Subjektivna – osebna in kazenska odgovornost javnih uslužbencev
Če vzamemo primere predvsem v Upravnih enotah, predvsem v Ljubljani, kjer tečejo upravni postopki, se svetovalci vseh stopenj ne držijo zakona, pri čemer se ob svojih aktovnostih sklicijejo na zakon.
Če na primer nek strokovni sodelavec izvaja pregled ustreznosti dokumentov za izdajo gradbenega dovoljenja po zakonu , kje ga vodi ZUJP in ZG, in se bolj drži črkobralstva kot pa stroke je narobe to da nima organiziranega dela.
Primer ko gre za 6 ali večkratno dopolnitev iz povsem napačnih smernic pri čemer se nekdo telefonsko opraviči za napako odločbe pa ne more preklicati je to prekršek.
Zaradi takih lapsusov se dogaja da se investitorjem podražijo projekti tudi za 20 in več %.
Predlagam torej, da se konkretnim strokovnim delavcem, ki opravljajo ta dela in se ne držijo zakonsko predpisanih rokov, zagrozi s kaznijo za neizpolnjevanje zakonskih določil. Kazni naj bodo izrečene v denarnem smislu ali s prerazporeditvijo z razlogom nesposobnosti.
Posebej v UE Ljubjana je to vsakodnevnica. Petkratna zavrnitev ni bila potrebna ker bi lahko z enim branjem ugotovil vseh pet pomanjkljivosti rešljivih v enem popravku. Nadalje izdaja uporabnih dovoljenj je floskula brez primere, saj se strokovni sodelavci na UE spuščajo v delo nadzornikov. Nenazadnje ti jamčijo za svoje strokovno delo in strokovni delavci na UE niti niso usposobljeni, da bi nadzirali delo nadzornikov. Ta njihov poseg v branje napisanega, ni nujno, da to tudi razumejo, a posledica je dolgotrajno mučenje investitorjev, da uredijo svoj dom tako kot so zastavili. Še huje je da se vtikajo v odločitve občinskih organov, ki vodijo postopke OPN in ih pozivajo k pojasnilom za kupovanje časa.