Spremembe Pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb
Predlagam spremembe Pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb (neuradno prečiščeno besedilo št. 3). Križ stoji pred trenutno veljavnim odstavkom, kljukica stoji pred mojim predlogom spremenjenega odstavka, plus stoji pred mojim predlogom novega dodatnega odstavka.
6. člen (imenovanje in razrešitev nadzornega odbora)
❌ (1) Če lastniki imenujejo nadzorni odbor, s sklepom imenujejo in razrešijo njegove člane ter določijo čas trajanja njihovega mandata. Člani nadzornega odbora izmed sebe imenujejo predsednika.
✅ (1) Če etažni lastniki imenujejo nadzorni odbor, vanj s sklepom imenujejo člane izmed sebe in določijo čas trajanja njihovega mandata. Nadzorni odbor imenuje predsednika izmed sebe.
10. člen (sklic zbora lastnikov)
❌ (2) Pred pričetkom odločanja preveri sklicatelj zbora sklepčnost tako, da pridobi podpise prisotnih na seznamu lastnikov, na katerem so pripisani njihovi solastniški deleži.
✅ (2) Na zboru etažnih lastnikov so lahko prisotni etažni lastniki ali njihovi pooblaščenci, ostale prisotne mora sklicatelj zbora pozvati k odhodu. Pred pričetkom odločanja preveri sklicatelj zbora sklepčnost tako, da pridobi podpise prisotnih na seznamu etažnih lastnikov, na katerem so ob podpisu navedeni: številka dela stavbe, ime in priimek etažnega lastnika, solastniški delež etažnega lastnika na skupnih delih stavbe (v %) in datum podpisa.
16. člen (odločanje po pooblastilu)
❌ (2) Pooblastilo je lahko dano trajno ali za posamezno odločanje. V primeru trajnega pooblastila, mora biti le‑to notarsko overjeno.
✅ (2) Pooblastilo je lahko dano trajno ali za posamezno odločanje. V primeru trajnega pooblastila, mora biti le‑to notarsko overjeno. Pooblaščenec mora za vsako posamezno odločanje ali udeležbo na zboru etažnih lastnikov izročiti vodji postopka glasovanja ali sklicatelju zbora izvorno pooblastilo oziroma kopijo trajnega pooblastila.
29. člen (sporočanje števila uporabnikov)
❌ (1) Lastnik posamezne enote ali najemnik, če gre za najemno posamezno enoto, mora upravniku sporočiti podatke o številu uporabnikov.
✅ (1) Etažni lastnik mora upravniku v 60-ih dneh od prejetja pisne zahteve sporočiti število uporabnikov in priložiti uradni izpis podatkov* o uporabnikih, prijavljenih v posameznem stanovanju/delu stavbe. Uradni izpis ne sme biti starejši od 15 dni, ko ga etažni lastnik posreduje upravniku.
* Prošnjo za izpis podatkov o osebah, prijavljenih na naslovu nepremičnine, lahko lastnik nepremičnine brezplačno odda osebno na poljubni upravni enoti ali preko spletnega portala eUprava. Potrdilo upravne enote mora vsebovati ime, priimek, leto rojstva, vrsto prijave (stalno, začasno) in obdobje prijave vsakega stanovalca na naslovu nepremičnine.
❌ (2) Če lastniki ali najemniki upravniku ne sporočijo števila uporabnikov oziroma povečanja števila uporabnikov posamezne enote pravočasno ali mu števila sploh ne sporočijo, upravnik upošteva, kot da to posamezno enoto uporablja toliko oseb, kot se šteje za primerno skladno s 14. členom Pravilnika o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (Uradni list RS, št. 14/04, 34/04 in 62/06), pri čemer se upošteva površina stanovanja brez plačila lastne udeležbe in varščine.
