plačevanje avtocestne cestnine
Predlagam, da se nazaj uvede plačevanje cestnine in sicer prek elektronskega sistema ABC, ki naj postane pač obvezen, kot so sedaj vinjete.
Razlog
-pošteno plačilo za prevožene kilometre
-DARS bo nabral več denarja
- ne bomo se več smešili s kontrolami vinjet (po zastoju ob delih na AC pride čez 5 km še kontrola vinjet, ko vsa vozila spet čakajo v koloni pred počivališčem, da jih ''pregledajo '')
-ukine naj se projekt satelitskega cestninjenja, ki je še en nameravan rop stoletja s strani ....
- sistem deluje, je preizkušen in upam, da vsa infrastruktura še obstaja ( če ne, bi lepo prosil za pojasnilo, kaj se je z njo zgodilo- da ne bo kot s zdravstvenimi karticami)
hvala
Vinete so najcenejši in s tem najdonosnejši sistem cestninjenja. Da ne omenim kakšen denar se je letno plačeval za vzdrževanje sistema ABC (da te nekam prime, sebveda se ve in zakaj je bilo tako)
Največja svinska poteza pa bi bila satelitska varianta s katero bi nam zaračunavali kazni kar vsak mesec, da ne govorim o svobodi gibanja, ki bi bila s tem sistemom ogrožena.
Odločen NE
Absolutno proti. Namreč argument predlagatelja:.....DARS bo iztržil več je naravnost žaljiv do državljanov. Avtoceste so pri nas zgrajene prepozno in predrago. Lahko si mislimo, kje so ostale količine denarja, ki so bile namenjene gradnji in so preprosto "izginile". Roparjev država ne išče, ker bi se domine začele podirati. Podreti je potrebno tudi obstoječe cestninske postaje, ker pri nas delajo nekateri na tem, da bi bil promet čim bolj počasen, namesto nasprotno. Seveda pod izgovori ekologije, varnosti in ostalih neumnosti. Mi smo bolj pametni kot nemci, ki imajo res bistveno daljše izkušnje z avtocestami, še vedno nimajo cestninskih postaj, še vedno so zastonj in še vedno ponekod ni hitrostnih omejitev. Zato je vožnja po nemških avtocestah mnogo bolj prijetna.
Za znalčka!
"Če ravno govorimo o pravičnosti. Je prav, da stane parcela v Ljubljani 100x več kot na podeželju? Je prav, da plačujem zemljiški prispevek 10x več kot drugje itd. itd. Lepo je biti Ljubljančan, ampak drago. Velik del stvari, ki jih naštevaš smo zgradili Ljubljančani s svojim denarjem, ti pa bi vse zastonj (še cestnino)."
Zakaj je drago biti Ljubljančan? Ker ko greš na tekmo, v gledališče, v službo , v srednjo šolo, na faks, porabiš 20l goriva, 3h vožnje, parkirnino?
In gledališča, kulturni dom, stadion, klinični center, ste gradili Ljubljančani z lastnim denarjem? Npr za Stožice mi je znano, da je minstrstvo za šolstvo moralo primakniti nekaj milijončkov. (aja ministrstvo je samo Ljubljansko?). Ali je mogoče tudi Primorje d.d. propadlo, ker ni dobilo plačanih Stožic?
Očitno ne poznaš razmer glede zaposlovanja v ne-Ljubljani. Poznam primere, ki so po študiju bili pripravljeni se zaposliti v domačem okolju pa ni šlo.
Primerjaš s tujino. Najprej poglej osebne dohodke v tujini. Nato poglej kako daleč se vozijo, Nato poglej kako imajo urejen javni prevoz ! In na koncu poglej kaj je nastalo iz mest (glomazna mravljišča okoli katerih se vozijo trije kmetje na velikanskih posestih).
Če hočes samo malček izenačiti možnosti na obrobju in v centru nehaj s cestninami.
MOJ PREDLOG JE UKINITEV VINJET IN BREZPLAČNA UPORABA AVTOCEST.
