8. 5. 2012
Odziv Ministrstva za finance
Pri oblikovanju trošarinske politike v Sloveniji je potrebno iskati ravnotežje med cilji ekonomske politike vlade in trenutno gospodarsko situacijo ter zahtevami evropske zakonodaje. Prav tako ni nepomembno, da trošarina na energente, kot selektivni davek na potrošnjo uresničuje politiko manjšega obremenjevanja okolja, ki postaja vse bolj pomembna tako v svetu kot pri nas. Določena višina trošarine je rezultat premisleka o ustreznem uravnoteženju med temi dejavniki. Ob tem je Slovenija pri vodenju trošarinske politike zavezana k upoštevanju minimalnih trošarin ki so predpisane za vse države članice EU in znašajo (navajamo samo zneske za najbolj pogosto rabljena energenta za pogon) za plinsko olje za pogon (pogovorno dizel) 0,33 EUR/liter in za neosvinčen bencin za pogon 0,359 EUR/liter.
Ob tem poudarjamo, da vlada tekoče spremlja cene glavnih naftnih derivatov v sosednjih državah. V spodnji tabeli je pregled drobnoprodajnih cen sosednjih držav in dajatev brez DDV od katerih največji delež predstavljajo trošarine. Kot je razvidno iz Tabele 1 in Tabele 2 so cene glavnih dveh naftnih derivatov primerljive z najcenejšimi sosednjimi državami.
Tabela 1: DPC in dajatve sosednjih držav - NMB 95
DPC in dajatve sosednjih držav - NMB 95
DPC
Dajatve brez DDV
Avstrija, 30.4.2012
1,493
0,526
Italija, 30.4.2012
1,852
0,704
Madžarska, 30.4.2012
1,572
0,430
Hrvaška, 3.5.2012
1,466
n.p.
Slovenija od 1.5.2012
1,488
0,495
Vir: Oil Bulletin, Evropska Komisija 30.4.2012, Za Hrvaško: INA d.d., Zagreb
Tabela 2: DPC in dajatve sosednjih držav - dizel
DPC
Dajatve brez DDV
Avstrija, 30.4.2012
1,418
0,437
Italija, 30.4.2012
1,727
0,593
Madžarska, 30.4.2012
1,547
0,396
Hrvaška, 3.5.2012
1,340
n.p.
Slovenija od 1.5.2012
1,337
0,364
Vir: Oil Bulletin, Evropska Komisija 30.4.2012, Za Hrvaško: INA d.d., Zagreb
Nižanje trošarin ne bo nič kaj dosti pomagalo, saj se bo itak cena bencina zvišala.
hales, se strinjam. Tudi sam sam se zavedam te problematike, sicer pa je je odgovor takoj podal flayo. Gre se za to, da sem zadevo prekopiral iz programa SDS 10+100(pisal sem le v 1. os ed) in to, da je takrat Grims javno kritiziral takšno politiko vlade.
Mislijo, da smo pozabili?
www.sds.si/news/4798
Novice
Višje trošarine
torek, 11. 8. 2009
Poslanec SDS Branko Grims je naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi s trošarinami goriv, ki ga je naslovil na Vlado Republike Slovenije in ministra za finance dr. Francija Križaniča.
V nadaljevanju objavljamo celotno pisno poslansko vprašanje Branka Grimsa.
Dne 11. avgusta 2009 so se znova podražili bencin in druga pogonska goriva ter kurilno olje. Cene goriv v Sloveniji so sedaj bistveno višje od cen v Avstriji ter na Hrvaškem.
Ti dve državi sta ključni, saj preko Avstrije k nam in naprej na Hrvaško potuje poleti večina tujcev v tranzitu.
