Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Učna pomoč

3129 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlagam, da se na šolah ukine brezplačna individualna učna pomoč za učence in dijake. S tem bi prihranili denar, ki ga prejemajo učitelji za izvajanje te pomoči. Če ima učenec ali dijak težave pri razumevanju neke učne snovi, lahko v času govorilnih ur prosi učitelja/profesorja, da mu še enkrat obrazloži snov. Govorilne ure pa so že v obvezi učiteljev in profesorjev. Sistem bi moral biti podoben, kot je na fakultetah, kjer lahko študentje izkoristijo govorilne ure profesorja ali asistenta.

15 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C Cukec 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 6. 2012

Odziv MInistrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Učenci z učnimi težavami so učenci, ki brez prilagoditev metod in oblik dela pri pouku težko dosegajo standarde znanja. Šole tem učencem prilagodijo metode in oblike dela pri pouku ter jim omogočijo vključitev v dopolnilni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči. S navedenimi oblikami dela šola skuša zagotoviti, da imajo vsi učenci možnost dosegati cilje osnovnošolskega izobraževanja. Med najpomembnejša cilji sta zagotavljanje kakovostne splošne izobrazbe vsemu prebivalstvu in spodbujanje skladnega telesnega, spoznavnega, čustvenega, moralnega, duhovnega in socialnega razvoja posameznika z upoštevanjem razvojnih zakonitosti.

V preteklosti je pri načrtovanju pomoči prevladovala ožja usmerjenost k težavam in primanjkljajem. Pomoč je vključevala predvsem urjenje manj ali slabše razvitih veščin in popravljanje primanjkljajev. Sodobni pristopi pomoč zastavljajo širše: upoštevajo se celovita učenčeva osebnost, njegove vsakdanje življenjske razmere v šoli in doma ter življenjska perspektiva; usmerjeni so k vzpostavljanju takega učnega okolja, ki bo sposobno spodbuditi in razvijati učenčevo dejavno sodelovanje, dejavno izražanje misli in idej, spodbuditi in razvijati učenčeve interese, nadarjenost ter močna področja, in hkrati si prizadevajo razvijati uspešno sodelovanje med družino in šolo.

Strokovni svet RS za splošno izobraževanje je na svoji 106. seji z dne 11. 10. 2007 sprejel Koncept dela Učne težave v osnovni šoli. Gradivo je pripravila posebna strokovna skupina pri Uradu za razvoj šolstva. Koncept je obkavljen na spletni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport.

Priloge:

Komentarji




  • l luvi

    ga. Vida, vsi so (smo) tako ali drugače s posebnimi potrebami, vsak od nas je na nek način "DRUGAČEN" in vedno smo bili. Eni so boljši v matematiki, drugim lažje teče "materin" jezik tretji ima neverjetni talent za nogomet spet četrti je rojen likovni umetnik, Za božjo voljo, zakaj bi vsi ti morali imeti 5 tudi geografijo, fiziko, tuj jzik....? To se je namreč doseglo s temi odločbami. Ta bolana gonja za 5-icami in odličnim uspehov, ker vsi morajo na gimanzije in ker vsi morajo študirat. Zakaj pa?

    Tudi med temi "posebnimi" so zelo različni: od slepih, gluhih, oz. takšnih in drugačnih invalidov, pa vse do tistih, LENIH in tistih, katerh staši enostavno ne sprejmejo, da njihov otrok pač ne more bit odličen. In sedaj so vsi v istem košu. In to ni prav.

    In tukaj je nekaj nujno potrebno storiti. Zakaj morajo tisti "neposebni" prenašati te "posebne" . Zakaj mora prvi še vedno spoštovati red , disciplino in pravila obnašanja, njegov sosšolec pa lahko hodi po razredu, postavlja nevmesna vprašanaj, se norčuije, nagaja ipd. In na koncu piše test s pomočjo specialne pedagoginje (takrat ko je on razpoložen) in seveda dobi (pedagoginja) 5.

    Ga. Vida, a ko bo prišel v službo, in mu bo naloženo neko delo, se bo tudi izgovoril, da pač ne zmore klišejskega načina dela ....Kaj bo tudi takrat zahteval pomoč, na koncu meseca pa enako plačo kot tisti ki NI drugačen?

    Mislim da bi bilo prav, da se ponovno prične razmišljat o ločenih šolah za otroke s posebnimi potrebami, kjer bo lahko zanje bistevno bolje poskrbljeno, kjer se bo z njimi ukvarjalo več strokovnjakov itd. Pa še tisti "IZMIŠLJENI" bodo naenkrat odpadli. A niste za to, da dobijo ustrezno strokovno pomoč, "navadni" učitelji jih namreč nimajo (kar je popolnoma logično)

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    Ukinitev ucne pomoci in pika!!!! Kdor zeli uciti naj uci zastonj.

