16. 4. 2012
Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo
Ob upoštevanju načela zakonitosti in pravne varnosti državna uprava deluje v skladu z Ustavo Republike Slovenije ter zakoni in podzakonskimi predpisi. V prvem odstavku 120. člena ustave je določeno, da so organizacija uprave, njene pristojnosti in način imenovanja njenih funkcionarjev zakonska materija. V Zakonu o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93, 71/94, 23/96, 47/97 23/99, 119/00, 30/01, 52/02, 123/04, 109/08, 38/10 in 8/12) je določeno, da je vlada najvišji organ državne uprave Republike Slovenije, opredeljuje pa tudi sestavo in delo vlade ter določa resorje, katere vodi minister, ministrstva in njihova delovna področja pa dodatno natančneje določa tudi Zakon o državni upravi (Uradni list RS, št. 52/02, 110/02, 56/03, 61/04, 123/04, 93/05, 113/05 - upb4, 89/07, 126/07, 48/09, 8/10, 8/12 in 21/2012). Strukturo vladnih resorjev sicer narekuje več dejavnikov, vsaka koalicija pa to strukturo prilagaja tudi svojim političnim prioritetam. Z organizacijskega vidika je potrebno zagotoviti, da je vlada operativna oziroma, da posamezni resorji niso preobsežni in zato težko obvladljivi, pa tudi ne premajhni, ker ministrstvo z majhnim obsegom nalog zaradi potrebe po organiziranju spremljajočih dejavnosti ni racionalno. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 8/12, ZVRS-F), ki je pričel veljati z dnem 4. 2. 2012, je tako na novo določil ministrico in ministre, ki so v vladi, v prehodnih določbah pa je uredil tudi obveznost uskladitve Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP E, 48/09 in 8/10) s tem zakonom. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št . 21/12) je bil sprejet 9.3.2012, veljati pa je začel z dnem 20. 3.2012. Organizacijske spremembe so bile predlagane s ciljem zagotovitve racionalne organiziranosti državne uprave. Ocenjuje se, da bo izvajanje nalog nove vlade s spremenjeno strukturo lažje in uspešnejše, zmanjševanje števila ministrstev pa predstavlja tudi prvi korak do racionalizacije v javnem sektorju. Upoštevati je potrebno, da bo z združevanjem ministrstev prišlo tudi do organizacijskih sprememb na področju spremljajočih dejavnosti, kar bo prav tako pomenilo bolj racionalno organiziranost. Ocenjujemo, da bodo izvedene organizacijske spremembe dolgoročno pripomogle k racionalizaciji javnega sektorja.
Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo Kot odgovor na drugi del predloga naj zapišemo, da MGRT v novi sestavi nadaljuje z ukrepi za izboljšanje gospodarskih razmer v Sloveniji tudi s preučevanjem možnosti novih delovnih mest in načrtovanjem učinkovitejšega črpanja razpoložljivih sredstev EU. Ker je drugi del predloga splošne narave, menimo, da nadaljnja obravnava ni potrebna.