Že poprej je bila cena goriv v Sloveniji nekoliko višja, kot v teh dveh sosednjih državah, zaradi česar so številni turistični delavci,
finančni strokovnjaki in podjetja, ki prodajajo goriva (na primer Petrol) opozarjala na izpad prihodkov, saj se tujci preko Slovenije le še odpeljejo,
gorivo pa natočijo v Avstriji in na Hrvaškem. Prihaja do za slovensko gospodarstvo prav tragikomičnih situacij, ko na cesti malo pred mejo z Avstrijo tujcem zmanjka goriva in obstanejo na cesti, saj po tako visoki ceni goriva preprosto niso več pripravljeni plačati in raje tvegajo celo kazen, če obstanejo na avtocesti...
V obmejnem področju, kjer so poprej ob povsem drugačni vladni politiki preteklih vlad, ki so vzdrževale praviloma vsaj nekoliko nižjo ceno od tiste v sosednjih državah,
tujci prihajali polnit rezervoarje (ob tem pa še izkoristili katero od turistom namenjenih storitev, na primer gostinske), je izpad nakupov tujcev praktično katastrofalen.
Ob tem so podjetja pomemben delež prodaje goriv - država pa torej bistven delež prihodkov od trošarin! - ustvarila prav na obmejnih področjih.
Izpad prihodkov je še večji, kot kažejo zgolj podatki o zmanjšani prodaji goriva, saj manj zaustavljanja tujcev na črpalkah pomeni tudi manj prihodkov od trgovine in
drugih storitev ter posledično manj proračunskih prihodkov še iz tega naslova.
Vlada bo v zaostrenih pogojih gospodarjenja izpad proračunskih prihodkov zaradi sedanje očitno zgrešene trošarinske politike
morala nadomestiti drugje - z dodatnimi obremenitvami gospodarstva in državljanov. Tako bo obremenitev za slovensko gospodarstvo in državljane celo dvojna:
prvič je povzročena z visokimi cenami goriv, drugič pa bo še dodatna z nadomestilom za izpad trošarin zaradi zmanjšane prodaje goriva tujcem.
Tako zgrešeno trošarinsko politiko sedanje vlade lahko ocenimo kot protirazvojno, saj se zaradi očitnega neznanja in nestrokovnosti vlade,
ki ne zna predvideti dejanskih učinkov za svoje trošarinske politike za tujce (ki se na višku turistične sezone nakupom goriv v Sloveniji izogibajo) ter za prebivalce in gospodarstvo Slovenije (ki so zaradi prenapihnjenih trošarin s cenami goriv po nepotrebnem preobremenjeni) dolgoročno uničujejo razvojni potenciali naše države.
Na Gorenjskem, tako kot v drugih obmejnih predelih Slovenije, še posebej občutimo posledice zgrešene vladne politike.
Obmejni turizem tujcev zamira ali se obrača celo v nasprotno smer - naši državljani hodijo tankat gorivo v Avstrijo,
kjer je na primer dizelsko gorivo več kot 15% cenejše(!) in ga najdemo že za okoli 90 centov za liter.
V Sloveniji pa je zaradi zgrešene vladne trošarinske politike liter dizelskega goriva že kar po 1,05 evra!
To ima tudi hude posledice za gostinstvo in mnoge gostilne blizu meje so že morale zapreti svoja vrata, druge obmejne gostilne pa o tem vse bolj glasno razmišljajo.
Tudi v mnogih storitvenih dejavnostih je zaradi izpada obiska tujcev, ki je bil nekoč v glavnem povezan z nakupom goriv, vse težja situacija.
Potrebno je tudi opozoriti, da so vlade sosednjih držav v preteklosti vodile povsem drugačno politiko in
na primer Italija - za katero se v Sloveniji ves čas objavlja višja cena goriv - je za obmejna področja sprejela posebne olajšave,
na osnovi katerih se je gorivo za ob meji živeče ljudi bistveno pocenilo, tamkajšnje gospodarstvo pa je tak ukrep doživelo kot dodatno vzpodbudo.
