Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Digitalna reforma javne uprave in prostorskega načrtovanja

414 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

1. Uvod

Kot državljan Slovenije opažam velike težave pri hitrosti in učinkovitosti upravnih postopkov, zlasti pri izdaji gradbenih dovoljenj in prostorskemu načrtovanju. Dolgotrajni postopki zavirajo razvoj, povečujejo stroške in otežujejo dostop državljanov do storitev. Zato predlagam sistemsko reformo, ki bo omogočila hitrejše in preglednejše postopke z uporabo digitalnih rešitev.

 

2. Ključni problemi

Predolgi roki za pridobitev gradbenih dovoljenj (tudi več let).

Nepovezani in nepregledni postopki, ki povzročajo birokratske ovire.

Pomanjkanje enostavne digitalne dostopnosti za vse državljane, še posebej starejše in manj digitalno pismene.

 

3. Predlagana rešitev

Vzpostavitev centralizirane digitalne platforme za vse upravne postopke, podobno kot v Estoniji.

Omejitev rokov za izdajo gradbenih dovoljenj na največ 12 mesecev, kot je praksa v Švici.

Država pridobi vsa potrebna mnenja namesto investitorja, po zgledu Nizozemske, kar skrajša postopek.

Fizični "digitalni uradi" v občinah, kjer zaposleni pomagajo starejšim in drugim, ki potrebujejo pomoč pri uporabi digitalnih storitev, kot v Finski.

Možnost telefonskega urejanja upravnih postopkov, po vzoru Združenega kraljestva.

 

4. Pričakovani učinki

Hitrejši postopki in manj birokracije.

Večja pravna varnost za investitorje in posameznike.

Boljša dostopnost javnih storitev za vse državljane.

Digitalizacija bo dolgoročno zmanjšala stroške uprave.

 

5. Zaključek

Predlagam, da vlada preuči te rešitve in jih vključi v strategijo digitalne preobrazbe javne uprave. Takšne spremembe bodo Slovenijo postavile med vodilne države na področju učinkovitosti upravnih postopkov ter izboljšale kakovost življenja vseh državljanov.

29 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A AljažJeraj 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 5. 2025

Odziv Ministrstva za digitalno preobrazbo

Učinkovite digitalne javne storitve so izjemno pomemben del javnega servisa države in kot take pomemben temelj digitalne preobrazbe države. Tega se zavedamo tako na Ministrstvu za digitalno preobrazbo (v nadaljevanju MDP) kot tudi v vladi. Tako so bili v mandatu te vlade sprejeti pomembni strateški dokumenti in operativni ukrepi, vključno z vzpostavitvijo posebnega samostojnega Ministrstva za digitalno preobrazbo, z namenom okrepitve vodenja in koordinacije digitalne preobrazbe celotne družbe.

Naša vizija do leta 2030 je formulirana v strateških dokumentih, predvsem v strategiji Digitalna Slovenija 2030, njej podrejeni Strategiji digitalnih javnih storitev 2030 in drugih povezanih strateških dokumentih ter predvideva:

  • gigabitno povezljivost za vsa gospodinjstva in neprekinjeno pokritost z omrežjem 5G,
  • zmanjšanje digitalnega razkoraka z izboljšanjem digitalnih kompetenc,
  • izboljšanje digitalnih javnih storitev in vzpostavitev enotne digitalne identitete,
  • razvoj pametnih mest in lokalnih skupnosti,
  • krepitev zaupanja v digitalno okolje z varnim spletnim okoljem in spoštljivo komunikacijo.

Digitalne javne storitve so obraz našega javnega sektorja. Uporabniki pričakujejo visoko kakovost storitev, primerljivo s komercialnimi ponudniki. Njihova pričakovanja so visoka, kar je tudi prav.

Človeka postavljamo v središče razvoja digitalnih javnih storitev s poudarkom na tesnem soustvarjanju in sodelovanju z uporabniki in drugimi deležniki. Hitro razvijajoče se digitalne tehnologije so lahko dobra opora, pomoč in orodje, želje in potrebe uporabnikov pa so tiste, ki jim pri razvoju storitev v prvi vrsti sledimo. Pri razvoju in vsakodnevnem ravnanju upoštevamo vidike nezahtevnosti, zaupanja, inovativnosti, ustreznega komuniciranja, dobre uporabniške izkušnje in večkanalne obravnave.

Podatke, s katerimi država že razpolaga, uporabimo kot izhodišče za oblikovanje proaktivnih storitev po meri uporabnika.

Javna uprava in z njo tudi javni sektor tak o z digitalnimi javnimi storitvami postajata pomembna dejavnika in nosilca razvoja digitalne preobrazbe v državi. Država pri tem želi delovati partnersko ter s soustvarjanjem in sodelovanjem oblikovati take digitalne javne storitve, kakršne naši uporabniki potrebujejo tako doma kot čezmejno.

Za večjo ozaveščenost, krepitev digitalnih kompetenc, povečanje uporabe digitalnih orodij in zmanjšanje digitalnega razkoraka organiziramo številne podporne dejavnosti na terenu, od različnih interesnih skupin do različnih kanalov obveščanja in pomoči uporabnikom digitalnih javnih storitev na Digi info točkah po celotni Sloveniji. Več o delovanju Digi info točk si lahko preberete na Digi info točke | GOV.SI.

Kot pospeševalci in usmerjevalci digitalne preobrazbe se zavedamo, da zgolj digitalizacija obstoječih postopkov in procesov ne zadostuje. Nujna je predhodna optimizacija procesov javne uprave. Pri tem je pomembno tesno sodelovanje z drugimi resorji, ki so pristojni za posamezna področja in pripravljajo tudi sistemske ukrepe za pospešeno digitalizacijo postopkov. Mnogi med njimi bodo zaživeli v naslednjem letu v okviru zaključka programa iz nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (NOO). Na MDP pripravljamo krovni zakon, ki bo podrobneje uredil upravljanje digitalne preobrazbe, določal ukrepe za spodbujanje digitalne preobrazbe javnega sektorja, gospodarstva in družbe ter digitalizacijo postopkov državne uprave. Ministrstvo za javno upravo je tudi že pristopilo k pripravi novele Zakona o splošnem upravnem postopku. Predlagane spremembe in dopolnitve bodo omogočile učinkovitejše vodenje upravnega postopka vključno z izvajanjem obravnav preko videokonference. Ministrstvo za naravne vire in prostor pa tudi že pospešeno uvaja elektronsko poslovanje na področju prostorskega načrtovanja in graditve. Več informacij je dostopnih na PIS - Prostorski informacijski sistem.

Tako na MDP kot tudi na drugih pristojnih ministrstvih smo že pristopili k pospešenemu izvajanju ukrepov za digitalizacijo javnih storitev, saj si želimo, da bi kot država in družba napredovali po poti razvoja – doma in v mednarodnem merilu.

Verjamemo, da so digitalne javne storitve pomemben dejavnik na poti digitalne preobrazbe, razvoja in napredka ter tako prispevajo k blaginji vseh nas.

Komentarji