Saj konec koncev je avtocesta samo cesta. Če se še jaz malce zgledujem po tujini (Nemčiji) tam cestnin ni.
Nič ni brezplačno. Kot je napisal že znalček....vse je treba plačati. Vprašanje je samo kdo in na kak način bo to plačal.....lahko so to cestninske postaje, lahko so vinjete, lahko so davki.
Vsekakor je bolj pošteno, da avtoceste plačajo uporabniki le-teh, kot pa npr. 80-letni upokojenec, ki živi v domu upokojencev, in sploh nima avtomobila.
In da avtoceste plačajo tudi tisti tujci, ki se vozijo po njih, ne pa le Slovenci preko davkov.
Me prav zanima iz katere vukojebine si, da porabiš 20 l goriva in tri ure vožnje, da prideš do gledališča. Mislim, da v Sloveniji ni takega kraja. Mimogrede, preden kaj pišeš, se malo pozanimaj. Stožice npr. so bile financirane kot javno-zasebnopartnerstvo. Predlog ministrstva za izobraževanje za sofinanciranje iz proračuna je bil zavrnjen, projekt pa je prejel nekaj evropskih sredstev, kot jih lahko vsak drug. Najbrž je tudi jasno, da ima mestna občina 300.000 prebivalcev, primestne pa še kar nekaj zraven. Če bi tudi cel štadion bil postavljen iz republiškega proračuna, bi v razmerju s številom prebivalcev v kakšni manjši občini ne mogli postaviti niti pol balinišča. V Sloveniji ima vsaka vas svoj kulturni dom, vsako malo večje mesto gledališče, univerzo itd.
Če te ravno zanima, sam sem kot Ljubljančan kar nekaj let študiral izven Ljubljane, v gledališče pa dokaj redno hodim tudi v Kranj, Kamnik, Celje in Maribor.
Mislim, takšni izgovori, da izven Ljubljane ni služb me pa res razjezijo. A je treba res čakati, da ti bo nekdo prinesel službo (fabriko) v domačo vas. Treba si je najti delo. Izven Ljubljane imate 100x več možnosti za to kot mi Ljubljančani. Okrog so neobdelana polja in pašniki, neskončne možnosti za turizem. Nedavno sem bil v enem kampu v Beli krajini. fantastična narava, ampak zanikrn kamp z zanikrnimi gospodarji. Najbližja trgovina je bila enih 20 km stran, restavracija prav tako. Vmes je sicer en kmečki turizem, ki ima celo neke goste, ampak ne moreš tja na večerjo. Na kavo je bilo treba na Petrol. Folk pa ždi v bifeju in jamra, da nima kaj delati. Še na Hvaški strani, kjer so 100 let za časom ob cesti prodajajo domače sire, med, gobe itd., pri nas pa samo jamrajo.
Se mi pa zdi tvoj predlog za ukinitev vinjet in brezplačno uporabo bolj logičen.
Tipičen predlog nekoga, ki najverjetneje živi v okolici Ljubljane in se po avtocestah pelje nekajkrat na leto.
Vinjete morajo ostati, ker le z njimi lahko omogočimo večjo gibljivost delovne sile. V mojem okolju se kar nekaj ljudi dnevno vozi (120 km + 120 km) na delo v Ljubljano. Predstavljate si, da bi morali dnevno plačevati cestnino.
Če že ne moremo vsi živeti v Ljubljani, naj bo vsaj bolj dostopna.
A po vašem je pravilno, da bi za vsak koncert, tekmo, športno prireditev in ostalo provincialci morali poleg vstopnin plačevati še cestnine??
OK, lahko samo potem prosim preselite Stadion, Opero, Cankarjev dom, fakultete,... v bližino mojega doma.
Lahko skušaš biti pravičen pri plačevanju cestnine vendar hkrati nisi pravičen pri enakopravnem dostopanju do objektov, ki sem jih tudi sam financiral.
Konec koncev saj že pri nakupu goriva plačujem razno razne cestnine, trošarine davke.
