Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izenačitev trošarin na pogonska goriva

4714 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Spoštovana vlada,

kot izhaja iz podatkov o strukturi cen pogonskih goriv, ki jo na svoji spletni strani objavlja Petrol, je trošarina na dizelsko gorivo bistveno nižja kot trošarina na neosvinčeni motorni bencin.

Vsekakor razumem nižjo trošarino na avtoplin, ki spada med alternativna in bistveno čistejša pogonska goriva. Razlika v višini trošarine med dizelskim gorivom in neosvinčenim motornim bencinom pa je po mojem mnenju povsem brezpredmetna in je posledica popuščanj vlade močnim avtoprevozniškim lobijem, ki na ta način zahtevajo cenejše gorivo.

Glede na to, da je bilo že večkrat jasno povedano, da je strategija Slovenije migracija tovornega prometa iz cest na železniško infrastrukturo, bi z izenačitvijo cen lahko bistveno pospešili ta proces, saj bi bila uporaba železnice za prevoznike bolj smotrna, s tem pa bi povečali tudi varnost in pretočnost Slovenskih cest.

Zato kot rečeno predlagam izenačitev trošarin na obe najbolj prodajani pogonski gorivi.

16 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Jan Stefe 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 7. 2012

Odziv Ministrstva za finance

Trošarine na pogonsko gorivo so določene v 54. členu v Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 97/10-UPB8, 48/12), hkrati pa je vladi z zakonom dano pooblastilo za spreminjanje teh zneskov zaradi uresničitve začrtane ekonomske politike. Trošarino lahko zmanjša ali poveča do 50%, vendar ne sme določiti trošarine, nižje od minimalne, določene z evropskimi predpisi - to je v obravnavanem primeru Direktiva Sveta 2003/96/EC z dne 27. oktobra 2003 o preoblikovanju okvira Skupnosti za obdavčitev energentov in električne energije (Energetska direktiva). Vlada Republike Slovenije vodi tako trošarinsko politiko, da so cene trošarinskih izdelkov v primerjavi s sosednjimi državami konkurenčne. Pri tem se izhaja iz dogajanja na naftnih trgih oz. svetovni borzi ter upošteva gospodarske razmere, potrebe proračuna in okoljsko politiko, s ciljem ohranjanja stabilnosti cen energentov.

Razlikovanje med višino trošarine na bencin in plinsko olje za pogon izhaja že iz same Energetske direktive, s katero je določena minimalna trošarina za bencin v višjem znesku kakor za plinsko olje za pogon. Tudi ostale države članice EU nižje obdavčujejo plinsko olje za pogon v primerjavi z bencinom.

Enostranska odločitev Slovenije za izenačitev trošarine na bencin in plinsko olje za pogonski namen v danih gospodarskih razmerah ni izvedljiva, zaradi prizadevanj vlade za zagotavljanje stabilnih proračunskih prihodkov in s tem javnofinančne konsolidacije, po drugi strani pa bi negativno vplivala na cene goriv in s tem na konkurenčnost našega gospodarstva. Za ohranitev konkurenčnosti bi bilo potrebno predlagano spremembo politike obdavčitve pogonskih goriv uveljaviti širše, na ravni celotne EU. Tendence Evropske unije so, da bi se trošarine zvišale in poenotile na celotnem notranjem trgu, prav tako naj bi te vključevale tudi okoljsko komponento in se zato prestrukturirale. V zadnjih letih namreč stroka ugotavlja, da plinsko olje ni nič bolj prijazno do okolja kot bencin. Ta ugotovitev bi se morala odraziti tudi v obdavčitvi, kakor je izraženo v obravnavanem predlogu.

Priloge:

Komentarji