Parkirišča za motoriste
Motoristi in tudi mopedisti se v mestih srečujemo z neurejenostjo na področju parkirnih prostorov. V Ljubljani so celo pričeli kaznovati motoriste zaradi nepravilnega parkiranja, najverjetneje bodo to storili še drugod.
ZVCP ureja parkiranje za vozila, vendar pa ne razlikuje dvoslednih vozil od ostalih. Celo več, po ZVCP bi lahko kaznovali tudi kolesarja zaradi nepravilnega parkiranja. Vendar kaj je bistvo nepravilnega parkiranja? Da ne bi ljudje parkirali vsepovsod IN da bi s tem ovirali promet ali kako drugo dejavnost. Motorist pa tega ne počne (razen kake izjeme).
Ljubljana ima na treh mestih urejeno parkiranje za motorje in mopede. Vendar to je bisveno premalo. Še posebej zato, ker se ljudje ne vozijo z motorjem le za zabavo, vendar je tu več razlogov. Si hitrejši, okretnejši, ne ustvarjaš gneče, ne zasedaš že tako malo parkirnih prostorov, manj onesnažuješ in še in še. Statistično je v osebnih vozilih le en, največ dve osebi, in če primerjaš osebno vozilo ali motor, je potem motor veliko bolj ekološki kot kakršno koli drugo motorno vozilo.
Torej potrebno je storiti naslednje. Ali povečati število parkirišč za motorje ali pa prenehati z nesmiselnim kaznovanjem zaradi nepravilnega parkiranja. Motorist ne more zasesti parkirišča od vozila, ker bo gneča še večja. Kjerkoli so parkirišča za osebna vozila bi morala biti tudi parkirišča za motorje. V zimskem času bi tam lahko parkirala tudi osebna vozila, sicer pa ne. Če tega ne morejo zagotoviti, potem ne morejo kaznovati motorsita, ki parkira svoj motor na mestu, ki nikogar ne moti. Še manj pa da tak motor nekdo "olisiči". Ni pa bistvo motorja, da boš pripeljal na neko parkirišče in nato pol ure hodil, da prideš do cilja. Mislim da pa je vsak motorist pripravljen parkirati na urejenem mestu če bo teh dovolj in so skoraj vsepovsod (tistih nekaj posemaznikov, ki pa se morajo pripeljati v lokal, ko pridejo na kavo pa naj kar kaznujejo).
Motoristi ne rabimo veliko, vendar pa se morajo v vladi zavedati da je v mestih veliko motorjev, mopedov in skuterjev (če lahko posebej označim to kategorijo dvoslednih vozil). V tujini motoriste obravnavajo drugače in imajo na voljo tudi več parkirišč (za primer si poglejte le Trst). Dejstvo pa je, da če zahtevaš od nekoga da se pokorava nekim pravilom, mu moraš omogočiti, da se tem pravilom dejansko lahko pokorava. Če tega ne moreš zagotoviti, potem ga tudi ne moreš kaznovati.
DOPOLNITEV v razmislek: Konec leta 2008 je bilo v Sloveniji 7,85% motornih koles (vključno z kolesi z motorjem) glede na število osebnih vozil (http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=2367)! Kolikošno pa je razmerje glede parkirnih prostorov?! V Ljubljani naj bi bilo v mestnem jedru skupaj 4.900 parkirnih mest na prostem (http://www.ljubljana.si/si/zivljenje-v-ljubljani/promet-infrastruktura/parkiranje-v-ljubljani/). Koliko parkirnih mest od tega je za motoriste? Mogoče 385, glede na procent motornih koles? Niti približno toliko! Vendar to je podatek le za mestno jedro ...
tudi to kar so napisali je brez kakšnega pomena in že znano :)
"Odziv pristojnega organa objavljen najkasneje: 03.02.2010" ... a so organi pozabili na svojo obljubo?! Noben jih ni silil, da napišejo, da se bojo odzvali. In če napišejo, naj se tudi odzovejo ...
Nasploh je MOL nora... kazen 200 eur za nepravilno parkiranje?! Kaj krijejo proračunske luknje?
Kako je lahko nepravilno parkiranje* bolj kaznovano kot bolj nedolžni prekrški!?