Pa tudi pomislite koliko prihranimo ker ni ramp, hišk, zaposlenih za vzdrževanje sistema, ni kolon. Vse to samo še draža cestnino.
Če ravno govorimo o pravičnosti. Je prav, da stane parcela v Ljubljani 100x več kot na podeželju? Je prav, da plačujem zemljiški prispevek 10x več kot drugje itd. itd. Lepo je biti Ljubljančan, ampak drago. Velik del stvari, ki jih naštevaš smo zgradili Ljubljančani s svojim denarjem, ti pa bi vse zastonj (še cestnino).
Z lahkoto si predstavljam, da bi za pot v službo vsak dan plačeval cestnino in tudi prav bi bilo. Mogoče bi se v tem primeru kakšen več vozil z vlakom in tudi ekstra dobički, ki jih imajo vozači, ker se jih po 5 natrpa v en avto, pa kljub temu vsak dobi povrnjene stroške bi bili malo manjši. Mogoče pa bi tudi kakšen več pogledal, ali lahko zase poskrbi v svojem okolju, ali pa se preseli bližje k zaposlitvi. Kar nekaj najbolj socialno razkošnih držav na primer povračilo potnih stroškov pozna le za krajše obdobje, potem pa se razume, da si urediš bivališče blizu, ali pa se voziš na lastne stroške.
Problem ni v vinjetah, ker so to zelo dobra zadeva. Povratno cestnino do LJ sem plačal cca 14 €. In glede na to da grem minimalno desetkrat na leto v LJ, se to defenitivno splača. Da ne govorim o relacijah tudi v druge dele Slovenije.
Problem ni v vinjetah, ampak o uvedbi obvezne vinjete prav na vseh hitrih cestah in avtocestah. Popolnoma na vseh odsekih. Moralo bi se obdržati vinjete in raje uvesti vinjete proste odseke na nekaterih predelih hitrih cest.
Človek, ali ti ni jasno, da če ti plačaš manj, mora nekdo drug več. Direktno ali preko davkov.
Verjamem, da bi prav vsak od nas našel kak odsek hitre ceste ali avtoceste, kjer bi mu prav prišlo, da ni potrebno imeti vinjete. Ljubljančanom bi prav prišlo, da ne bi bilo treba imeti vinjete za AC obroč....Mariborčanom, da je ne bi rabili za hitro cesto skozi MB.....
Ne vidim nekega tehtnega razloga, zakaj bi bili določeni odseki izvzeti.
Jasno, za ukinitev vinjet so vsi tisti, ki niso nikoli plačevali ABC (okolica Ljubljane, na primer). Vsi ostali smo morali plačevati nenormalno visoke zneske, če smo želeli priti npr. na Obalo ali na Gorenjsko. Cena letne vinjete bi lahko bila višja, npr 180 evrov (kar znese samo 15 evrov/mesec). Cena tedenske in mesečne vinjete se mi zdi OK. Kamioni pa bi morali plačevati bistveno več, saj so oni tisti, ki uničujejo ceste. Prav tako bi morali plačati tudi stroške zastojev, ki nastanejo zaradi pokvarjenih kamionov. Čudi me, kako nekateri kamioni sploh lahko prečkajo mejo, saj se iz njih kadi kot iz dimnika, gume pa imajo zlizane včasih do osnove... Ne vem, zakaj v Avstriji skoraj nikomur ne pade na pamet, da bi vozil brez vinjete. Najbrž zato, ker imajo bistveno boljše kontrole na cestah. Jaz se še kar veliko vozim po AC pa vidim policaje samo, ko so prometne nesreče. Stalne kontrole, kot je v Avstriji, pri nas očitno ni. Pa bi bila to odlična priložnost za zaslužek države, glede na to, kaj vse se na AC dogaja (vožnja brez ustrezne varnostne razdalje, neuporaba luči, varnostnih pasov, prehitevanje po desni, vožnja po odstavnem pasu, da o prehitrih voznikih sploh ne izgubljam besed). In še večja varnost bi bila zaradi tega.
