17. 8. 2012
Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve
Zakon o delovnih razmerjih (Ur. l. RS, št. 42/2002, 79/2006-ZZZPB-F, 46/2007-OdlUS, 103/2007, 45/2008-ZArb, 83/2009-OdlUS, v nadaljevanju ZDR) v poglavju o pravicah in obveznostih strank pri sklepanju pogodb o zaposlitvi kot obveznost delodajalca določa formalno javno objavo prostih delovnih mest z določenimi izjemami. Element ustavno varovane svobode dela (49. člen Ustave RS) je namreč tudi pravica do enake dostopnosti do vsakega delovnega mesta pod enakimi pogoji. Navedeno ustavno določilo pa je mogoče uresničiti samo, če so razpoložljiva delovna mesta javno objavljena.
ZDR sicer izrecno ne opredeljuje, kakšne načine objave je šteti za javno objavo, vendar je iz celotnega besedila 23. člena mogoče zaključiti, da se javna objava nanaša na objavo v sredstvih javnega obveščanja oziroma na objavo izvedeno preko zavoda za zaposlovanje. Zakon o urejanju trga dela (Ur. l. RS, št. 80/10, v nadaljevanju ZUTD) določa obveznost prijave prostega delovnega mesta oziroma vrste dela. Tako 7. člen ZUTD določa, da so delodajalci dolžni zavodu pošiljati prijave prostih delovnih mest oziroma vrst dela z določenim rokom za prijavo in pogoji, ki jih mora izpolnjevati delavec za opravljanje dela, razen v določenih primerih. Ko zavod prejme prijavo prostega delovnega mesta, ga na željo delodajalca tudi javno objavi in izvede vse potrebne postopke v zvezi s posredovanjem zaposlitve. Način sporočanja podatkov in javne objave ter postopek posredovanja zaposlitve je podrobneje uredil Pravilnik o prijavi in objavi prostega delovnega mesta ali vrste dela, postopku posredovanja zaposlitve ter vsebini in načinu sporočanja podatkov Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje (Ur. l. RS, št. 105/10, v nadaljevanju pravilnik), ki v prvem odstavku 6. člena določa, da v kolikor delodajalec ne želi javne objave s strani zavoda, mora objavo prostega delovnega mesta ali vrste dela zagotoviti sam in sicer lahko to stori v sredstvih javnega obveščanja, na spletnih straneh ali v javno dostopnih poslovnih prostorih delodajalca. Poudariti je potrebno, da je zavod pri tem le posrednik, obveznosti iz tega naslova (prijava prostega delovnega mesta oziroma vrste dela) so mu naložene zgolj v zvezi z napotovanjem brezposelnih oseb na objavljena prosta delovna mesta oziroma vrste dela.
Ugotovimo lahko, da opustitev obveznosti javne objave prostih del, upoštevaje navedeno določbo Ustave RS, v kateri je zapisana ena od človekovih pravic oziroma temeljnih svoboščin, ni možna. V smislu poenostavitve postopkov pri sklepanju pogodb o zaposlitvi oz. novem zaposlovanju pa je primerno še enkrat poudariti, da je javna objava prostega dela možna na Zavodu RS za zaposlovanje in/ali v sredstvih javnega obveščanja, na spletnih straneh ali v javno dostopnih poslovnih prostorih delodajalca.
Ok, tudi v tem je nekaj dobrega, da se objavlja tudi že zasedena delovna mesta. Morda ne veliko a vseeno.
Ob tem bi predlagal to, da se zasedena delovna mesta objavlja rajši v elektronski obliki na določeni spletni strani in se jih printa zgolj na zahtevo; bodisi posameznika, organizacije ali urada, ipd.
Zakaj: Predvsem zaradi bolj trajnostne rabe papirja in črnila, ki tudi stane oz. ima nepotrebne ekološke posledice.
lp
Ne razumem, zakaj bi bila to potuha za delodajalce. Zanje ne bi bilo prav nobene razlike, saj če ima za delo primernega človeka, res ni potrebno ,da se ukvarja s odvečno "papirologijo". Prav tako bi se zmanjšala nesmiselna administracija na Zavodih za zaposlovanje, predvsem pa se ne bi več "norca delali" iz ljudi, ki iščejo zaposlitev, pišejo prošnje in čakajo na odogovre (velikokrat niti negativnih ne dobijo!!!).
Strinjam pa se tudi, da naj bodo izvzete državne inšitucije, kjer je v zadnjem času vsaj 99% na Zavodu razpisanih delovnih mest v naprej oddanih, veliko pa jih do zavoda sploh ne pride, saj med javnimi uslužbenci veljajo posebni privilegiji tudi takrat, ko si na nekem delovnem mestu znotraj npr enega ministrstva višek - namereč JU imajo prednost pred vsemi "navadnimi" pri zaposlovanju na prosta delovna mesta in prav zato se večinoma le selijo iz ene v drugo državno inštitucijo in le redko pristanejo na zavodih kot brezposelne osebe - pa saj to nenehno poslušamo, kako je ponekod viška JU in hkrati, da se bodo potrudili, da nihče od njih ne ostane brez dela, kar bodo zagotovili z "notranjim" prerazporejanjem..
Ni cudno, da ne dobijo odgovore, ce pa zavod tezi ljudem, da pisejo prosnje, pa ceprav pol nihce noce delati, ker samo poslje prosnjo, ker mu na zavodu tezijo, itd...
Zavod za zaposlovanje dela vec skode kot koristi, saj samo sili ljudi, da pisejo nepotrebne prosnje, ter sili ljudi, da sprejmejo delo, katero ne zelijo delati, itd... Zakaj moramo mi hoditi na razgovore in zakaj ne pride delodajalec do nas?
Po eni strani podpiram, za iskalce bi bilo lažje, če bi bila objavljena samo resnično prosta delovna mesta.
Po drugi strani pa bi bil takšen način samo še dodatna potuha za delodajalce in čudna kadrovanja.
Menim, da bi bilo bolje pričeti izobraževati delodajalce za iskanje kvalitetnih kadrov, ne za zaposlovanje preko zvez in poznanstev. Potem bi praksa "zasedenih prostih delovnih mest" sčasoma usahnila.
Oni objavijo samo zato, da se delajo norca iz ljudi, da zgleda vec prostih delovnih mest in pol na zavodu tam visi ta oglas po cel mesec po moznosti, ker oni kao iscejo ustreznega kandidata, ker od 300 kandidatov je tezko izbrati najboljsega in najcenejsega. Tako dobivajo zmeraj nove najboljse in najcenejse delavce in pocasi zamenjujejo stare, ter tako vsem kradejo pravice in nizajo place. Tako oni povecajo konkurencnost, medtem, ko uni na vodilnih polozajih kradejo denar in imajo visoke palce.
objavljajo zato, ker tako zahteva zakon.
sem pa za spremembo zakona.