Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Pošiljanje sporočil ambulantam prek DoZdravnika

976 OGLEDOV 31 KOMENTARJEV

Enostavno ne razumem zakaj ne morem komunicirati z zdravnikom tudi v času nedelovanja ambulante. Razumem da ne bom dobil odgovora za časa dopusta oz. nedelovanja ambulante. Ampak, da ne morem niti poslati »e-pošte« oziroma poslati sporočila preko aplikacije DoZdravnika...to je pa neverjetno.

Ambulanta ima svoj delovni čas, katerega spoštujem, vendar ne morejo pričakovati da moram jaz poslati nenujno sporočilo ravno v času njihovega delovanja.

PREDLOG

Predlagam, da se na aplikaciji DoZdravnika omogoči pošiljanje (nenujnih) sporočil tudi v času nedelovanja ambulante oziroma, da se ponovno omogoči pošiljanje sporočil prek e-pošte.

Prosim za konkretne odgovore, če so pravila pošiljanja odvisna od ustanove želim da to velja za vse ustanove, če so pravila ločena glede na ambulante, želim ,da to velja za vse ambulante itd.,... Če iz bilokaterega razloga to ni mogoče naj se naredi vsaj opcijo zapoznelega pošiljanja oziroma pošiljanja po urniku...skratka rešitve obstajajo.

PRIMER (priloga)

V prilogi je posnetek zaslona sporočanja bolniškega statusa za nego otroka, ki ga ni mogoče poslati zaradi odsotnosti zdravnice. Posledično bom moral skozi isti postopek čez 1 teden popoldan (ambulanta dela v ponedeljkih popoldan). Efekt bo isti, jaz pa si bom pa moral vpisati v koledar opomnik za pošiljanje sporočila.

100 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nlx 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


5. 9. 2025

Odziv Ministrstva za zdravje

Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah (Uradni list RS, št. 60/24) za določene storitve (če te zahtevajo presojo zdravstvenega stanja ali izvedbo zdravstvene storitve na daljavo) omogoča omejevanje v ordinacijskem času:

5. člen
(načini naročanja na zdravstvene storitve)

(2) Elektronsko naročanje poteka neprekinjeno in s takojšnjo informacijo pacientu o sprejemu naročila. Odgovor na naročila, ki niso naročila iz petega odstavka tega člena, (npr. naročilo izdaje listin, naročila na preventivni zdravstveni pregled) izvajalec zagotovi v treh delovnih dneh.

(5) Ne glede na drugi odstavek tega člena lahko izvajalec na primarni ravni zdravstvene dejavnosti elektronsko naročanje pri izbranih osebnih zdravnikih za zdravstvene storitve, ki za določitev termina zahtevajo presojo zdravstvenega stanja ali izvedbo zdravstvene storitve na daljavo, omeji na ordinacijski čas ambulante na čas do začetka zadnje ure ordinacijskega časa, pri čemer pacientu zagotavlja predhodno informacijo o časovni omejitvi naročanja in roku za odgovor, ki ga izvajalec zagotovi najpozneje naslednji delovni dan.

Iz pobude ni jasno, ali je šlo za tako storitev – torej za »odpiranje bolniške« za nego otroka, ki terja presojo zdravstvenega stanja.

Hkrati je v skladu s 172. členom Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja v osnovni zdravstveni dejavnosti treba zagotavljati nadomestnega zdravnika, če gre za odsotnost zaradi bolezni, službenega potovanja, študijskega izpopolnjevanja ali dopusta:

XIII/3. Uveljavljanje pravic v osnovni zdravstveni dejavnosti
172. člen
(1) Zavarovana oseba uveljavlja na svojo pobudo pravico do prvega obiska pri osebnem zdravniku.
(2) Osebni zdravnik zavarovani osebi zagotovi zdravstvene storitve v osnovni zdravstveni dejavnosti, če ugotovi, da so utemeljene. Zdravnik, ki ne more zagotoviti zavarovani osebi teh storitev, ne izpolnjuje pogojev za osebnega zdravnika.
(3) Zdravstvene storitve iz prejšnjega odstavka mora osebni zdravnik zagotoviti vsem zavarovanim osebam, ki so si ga izbrale. Pri tem zavod ne krije dodatnih stroškov, ki bi jih osebni zdravnik imel s hišnimi obiski pri osebah, ki so si ga izbrale v nasprotju s 163. členom pravil. Osebni zdravnik, ki je začasno odsoten zaradi bolezni, službenega potovanja, študijskega izpopolnjevanja, praznikov ali dopusta, zagotovi uresničevanje teh nalog v dogovoru z nadomestnim zdravnikom v osnovni zdravstveni dejavnosti v istem kraju ali v njegovi neposredni bližini.

Konkretnih možnosti, ki jih ponuja aplikacija DoZdravnika, ne moremo komentirati, ker gre za rešitev, ki je ne zagotavljamo na nacionalni ravni (ne gre za aplikacijo NIJZ ali Ministrstva za zdravje). Tako tudi ne moremo zagotoviti sprememb njenega delovanja.

Letos že velja obveza vsakega izvajalca na primarni ravni, da omogoča naročanje preko zVEM portala in mobilne aplikacije, s tem bomo lahko tudi obravnavo sporočil izven ordinacijskega časa zagotovili na enoten, s predpisi skladen način pri vseh izvajalcih. Uvajanje pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti bo potekalo do konca leta 2025.

Komentarji