sprememba volilne zakonodaje
Če se že spreminja volilni sistem v proporcionalnega, naj se gre s to spremembo do konca.
Predlagam, da se namesto trenutnega predloga z osmimi volilnimi enotami v katerih se voli po enajst poslancev, uvede 88 volilnih enot v katerih se voli po en poslanec. Poleg tega se kandidate omeji do te meje, da morajo znotraj volilne enote imeti prijavljeno stalno bivališče vsaj zadnje leto pred volitvami. Volilne enote naj se oblikujejo približno po številu prebivalcev. Vsaka volilna enota naj zajema približno 1/88 vseh prebivalcev Slovenije.
Ta predlog bi imel dva pozitivna učinka.
1. Poslanci bi bili bolj odgovorni do svojih volilcev, saj bi vsak poslanec vedel kje je bil izvoljen in za koga se mora potegovati. Hkrati bi tudi vsak državljan točno vedel, kateri poslanec ga zastopa in bi tako njegovo delo lahko bolj direktno ocenjeval.
2. Poslanci bi bili bolj prisiljeni razmišljati in odločati s svojo glavo in ne odločati po volji stranke, saj bi se vedno morali vprašati: "koliko to dejansko koristi mojim volilcem" in ne samo: "koliko to koristi moji funkciji v stranki".
Nekako v principu to podpiram. Ker je dobro imeti čim bolj direkten sistem. Vendar za takšen predlog je potrebno več študija in po možnosti že primere v svetu. Ker država je velik sistem in ne moremo ji kar pustiti, da se zapelje preveč v neznano.
Predlagal pa bi, da bi bil odgovor državnih organov na to čim bolj izčrpen in analitičen. Po možnosti odgovor tudi, če ta predlog ne zbere dovolj glasov.
(vmesna pot do tega predloga pa bi bil moj predlog, ki je sedaj na glasovanju. www.predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/349/ Zavedati pa se je treba, da bi bil moj predlog koristen cenovno tudi za takšen sistem. (Saj so volitve na enak princip, kot pri predsedniškem sistemu ) Ter zavedati se je treba, da bi bil 3 krožni predsedniški sistem bolj pošten, kot dvokrožni...)
Sploh ni slaba ideja.
to je večinskli sistem... mnjenja manjšin niso zastopana....
proti proti
podpiram predlog
za hec (ali zares) objavljam še tole:
Izvoljeni poslanci NE BI mogli biti ministri, državni sekretarji ali karkoli drugega. Poslanske skupine ne bi obstajale v taki obliki kot obstajajo danes, ampak bi to bile bolj "interesne skupine" poslancev, ki imajo podobne poglede na različne probleme/tematike. Teh interesnih skupin bi bilo maksimalno 7. Prestopanje iz ene skupine v drugo bi bilo mogoče vedno in bi bilo neovirano. Poslanci bi imeli po volitvah določen čas (recimo 3-4 tedne), da ustanovijo oziroma se združijo v te interesne skupine in jim dajo imena, nato pa bi imeli še nekaj časa (dober mesec) da predlagajo vsaka svoje kandidate za predsednika vlade in za določena ministrstva (teh ostane isto število kot jih je zdaj ali manj). Kandidati NISO poslanci v državnem zboru! Ministre bi nato izvolili na volitvah. Glasovalni list bi zgledal tako: A. Minister/-ica za notranje zadeve 1. Janez Novak 2. Marija Golob 3. . . . 7. Milan Mihelič (imena so naključna) B. Minister/-ica za zunanje zadeve 1. . . . in tako dalje za vsa ministrstva, premierja in predsednika (ter enega podpredsednika - drugo uvrščeni na volitvah za to mesto) državnega zbora. Udeležba na sejah državnega zbora je obvezna. Mandat traja 4 leta. Predsednik republike lahko razkliče referendum o razpustitvi vlade. Če je na referendumu več kot 50% udeležencev ZA, lahko to stori. Vse plače zgoraj omenjenih so takšne, kakršne so imeli na prejšnjem delovnem mestu. če je bil kdo prej nezaposlen, bi mu dali "povprečno plačo" vseh drugih, zaposlenih poslancev. V primeru, da bi bili vsi poslanci nezaposleni, bi se jim določil trikratnik minimalne plače. LP
pa to sploh ni tako zelo "za hec" ;-)
to je še boljše, sploh tisto glede predsednika...