2. 10. 2012
Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor
Nedvomno podpiramo predlog občana glede varnosti starejših udeležencev v cestnem prometu ter njihovi potrebi po prijaznejših cestah, saj je v medijih posvečeno sorazmerno malo pozornosti - tako vožnji v krožiščih kot tudi varnosti starejši voznikov in voznic v cestnem prometu.
Dinamičen razvoj prometnih sredstev, cestnih pravil in ne nazadnje novih infrastrukturnih ukrepov (npr. krožna križišča) zahtevajo stalno dopolnjevanje znanja, spretnosti in načina sodelovanja v prometu. Za varno sodelovanje v prometu je zato nujno vseživljenjsko učenje in ohranjanje vozniških spretnosti. Za voznika, zlasti za voznika starejšega od 70 let je pomembno, da skrbi za svoje zdravje in ohranja vozniške spretnosti. Zato je nujno potrebna promocija, prilagajanje in uporaba pasivne in aktivne varnosti, ki jo prinaša nova oprema vozil, promocija potrebe po obnavljanju in dopolnjevanju veščin, kot tudi izvedba programov varne vožnje, ki so prirejeni starejšim voznikom.
Kako osvestiti starejše, potencialno "nevarne" voznike, jim podati čim več informacij o lastnem stanju, o možnostih nadomeščanja funkcionalnih pomanjkljivosti z učenjem, je rastoč problem tako pri nas kot v Evropski uniji. Prav zaradi tega je Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa v tem letu, natančneje 12. in 13. aprila na šestnajstih lokacijah v Sloveniji (na lokaciji krajevnega Mercator centra) organizirala preventivno akcijo o znanju in ravnanju starejših voznikov v prometu.
Zainteresirani starejši vozniki in voznice so imeli možnost preveriti svoje poznavanje vožnje v prometu s praktično vožnjo ter sodelovati v svetovalnem pogovoru s članom izpitne komisije ali učiteljem šole vožnje glede možnih izboljšav svoje vožnje v smislu večje varnosti sebe in drugih.
Takšno preventivno akcijo bo Javna agencija RS za varnost prometa ponovno organizirala tudi v mesecu oktobru 2012, in sicer v sodelovanju z Izpitnimi centri, Mercatorjem ter Medicinsko fakulteto, kjer bodo imeli starejši možnost preveriti svoje vozniške zmožnosti (npr. vožnja v krožiščih, na avtocesti, vključevanje v promet, itd.) ter tudi slušne in vidne sposobnosti, saj bodo na terenu prisotni tudi zdravniki in študenti medicine.
Prestavitev pravilne vožnje v krožišču v medijih javnega obveščanja (nacionalna televizija, …) nikakor ni slab predlog, vendar je realizacija predloga, glede na razpoložljiva finančna sredstva Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa v tem letu, žal neuresničljiva.