Digitalna reforma javne uprave in prostorskega načrtovanja
1. Uvod
Kot državljan Slovenije opažam velike težave pri hitrosti in učinkovitosti upravnih postopkov, zlasti pri izdaji gradbenih dovoljenj in prostorskemu načrtovanju. Dolgotrajni postopki zavirajo razvoj, povečujejo stroške in otežujejo dostop državljanov do storitev. Zato predlagam sistemsko reformo, ki bo omogočila hitrejše in preglednejše postopke z uporabo digitalnih rešitev.
2. Ključni problemi
Predolgi roki za pridobitev gradbenih dovoljenj (tudi več let).
Nepovezani in nepregledni postopki, ki povzročajo birokratske ovire.
Pomanjkanje enostavne digitalne dostopnosti za vse državljane, še posebej starejše in manj digitalno pismene.
3. Predlagana rešitev
Vzpostavitev centralizirane digitalne platforme za vse upravne postopke, podobno kot v Estoniji.
Omejitev rokov za izdajo gradbenih dovoljenj na največ 12 mesecev, kot je praksa v Švici.
Država pridobi vsa potrebna mnenja namesto investitorja, po zgledu Nizozemske, kar skrajša postopek.
Fizični "digitalni uradi" v občinah, kjer zaposleni pomagajo starejšim in drugim, ki potrebujejo pomoč pri uporabi digitalnih storitev, kot v Finski.
Možnost telefonskega urejanja upravnih postopkov, po vzoru Združenega kraljestva.
4. Pričakovani učinki
Hitrejši postopki in manj birokracije.
Večja pravna varnost za investitorje in posameznike.
Boljša dostopnost javnih storitev za vse državljane.
Digitalizacija bo dolgoročno zmanjšala stroške uprave.
5. Zaključek
Predlagam, da vlada preuči te rešitve in jih vključi v strategijo digitalne preobrazbe javne uprave. Takšne spremembe bodo Slovenijo postavile med vodilne države na področju učinkovitosti upravnih postopkov ter izboljšale kakovost življenja vseh državljanov.