kar razpršili po obstoječih oddelkih. Tukaj bi država ogromno prihranila, saj ne bi bilo potrebno dajati za plače, ogrevanje, itd...

Otroci bi ogromno pridobili:

  • ne bi bilo kombiniranega pouka
  • imeli bi prijatelje(to je sedaj težko-v hčerinem razredu je 5 dečkov ona sama deklica)
  • lahko bi šli na končne izlet (zaradi maloštevilčnosti učenecev-pol avtobusa je izlet predrag)
  • hodili bi v šole v naravi (zimske šole v naravi naša šola ne pozna)
  • imeli bi igrala in igrače (npr. na šoli ni denarja za ŽOGE!!!)
  • na šoli bi bila psihologinja in socialna delavka
  • učencem bi predaval učitelj, ki je šolan za določen predmet (na naši šoli uči glasbo profesorica matematike)
  • imeli bi več izbirnih predmetov (sedaj jih je samo 8)
  • imeli bi več ineteresnih dejavnosti (te ko jih imamo se izvajajo samo nekajkrat na leto)
  • učitelji pa bi bili bolj pod nadzorom, ne bi zamujali v šolo (npr. če se pouk prične ob 8h, učiteljica, ki bi morala biti že v razredu pride v šolo ob 8.10 ali pa učitelji zamudijo k pouku 10 do 15 min, ker klepetajo v zbornici torej jim ostane časa za predavanje 30 min in ker je kombiniran puok imajo učenci na voljo vsak razred 15 min, da mu učitelj razloži novo snov)
  • predvsem pa otroci si želijo da bi hodili na večjo šolo, bi imeli prijatelje, razne dejavnosti, kot jih imajo ostali učenci v Sloveniji po večjih šolah

Da bi pa sami straši na lastno pest vozili otroke v sosednji kraj v šolo, pa tudi ni izvedljivo, saj smo večina staršev v službah do 15h 16h, šola pa se konča med 12 in 14 uro.

21 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A atlanta 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 10. 2012

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Šolska zakonodaja (Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja) določa kriterije za ustanovitev javne osnovne šole, za izvajanje programa osnovne šole na različnih lokacijah pa omogoča ustanovitev podružnice šole. Javna mreža osnovnih šol mora zagotavljati vsem otrokom možnost osnovnošolskega izobraževanja, z Uredbo Vlade RS pa so določena merila za oblikovanje mreže osnovnih šol in za določitev šolskih okolišev. Kriteriji oziroma pogoji za ustanavljanje šol so določeni s posebnim pravilnikom, ki za organiziranje podružnice šole zahteva vpis za najmanj 3 oddelke otrok, glede ukinitve podružnice pa je predpisano, da ustanovitelj začne postopek za spremembo statusa, če ima podružnica manj kot 14 učencev oziroma na območjih z razvojnimi posebnostmi manj kot 5 učencev. Pravilnik ustanovitelju (torej lokalni skupnosti) nalaga spremljanje demografske slike, za vsako šolsko leto pa mora posebej preveriti podatke o številu otrok, ki bodo vključeni v podružnico šole. Na podlagi ugotovljenega dejanskega stanja ima ustanovitelj možnost, da sprejme sklep o začasnem prenehanju podružnice šole, lahko se odloči za ponovno aktiviranje le-te ali pa se podružnica šole ukine. Obstoječa zakonodaja torej ustanovitelju daje na voljo različne rešitve pri organizaciji šolskega prostora. Seveda pa je v področno zakonodajo možno vnesti še druge rešitve, ki bodo prispevale k večji racionalizaciji mreže osnovnih šol, na kar nakazuje tudi vaš predlog. Ministrstvo bo s tega vidika proučilo, kako bi z morebitnimi spremembami predpisov prispevali k še učinkovitejši izvedbi pouka (kvaliteta, izbirnost, itd.)

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 16. 8. 2012 | 07:42:34

Zapiranje malih šol

Jaz bi predlagala vladi, naj razmisli o smiselnosti malih podeželskih šol. Sama prihajam iz majhnega kraja, ki ima svojo šolo in je devetletka. Moji otroci obiskujejo to šolo. Na tej šoli je 45 učencev, pouk je pa konbiniran. Na šoli so dvojne kombinacije in trojne kombinacije, to pomeni da sta najmanj dva razreda skupaj.

Učitelj mora v eni šolski uri predavati dvema ali trem razredom.

Večja šola katero obiskuje 200 učencev se najhaja 7 min vožnje z avtom stran od našega kraja.

Mislim, da bi bilo bolje, da se te majhne šole, katere imajo v bližini večjo šolo, zaprejo.

Če bi naše učence premestili na večjo šolo, predvidevam, da na tej šoli sploh ne bi bilo potrebno zaposliti nikogar, saj bi se ti naši učenci, kar razpršili po obstoječih oddelkih. Tukaj bi država ogromno prihranila, saj ne bi bilo potrebno dajati za plače, ogrevanje, itd...

Otroci bi ogromno pridobili:

  • ne bi bilo kombiniranega pouku
  • imeli bi prijatelje(to je sedaj težko-v hčerinem razredu je 5 dečkov ona sama deklica)
  • lahko bi šli na končne izlet (zaradi maloštevilčnosti učenecev-pol avtobusa je izlet predrag)
  • hodili bi v šole v naravi (zimske šole v naravi naša šola ne pozna)
  • imeli bi igrala in igrače (npr. na šoli ni denarja za ŽOGE!!!)
  • na šoli bi bila psihologinja in socialna delavka
  • učencem bi predaval učitelj, ki je šolan za določen predmet (na naši šoli uči likovni pouk profesorica kemije in biologije)
  • imeli bi več izbirnih predmetov (sedaj jih je samo 8)
  • imeli bi več ineteresnih dejavnosti (te ko jih imamo se izvajajo samo nekajkrat na leto)
  • učitelji pa bi bili bolj pod nadzorom, ne bi zamujali v šolo (npr. če se pouk prične ob 8h, učiteljica, ki bi morala biti že v razredu pride v šolo ob 8.10 ali pa učitelji zamudijo k pouku 10 do 15 min, ker klepetajo v zbornici torej jim ostane časa za predavanje 30 min in ker je kombiniran puok imajo učenci na voljo vsak razred 15 min, da mu učitelj razloži novo snov)

Da bi pa sami straši na lastno pest vozili otroke v sosednji kraj v šolo, pa tudi ni izvedljivo, saj smo večina staršev v službah do 15h 16h, šola pa se konča med 12 in 14 uro.

Komentarji