* V smislu, da se ne parkiraš sredi avtoceste.
sicer glasujem za, obenem pa upam, da motoristi ne pričakujete teh novih vam namenjenih parkirnih mest tik pred vhodi (kjer je sedaj parkiranih največ motorjev, mopedov, skuterjev) ;-)
Ja res vprasanje,kako je to glede motorjev, jaz bi rekel, da se lahko motor kr parkira na mesto avtomobilov, saj tudi motorji placujejo zavarovanje in mogoce tudi cestnino, v glavnem ne glede na to, naj parkirajo kjer zelijo, saj tudi jaz imam probleme bicikel kdaj parkirati le tega pa parkiram res kamor mi pase in bog ne dej, da bi dobil kdaj kaksno kazen, ker ne bi bilo lepo.
Če bomo motoristi parkirali na mestih za osebna vozila, bodo ti vozniki zagotovo slabe volje. In celo se lahko zgodi, da zaradi manjših dimenzij motorjev in mopedov, bodo vozniki spregledali že parkirano vozilo in povzročili prometno nesrečo. Potem pa se bodo izgovarjali, da motoristi tam nimajo kaj parkirati. In res, zakaj bi motorist na že tako prepolnem parkirišču parkiral na mestu za avtomobile? In zakaj osebna vozila parkirajo na mestih za motorje, ki jih je že tako zelo malo. So bili primeri, da je bil avtomobil parkiran preko več mest rezerviranih za motorje, da motoristi niso mogli parkirati. In zelo hitro se potem zgodi, da bo prej dobil kazen motorist kot pa voznik takega vozila. In še več, tako vozilo bi morali ne le kaznovati ampak tudi takoj odpeljati!
Ne podpiram anarhije, vendar če država oz. občina ne more zagotoviti dovolj (količinsko in lokacijsko) parkirnih mest tudi za motoriste, potem si prisiljen parkirati kje drugje. Potem pa parkiraš tako, da nikogar ne motiš (in če imaš "srečo" dobiš kazen). Enako je s kolesi. Enostavno ni dovolj stojal za kolesa, nato pa ljudje naslajajo in postavljajo kolesa vsepovsod (glede tega je tudi stanje popolnoma neurejeno).
Sicer pa še en primer iz prakse. Prideš z motorjem pred Univerzitetni klinični center v Ljubljani in vprašaš na plačljivem parkirišču kam ga lahko parkiraš (si pripravljen tudi plačat parkirišče) in te uslužbenec napoti do kolesarnice. Če pa parkiraš kje motor v kolesarnici pa te lahko kaznujejo. To je absurd!
Moj prvi komentar, ponesreči izbrisan zaradi prehitrih prstov: Vsi argumenti, ki si jih naštel, veljajo tudi za avtomobile. Se pa strinjam, da bi vsa parkirišča morala imeti poleg parkirnih prostorov za invalide tudi nekaj takih za motoriste.
Absolutno pa se ne strinjam s tem, da se motor lahko parkira na mestu, kjer nikogar ne moti.
Če ni primernih parkirnih prostorov za motorje, parkiraš na prostoru za avtomobile. Po dolžini lahko močnejši motor verjetno popolnoma suvereno primerjaš z dimenzijami Smarta?
Sicer pa se strinjam s tabo, parkirišča in parkirne hiše bi morale imeti jasno označena parkirne prostore za motorje in verjetno manjšemu prostoru primerno nižjo parkirnino.
Se strinjam!
Naj se najprej zagotovijo parkirišča in šele nato pišejo kazni! (pa to tako za motoriste kot tudi za avtomobile!) V Ljubljani dajajo kazni ko zmešani, parkirišč pa nikjer.
Ravno en dan sem na radiju poslušal župana MOL, ki je odgovarjal na vprašanja poslušalcev. Ena poslušalka je povedala da ni parkirišč v okolici njenega domovanja. In ji je odgovoril, da je v parkirnih hišah zelo veliko prostih mest. In je to res, vsak dan lahko najdeš parkirni prostor v eni izmed parnikih hiš. Vendar za kako ceno?! Če prideš v mesto na vsake toliko časa še plačaš, da bi pa imel tam parkirano vozilo cel čas, bi pa lahko hodil v službo le zaradi tega (če jo seveda imaš v teh časih). Kot primer dobre prakse bi izpostavil parkirišča v BTC-ju, ki so brezplačna. Zato pa tudi BTC tako uspeva, trgovine v mestu pa zapirajo svoja vrata.
Še vedno pa trdim, da 3 urejena parkirišča z motoriste v Ljubljani so skrajno premalo!