Kaj je bolj logičnega kot to, da tisti, ki cesto več uporablja, jo tudi več plačuje. Saj boste prišli še na idejo, da vam moramo Ljubljančani ob vsakem obisku stisniti v roke eno kantico bencina, država pa vam enkrat na leto pokloniti ene gume. Veliko bolj logično je, da se spodbuja javna prevozna sredstva. Vlak je udoben in razmeroma hiter, če pa ne bi država na vse mogoče načine (tudi z vinjetno politiko) domala silila državljane, da se vozijo v osebnih vozilih, bi tudi vlaki vozili pogosteje in hitreje.
Vlaki niso pred uvedbo vinjet vozili nič hitreje in nič pogosteje.
Tukaj so večji problem visoke cene javnega prevoza. Prav smešno je, da me avtobus pride dražje, kot če se na isti relaciji peljem sam z avtom.
Evo, to pa med drugim tudi zato, ker ne plačuješ cestnine. In glede drugega se motiš. V zadnjih letih je bilo ukinjeno ogromno potniških vlakov in avtobusnih prevozov. Ker se le malokdo še vozi z javnim prevozom. To pa je precej neekološko.
Kaj ima s tem cestnina? Mimogrede, plačam jo 2x.....ob registraciji za navadne ceste, in z vinjeto za avtoceste.
Včasih se kdo pelje tudi na kakšni relaciji, kjer ni avtoceste (vem, težko doumljiv koncept za nekoga iz Ljubljane). Za prevoz iz Dravograda v Maribor je res popolnoma vseeno, ali imamo vinjete, ABC ali satelitsko cestninjenje.
Če so bile ukinjene kakšne povezave, so bile predvsem tiste z manjšimi kraji na obrobju, na kar pa cestnine itak ne vplivajo.
Potem znova pričakujte promet po stranskih cestah v izogib cestninskim postajam (seveda tam, kjer na izstopih ni cestninskih postaj in so le-te samo na določenih točkah AC).
Zastoj na gorenjski AC pred nekaj tedni;
1) popravilo - zožanje ceste, zato parkilometrska kolona
2) konec popravila (mimogrede na gradbišču je bilo opaziti 3 delavce, nihče se ni premikal- najbrž se je sušil beton ali kaj- dan je bil ponedeljek)
3) 5 kilometrov vožnje brez zastoja
4) ponovno zožanje ceste, vsa vozila na pregled vinjet skozi počivališče, pred tem 3-4 km kolone
na hrvaških avtocestah delajo vsi inkasanti, če se zabaše, pa talajo listke kar peš, pri nas pa kljub vinjetam čakam ker so odprti samo trije pasovi
v preteklosti je bilo precej debat o kršenju zasebnosti v primeru uvedbe satelitskega cestninjenja....
Ze spet KAPITALISTI nasprotujejo odlicnim predlogom, ker ljudje zelijo samo krasti denar, saj cim je kaj za sparati so takoj proti, razen, ko hocejo nam drzavljanom siliti sparanje.
Zal nam diktira mafija v Sloveniji, zato so ukinili ABC sistem, ki je bil pravicen sistem. Sedaj eni presparajo na tisoce evrov na mesec, oziroma celo na 12.000€ in vec na letni ravni, Kar pomeni, da prakticno se vozijo zastonj in imajo zastonj zaposlene, saj namesto placevati cestnino vsak dan lahko placujejo zaposlenega na spediciji.
Poleg tega sluzijo se na kazni.
Te vinjete bi morali prepovedati, ker to je naravnost kaznivo, kar se dogaja zdaj, da se pusti ljudem voziti, nato pa kaznovati nakljucne ljudi. Kot, ce bi imel vstop v Kino odprt, nato, pa bi nekdo kontroliral, kdo je kupil karto.
Argument z zastoji je prav smešen, glede na to, da je glavna prednost vinjetnega sistema ta, da povzroča bistveno manj zastojev kot cestninske postaje.