Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog v razpravi

Dovolj je! Čas je za resne ukrepe glede uporabe telefona v prometu

264 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

Vsak dan vidimo isto sliko: vozniki z očmi na telefonu namesto na cesti, avtomobili vijugajo po avtocesti, pešci brez pogleda v realnost stopajo čez prehod.

To niso izjeme. Raziskava Agencije za varnost prometa kaže, da kar 75 % voznikov med vožnjo uporablja telefon. Policija opozarja, da to štirikrat poveča verjetnost prometne nesreče. Študije AMZS pa kažejo, da imajo vozniki, ki telefonirajo, dvakrat daljši reakcijski čas.

To niso male napake to so dejanja, ki ogrožajo življenja. Promet ni čas za multitasking, če ne moreš brez telefona izberi javni prevoz.

- Fokusiraj se na vožnjo, ne na zaslon.

- Ne ogrožaj sebe, drugih in nepotrebno obremenjuj vseh, ki delajo v zdravstvenem sistemu.

- Naj tehnologija ne vodi naših navad bolj kot zdrav razum.

Predlagam naj se uporaba telefona med vožnjo zakonsko izenači z vožnjo pod vplivom alkohola.

Enaka nevarnost, enaka odgovornost...Le tako bomo lahko zares zaščitili življenja na naših cestah.

Telefon počaka. Življenje ne. Čas je da kot družba to vzamemo bolj resno.

GLASUJ ZA

47 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sončni Avatar 108 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • M Meowulf

    Telefon v roki, nenehno pisanje sporočil in neskončno scrollanje po družbenih omrežjih niso več samo slabe navade – gre za resen in razširjen problem sodobne družbe, ki ogroža varnost v prometu tako pri nas kot po vsem svetu. Kljub ozaveščanju o nevarnosti uporabe telefona med vožnjo se ta praksa še vedno pogosto dogaja, kar povečuje tveganje za nesreče in zmanjšuje pozornost voznikov na cesto.

    Poleg tega pa se soočamo še z enim sodobnim “tihem” sovražnikom – pretirano digitalizacijo avtomobilskih potniških kabin. Avtomobilski proizvajalci v želji po zmanjšanju stroškov in ustvarjanju “čistih”, minimalističnih armaturnih plošč vse pogosteje opuščajo fizične gumbe ter vse funkcije – od nastavitve klimatske naprave do ogrevanja sedežev – selijo na osrednji zaslon na dotik.

    To sicer morda izgleda moderno in “high-tech”, a v praksi pomeni več časa s pogledom stran od ceste, več distrakcij in slabšo uporabniško izkušnjo. Ko moraš skozi tri menije samo zato, da povečaš temperaturo v kabini, nekaj ni v redu.

    Smer razvoja bi bilo nujno treba obrniti. Čas je, da proizvajalci znova začnejo v vozila vključevati osnovne fizične gumbe in stikala za hitro prilagajanje ključnih funkcij – tistih, ki jih uporabljamo vsak dan in jih moramo aktivirati z enim samim gibom, brez iskanja po menijih. Varnost in ergonomija bi morala imeti prednost pred modnimi smernicami in zmanjševanjem proizvodnih stroškov.

  • o obhodnik

    žal. Psi lajajo, karavana gre dalje!- poznate?

  • b bernarda as

    Pametnim za kaj takega ni treba zakona, nespametnim pa ne bo zaleglo ali pa jim bodo kazni odpisali kar nespametni oblastniki-da, to se pri nas zdaj redno dogaja.

  • z znalček

    Ker vidim, da nekateri sploh ne poznate zakona, pojasnilo: telefoniranje sploh ni prepovedano, celo nasprotno, eksplicitno je dovoljeno (3. točka 35. člena) ob uporabi prostoročnega telefoniranja, kar ima danes praktično vsak avto, če ne pa lahko telefoniramo tako, da na telefonu pritisnemo zvočnik.

    Prepovedana pa je vsakršno ravnanje, ki bi zmanjševalo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Voznik med vožnjo tudi ne sme poslušati radia ali drugih zvočnih naprav s takšno glasnostjo, ki mu onemogoča normalno slušno zaznavanje v cestnem prometu.

    Telefoniranje (brez prostoročne naprave) je tako po zakonu in tudi po dejanski motnji izenačeno npr. z menjavanjem postaj ali CD na radiu, prižiganjem cigarete, žrtjem sendviča ...

  • 5 5r

    (Predlagam naj se uporaba telefona med vožnjo zakonsko izenači z vožnjo pod vplivom alkohola.)

    Stopnje:

    Telefon, ki se ne uporablja. (ni prekrška)

    Telefon v dlani. (50eur in točka)

    Telefon na ušesu. (250eur in 3točke)

    Telefon, ki moti pogled na cesto. (500eur in 8točk)

    Telefon, ki zelo moti - spregledaš policista in ga poškoduješ ali povzročiš nesrečo. (1200eur in 18točk + edukacijske delavnice)

  • S Slovem

    Ja, to je kar Velik Problem, ... ker sem tudi jaz pred 7+ leti že imel nezgodo, ker sem samo pogledal na telefonski imenik v novem telefonu med vožnjo, ter se zaletel v nasproti vozeči tovornjak ravno na ovinku. Na srečo sem jo še zelo poceni odnesel. Lahko bi pa bil obupno grozen invalid. Sem dobil kar precej dobro opozorilo takrat. Sem bil potem bolj previden, ampak vseeno pozneje žal še vedno večkrat plačal kazni za uporabo telefona med vožnjo, ker nujno rabim telefon za službo. Šele zadnja leta sem postal toliko previden, da se resno izogibam tega nevarnega početja, in sem si tudi namestil dvojno prostoročno telefonažo , čeprav tudi to ni spet povsem nedolžna rešitev. Težko je biti pameten tukaj . Vendar bi se vseskupaj morda dalo rešiti na povsem drug način. z kompletno popolno preureditvijo splošnega sistema. Ampak trenutno žal še ne, ker Človeštvo žal še ni pripravljeno na to veliko spremembo.