Ker o čem takem zaenkrat v Sloveniji ni sledu, je upravičeno poleg o nestrokovnosti in neznanju obstoječe vlade govoriti tudi o njeni opravilni nesposobnosti.
Cena za sedaj že več kot očitno neznanje in nestrokovnost ter opravilno nesposobnost vlade koalicije strank tranzicijske levice pa bo izjemno visoka in jo bodo plačevale še naslednje generacije. Vprašanje je le, ali bo sedanja vlada vsaj toliko poštena toliko poštena do slovenskih državljank in državljanov, da bo dodatno davčno obremenitev,
ki bo nujna za nadomestitev izpada prihodkov od goriv zaradi previsokih trošarin, korektno in pravilno poimenovala - davek zaradi nestrokovnosti in neznanja ter opravilne nesposobnosti Vlade Republike Slovenije?
Vladi Republike Slovenije in dr. Franciju Križaniču, ministru za finance, postavljam naslednja poslanska vprašanja:
1. Zakaj se je Vlada Republike Slovenije odločila za škodljivo politiko previsokih trošarin,
s katero zaradi previsokih cen goriv v Sloveniji odvrača turiste v tranzitu in druge tujce od nakupov goriv pri nas
ter hkrati na ta način dodatno obremenjuje ter izčrpava slovenske državljane in uničuje slovensko gospodarstvo?
2. Iz katerih virov bo Vlada Republike Slovenije nadomestila izpad trošarin,
saj zaradi bistveno višjih cen goriv, kot jih imata sosednji Avstrija in Hrvaška, sedaj tujci Slovenijo večinoma zgolj prevozijo?
3. Ali bo vlada vsaj toliko poštena do slovenskih državljank in državljanov, da bo dodatno davčno obremenitev,
ki bo nujna za nadomestitev izpada proračunskih prihodkov od goriv zaradi previsokih trošarin,
poimenovala davek zaradi nestrokovnosti in neznanja ter opravilne nesposobnosti Vlade Republike Slovenije?
Ta zgodba ima več plati.
S tem, ko zmanjšamo ceno goriva pri nas, bodo ob meji sosedje kupovali naše gorivo, ravno tako ves tranzit tovornega in potniškega prometa. Kar pomeni, da bomo imeli več izpusta CO2 in bomo plačevali penale, ker ga ne bomo zmanjšali.
V času, katerem smo, ne pričakujem zmanjšanje trošarin, ker država potrebuje prilive.
In če bi danes znižali trošarino, bi čez 2 tedna bil bencin znova dražji (zaradi podražitve nafte).
Žal se moram tudi sam sprijaznit, da imam mesečni strošek goriva več kot 500 evrov (več kot pol plače).
Pa da ne bo pomote, samo za vožnjo v službo in po opravkih.
Ne-električni avto je potrata denarja za:
-bencin
-vzdrževanje
Dejmo že skenslat te butaste bencinske avtomobile. Dejmo napisat zakon da se mora v roku 20 let avtomobile z bencinskim motorjem prepovedat, dovolit pa samo avtomobile ki so prijaznejši do okolja (električni, na vodik,..etc)
Mam že polhn kufer tega da mormo vdihavat tok nagravžn zrak zarad teh avtomobilov,
pa še vsakič ko se bencin draži se kr vse draži..bedarija!! Da ne govorim o tem da bi zmanjšali dejavnike za nastanek raka in astme. Zdravstvo bi na dolgi rok prišparalo...ampak neeeeeeeeee ti rajš predlagaš: ja dejmo še bl spodbujat onesnaženje pa vpliv arabcev na nas.. -plosk plosk-
hvala lepa .... ne podpiram ker je vidik preveč kratkotrajen in omejen!
Ja, če se uvede tak zakon da se prepovedo avtomobili na bencin, kaj bomo vsi hodili peš? A se zavedaš koliko stanejo takšni avtomobili? Sej če bi mel avte na elektriko, bi pa elektriko podražal, tko da je čist vseen...