✅ (2) Če etažni lastnik upravniku pravočasno ne sporoči števila uporabnikov svojega stanovanja/dela stavbe ali ne priloži uradnega izpisa podatkov o uporabnikih, upravnik upošteva, da to stanovanje/del stavbe uporablja trikrat toliko oseb, kot jih je v 14. členu Pravilnika o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (Uradni list RS, št. 14/04, 34/04, 62/06, 11/09, 81/11, 47/14, 153/21, 62/23, 61/24 – SZ-1F, 108/24 in 57/25 – SZ-1G) določenih glede na površino stanovanja brez plačila lastne udeležbe in varščine.
❌ (4) Lastniki ali najemniki morajo vse morebitne spremembe števila uporabnikov sporočiti upravniku najkasnje v roku 15 dni po nastali spremembi. Upravnik upošteva vsako nastalo spremembo pri prvem naslednjem obračunskem obdobju. Za verodostojnost podatka se jamči s podpisom. V primeru spremembe uporabnik priloži tudi ustrezne dokazne listine kot na primer potrdilo o odjavi stalnega bivališča ali spremembi bivališča, dokazilo o daljši odsotnosti zaradi službenih, šolskih ali študijskih obveznosti, zdravljenja, izpisek iz rojstne matične knjige ali druga ustrezna dokazila.
✅ (4) Etažni lastnik mora upravniku sporočiti novo število uporabnikov stanovanja/dela stavbe v največ 15-ih delovnih dneh po nastali spremembi in upravniku priložiti ustrezno dokazno listino, kot je npr. izpisek iz matičnega registra ob rojstvu ali smrti, potrdilo o prijavi ali odjavi stalnega prebivališča, dokazilo o daljši odsotnosti zaradi službenih obveznosti, študijskih obveznosti, zdravljenja. Upravnik upošteva vsako nastalo spremembo pri prvem naslednjem obračunskem obdobju.
❌ (5) Upravnik na podlagi prejetih sporočil o uporabnikih posameznih enot sestavi seznam posameznih enot s številom uporabnikov, brez navedbe osebnih podatkov, in ga obesi na oglasni deski ali na mestu, dostopnem vsem etažnim lastnikom.
✅ (5) Upravnik na podlagi prejetih sporočil in dokazil sestavi ter dopolnjuje seznam stanovanj/delov stavbe s številom uporabnikov in domačih živali, brez navedbe osebnih podatkov, in seznam objavi na oglasni deski ali drugem mestu, dostopnem vsem etažnim lastnikom.
❌ (6) Uporabnik, ki prebiva v stavbi, lahko pisno opozori upravnika o večjem številu uporabnikov določene posamezne enote kot jih je lastnik ali najemnik te enote sporočil. V tem primeru upravnik pozove lastnika ali najemnika, navedenega v pisnem opozorilu, k pojasnitvi in tako ugotovi dejansko stanje.
✅ (6) Etažni lastnik lahko zaradi suma nepravilnosti od upravnika pisno zahteva, da upravnik za posamezno stanovanje/del stavbe preveri, ali se število prijavljenih uporabnikov na seznamu upravnika ujema z dejanskim številom uporabnikov, ki so navedeni na manj kot 15 dni starem uradnem izpisu podatkov o uporabnikih za to posamezno stanovanje/del stavbe. Upravnik tako ugotovi dejansko stanje števila uporabnikov in o svoji ugotovitvi pisno obvesti oba etažna lastnika.
➕ (7) Če se za posamezen mesec v preteklih 10-ih letih ugotovi, da je v stanovanju/delu stavbe dejansko število uporabnikov večje od števila prijavljenih uporabnikov na seznamu upravnika, se pri delitvi skupnih stroškov, vezanih na število oseb, za tisti mesec upošteva dejansko število uporabnikov, razliko v skupnih stroških za tisti mesec pa upravnik zaračuna etažnemu lastniku skupaj s trenutno veljavnimi zakonitimi zamudnimi obrestmi. Zaračunan znesek se porabi izključno za plačilo skupnih stroškov, ki so vezani na število oseb, v vseh naslednjih obračunskih obdobjih do porabe zneska.