  • U Upsss

    Enako naj velja za vse udeležence v prometu, kamor spadajo med drugimi tudi pešci. Kot mesečniki hodijo po cesti, ob cesti in čez cesto...

    • h hales

      Vsi smo krvavi pod kožo.

      Tudi jaz sem velikokrat pešec.

      Tudi meni se občasno zgodi trenutek nepazljivosti. Na srečo do sedaj brez posledic.

      Je pa res, da med hojo ne uporabljam telefona, razen za navigacijo.

      • S Slovem

        Jaz sem že med hojo po Ljubljani uporabljal telefon, in se zaletel v steber javne razsvetljave pred leti .

        • 5 5r

          Morda pa telefon ni za vsakogar, naredit delavnice in potrdila o sposobnosti uporabe mobilnega aparata.

           

          Malo šale pa malo resnice.

  • F Ferenc

    21.11. 2024

    Prometna varnost: Zgolj držanje telefona med vožnjo ni kaznivo.

    Vrhovno sodišče je ugodilo zahtevi za varstvo zakonitosti in sklenilo, da zgolj držanje mobilnega telefona v roki med vožnjo še ne more biti prekršek. Zakonski predpis je sicer zastavljen zelo ohlapno, policija pa ga tolmači in uporablja precej široko in strogo.

    Prepoved  uporabe mobilnega telefona med vožnjo je v slovenski zakonodaji predpisana zelo široko, kar v praksi pomeni, da zajema veliko različnih situacij, v katerih policisti lahko kaznujejo voznike. Včasih gredo pri razlagi, kaj vse je prepovedano, tudi predaleč, o čemer priča sodba vrhovnega sodišča, ki je obravnavalo zahtevo za varstvo zakonitosti voznika, ki so ga policisti kaznovali, ker je med vožnjo v roki držal mobilni telefon. Policisti so mu izrekli globo 250 evrov in pripisali tri kazenske točke, voznik pa je kazen neuspešno izpodbijal na okrajnem ptujskem sodišču ter na višjem sodišču v Mariboru.

    Po pravnomočni sodbi se je na vrhovno sodišče z zahtevo za varstvo zakonitosti obrnilo vrhovno državno tožilstvo, ki je v prekrškovnih zadevah pristojno za vlaganje zahtev bodisi po uradni dolžnosti bodisi na pobudo kršitelja. Vrhovna državna tožilka je v zahtevi poudarila, da v konkretnem primeru niso bili izpolnjeni vsi znaki prekrška, saj je policija vozniku očitala le držanje telefona v roki, ne pa tudi njegovo uporabo med vožnjo. Za tožilstvo se je zdelo povsem neživljenjsko, da bi prepoved (in posledično kazen) veljala že za primere, »ko voznik med vožnjo prime v roko določen predmet in posledično za trenutek umakne roko z volana«. Zato bi morala policija problematizirani prekršek opredeliti z dodatnimi okoliščinami, ki bi kazale bodisi na dejansko uporabo telefona ali pa na zmanjšano zmožnost obvladovanja vozila

    Voznik kljub temu, da čaka v koloni na avtocesti, upravlja vozilo in mora biti pozoren na dogajanje okrog sebe v prometu – na primer na vožnjo interventnega vozila, da se takoj vzpostavi reševalni pas – zato uporaba mobilnega telefona ni dovoljena.

    Generalna policijska uprava

    www.dnevnik.si/novice/kronika/vrhovno-sodisce-zgolj-drzanje-telefona-med-voznjo-ni-kaznivo-2703327/

     

     

     

     

    • h hales

      Ali uporaba telefona med vožnjo vključuje tudi navigacijo?

  • m manort

    Prepovejmo otroke v avtu. Kolikokrat vidim, mamice gledajo otroke namesto cesto, ko se le ti derejo v avtih. Klic po telefonu ne vpliva na vožnjo, ker ni razlike med pogovorom s sopotnikom ali po telefonu. Obe roki pa tako ali tako nimaš na volanu.

    • h heizenberg

      Pač- obe roki sodita na volan, z izjemo prestavljanja v višjo hitrost.

      • h hales

        V primeru avtomatičnega menjalnika tudi ta razlog odpade.

  • B BlK

    Se strinjam, ampak naj se tudi definira, kaj pomeni "uporaba telefona". Ker če telefon zgolj držiš v roki (zaslon ugasnjen, recimo), to še ne pomeni uporabe.

    • t takojeprav

      če imaš telefon v roki - nisi skoncentriran na vožnjo, torej je to uporaba!

      • B BlK

        Najprej položi izpit, potem se bova pogovarjala naprej.

    • h hales

      Kaj, če uporabljam telefon med vožnjo za poslušanje glasbe? Ali recimo za navigacijo.

      Je to kaznivo?

      Ker telefon res uporabljam med vožnjo.

  • h hales

    Drži, podpiram.

    Jaz bi še zaostril. Poskus umora, če voziš pod vplivom alkohola, drog ali s telefonom v roki.

    Je pa spet tukaj težava.

    Če je verjetnost, da prekrškarja ujamejo na dejanju izredno majhna, bo kršiteljev še vedno dovolj.

    Poznam en prehod za pešce, kjer je že večkrat prišlo do trka. Namestili so ležečo oviro. In to kakšno. Nižji avtomobili nasedejo nanjo, pešci pa še vedno hodijo preko, brez, da bi za trenutek pogledali levo - desno.

    Potrebo je ozaveščanje vseh udeležencev v prometu.