Uvedba vinjetnega sistema in zaščitenih območij za vožnjo z motornimi vozili po naravnem okolju
Trenutno zakonodaja skoraj v celoti prepoveduje vožnjo z motornimi vozili po brezpotjih, kar ljubiteljem terenske vožnje ne omogoča nobene zakonsko urejene možnosti za to dejavnost.
Namesto popolne prepovedi predlagam nasproten pristop:
Vožnja po naravnem okolju bi bila načeloma dovoljena, vendar:
- bi se vzpostavila strogo zaščitena območja, kjer bi bila vožnja izrecno prepovedana (npr. naravni rezervati, vodovarstvena območja, občutljivi habitati ipd.),
- za vožnjo po ostalih območjih (izven cestnega omrežja) bi bila potrebna posebna vinjeta v vrednosti >=200 evrov letno na vozilo.
Vinjeta bi veljala kot splošno dovoljenje za vožnjo izven cest, razen na območjih, kjer je to prepovedano z ustreznimi predpisi in označbami.
Nadzor in kaznovanje:
- Vožnja brez vinjete znotraj ne-zaščitenih območij bi bila prekršek, za katerega bi se določile ustrezno visoke
- Vožnja znotraj zaščitenih območij bi bila strogo kaznovana, z visoko denarno kaznijo.
- Ponovljajoče kršitelje bi doletele hujše kazni.
- Sredstva iz vinjet in kazni bi bila namenjena nadzoru in ozaveščanju.
- Občine in država bi določale prepovedana območja, ki bi bila javno objavljena in digitalno dostopna.
- Potrebna bi bila tudi ureditev registracije terenskih vozil (pogosto ne-homologiranih kros motorjev). Ne-registrirano terensko vozilo bi bilo enako kaznovano kot vožnja znotraj zaščitenih območij.
Prednosti pristopa:
- večja svoboda za odgovorne uporabnike motornih vozil v naravi;
- poenostavitev zakonskega okvira in lažja nadzorljivost;
- usmeritev pozornosti in varovanja tja, kjer je to res potrebno (varovana območja);