  • l lipi

    Predlagam, da se učna pomoč za učence in dijake s posebnimi potrebami posodobi, sem pa odločno proti temu, da se ukine.

     

    Predlagam torej:

    - da bi do učne pomoči bili upravičeni samo učenci in dijaki, ki brez učne pomoči dobivajo ocene do vključno dobro (tj. da njihov povprečni učni uspeh ni več kot 3). Namreč, videl sem ekscese, ko je odličnjak prejemal učno pomoč - to je lahko tudi potuha.

    - da bi do učne pomoči bili upravičeni tudi študentje s posebnimi potrebami, katerih uspeh brez učne pomoči znaša do vključno 7,0 (dobro) vendar le v primeru, da se s srednješolsko izobrazbo, ki so jo dobili, ne bi mogli zaposliti (npr. nekdo se izuči za mizarja, se poškoduje in pristane na invalidskem vozičku - kot mizar se ne more zaposliti, zato nadaljuje z izobraževanjem, kjer pa ima težave z učenjem - zato se mu pomaga.

    • p pika poka

      absolutno se strinjam z vami. V času govorilnih ur se učencu, ki potrebuje pomoč, ne da nuditi dovolj pomoči, zato je ta ukinitev učne pomoči nesprejemljiva..

    • v vida pašič

      Pozdravljen! Ko kej takega preberem dobim kurjo polt. Ne želim ti otroka s kakršnimikoli težavam ali drugačnostjo. Pojdi do kakega specialnega pedagoga in ti naj pove kaj je otrok s posebnimi potrbami. Ta otrok ni zaostal v umskem razvoju - da bi lahko dobival ocene manjše od 5, ampak so otroci, ki so samo"DRUGAČNI" in ne morejo sprejemati klišejskega načina učenja, branja iz učbenikov...in imajo intelegenčni kvocient bistveno višji

      kot določeni, ki so se tule oglasili. In pomoč potrebujejo zato, da lahko sploh sprejemajo učenje, ki je prilagojeno večini... To ni nobeno podpiranje lenobi ali potuha in tem ljudem, ki podpirajo ta predlog bi svetovala vsaj en mesec dela s takimi otroki...

      lp

  • L LUČ Sončna

    in gre na dopolnilni pouk... se strinjam

    • C Cukec

      Pred nekaj leti, ko smo še mi hodili v osnovno in srednjo šolo, ni bilo nobene posebne učne pomoči. Bil je preprosto dopolnilni pouk za tiste, ki neke stvari niso razumeli ali pa za tiste učence, ki imajo težave pri učenju. Prav tako so imeli možnost boljši in bolj zvedavi učenci nadgrajevati svoje znanje pri dodatnem pouku.

       

      Na tak način ni bilo diskriminacije med učenci, saj so se le-ti sami odločili ali bodo obiskali dopolnilni ali dodatni pouk ali pa ne potrebujejo ničasar od tega.

       

      Ni ravno pravično in pošteno do neketerih učencev, da niso deležni nikakršne pomoči, če njegovi starši niso tisti ta "zagnani" in so zaprosili za učno pomoč. Potem bi jo pač morali imeti kar vsi povrsti. Saj je vseeno, za kakšno oceno se nekdo poteguje. Če želi iz zadostnega napredovat na dobro ali iz odličnega napredovat v svojem znanju.

       

      Menim pa, da tukaj ni smiselno govoriti o pomoči učencem s posebnimi potrebami, saj učitelji niso usposobljeni za delo z njimi. Študentje na pedagoški fakulteti pa ponavadi nimajo (iz lastnih izkušenj) niti ene ure posvečene tej tematiki. To je delo za specialne pedagoge in ni pošteno pričakovati, da bodo vsi učitelji usposobljeni tudi iz teh znanj.

       

      Npr. imela pa sem sošolca, ki je bil naglušen in v naših časih ni imel drugih "privilegijev", kot to, da se je profesorica trudila govoriti proti njemu, da je lažje bral iz ustnic in posebej je pisal nareke pri slovenščini in angleščini. Seveda smo to vsi učenci z razumevanjem sprejeli.

      Poznam tudi primer, ko je slabovidna študentka na fakulteti imela preprosto več časa za reševanje nekega testa, to pa je tudi vse, kar se ji lahko nudi. Ne razumem, zakaj bi zaradi tega imela še druge učne "privilegije".

      PS: In oba sta, ne glede na status dijaka oz študentke s posebnimi potrebami bila zelo uspešna pri svojem šolanju. Saj gre, če se človek trudi. Je pa potrebno delati in vlagati lastno energijo, da osvojiš neka znanja in ne čakati, da ti bodo drugi vse na krožniku prinesli.