Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Neustrezen predlog

Sprememba ZPrCP in ZVoz (vozniki z omejtivami)

72 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Spoštovani,

naslavljam predlog spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), in sicer 23. člena, četrtega odstavka, druge točke, ter predlog spremembe Zakona o voznikih (ZVoz-1), konkretno 56. člena, in sicer v delih, ki po mojem mnenju ustvarjajo neenakost med vozniki ter določajo nesorazmerno visoke globe.

1. Predmet spremembe – Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)

V 23. členu, četrtem odstavku, drugi točki, se trenutno glasi:

»Vožnja z vozniškim dovoljenjem tiste kategorije oziroma tistih kategorij, v katero spada vozilo ali skupina vozil, katerega veljavnost je potekla, (če je pogoj za podaljšanje njegove veljavnosti predložitev veljavnega zdravniškega spričevala), potrdila o dodatnem usposabljanju voznika začetnika ali potrdila o dodatnem usposabljanju voznika, ki ga vozi voznik v času prekrška.«

Predlagam, da se iz citirane določbe izvzame del besedila:

»če je pogoj za podaljšanje njegove veljavnosti predložitev veljavnega zdravniškega spričevala.«

Ostali del določbe, kot tudi 22. člen, ki določa ukrep prepovedi nadaljnje vožnje, naj ostaneta nespremenjena.(Čeprav se tudi v 22. členu poraja vprašaje (ne)enakosti pred zakonom)

2. Predmet spremembe – Zakon o voznikih (ZVoz-1)

Po veljavni ureditvi 56. člen ZVoz-1 določa, da se za prekršek po 2. ali 3. točki prvega odstavka izreče globa 500 EUR.

Predlagam, da se v delu, kjer se nanaša na določbo:

»... ki jo vozi in ne vozi v nasprotju z omejitvijo, vpisano v njenem vozniškem dovoljenju,«

in v delu:

»Ne glede na 3. točko prejšnjega odstavka sme voziti motorno oziroma motorno in priklopno vozilo oseba, ki:

2. ne vozi vozila ali skupine vozil v nasprotju z omejitvijo, vpisano v zdravniškem spričevalu,«

globa uskladi oziroma zmanjša ter vsebinsko izenači s prekrškom po šestem odstavku istega člena.

Hkrati predlagam, da se črta oziroma spremeni besedilo:

»če pogoj za podaljšanje njegove veljavnosti ni predložitev veljavnega zdravniškega spričevala,«

ter se osmi odstavek 56. člena oblikuje na naslednji način:

“Z globo 40 eurov se za prekršek kaznuje voznik motornega vozila, ki vozi z vozniškim dovoljenjem, katerega veljavnost je potekla, tudi če je pogoj za podaljšanje njegove veljavnosti predložitev veljavnega zdravniškega spričevala, razen v primeru, ko vozi brez potrdila o dodatnem usposabljanju voznika začetnika ali vozi s potrdilom iz četrtega odstavka tega člena, katerega veljavnost je potekla.”

Predlagane spremembe temeljijo na načelu enakosti pred zakonom (14. člen Ustave RS) ter načelu sorazmernosti kaznovanja.

Sedanja ureditev namreč povzroča neenako obravnavo voznikov, ki imajo v vozniškem dovoljenju vpisane zdravstvene omejitve (npr. obvezno nošenje očal ali kontaktnih leč), v primerjavi z vozniki, ki teh omejitev nimajo.

Voznik, pri katerem je bilo ob pridobitvi vozniškega dovoljenja ugotovljeno, da uporablja korekcijska sredstva za vid, mora v skladu z določbami ZVoz-1 redno opravljati zdravniške preglede, običajno vsakih 5 let, ter ob vsakem podaljšanju predložiti veljavno zdravniško spričevalo.

Nasprotno pa voznik, ki ob prvem zdravniškem pregledu ni imel zdravstvenih omejitev, nikoli več ne predloži zdravniškega spričevala, če ne pride do uradno zaznane bolezni ali invalidnosti. Tako lahko oseba več desetletij vozi brez ponovnega preverjanja zdravstvene sposobnosti, čeprav se njeno zdravstveno stanje objektivno lahko bistveno spremeni.

Ta razlika predstavlja sistemsko neenakost in vodi do položaja, v katerem so vozniki z zdravstvenimi omejitvami podvrženi strožjemu režimu nadzora, čeprav njihovo zdravstveno stanje ni nujno slabše ali nevarnejše za prometno varnost kot stanje tistih, ki spričevala niso nikoli več posodobili.

Dodatno je tudi kaznovalna politika nesorazmerna.

Vožnja z vozniškim dovoljenjem, ki je formalno poteklo iz razloga, ker ni bilo pravočasno predloženo novo zdravniško spričevalo, se kaznuje z globo 500 EUR in celo ukrepom zasega vozila, kar je primerljivo z bistveno hujšimi prekrški, ki dejansko ogrožajo varnost prometa.

Zato bi bilo primerno, da se sankcija v teh primerih zniža na 40 EUR, skladno z načelom sorazmernosti ter z upoštevanjem dejanske stopnje nevarnosti dejanja.

Predlagane spremembe bi zagotovile:

-odpravo neenakosti pred zakonom med vozniki z in brez zdravstvenih omejitev,

-sorazmerno kaznovanje glede na težo prekrška,

-poenostavitev postopkov za voznike in upravne organe,

-ter bolj pravično in življenjsko ureditev področja podaljševanja vozniških dovoljenj.

S spoštovanjem!

AVTOR M MAB! 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN

Obrazložitev neustreznosti:

na del predloga je bil podoben predlog že obravnavan in že ima odgovor pristojnega organa: predlagam.vladi.si/predlog/17466

Komentarji