Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Neustrezen predlog

predlog ponovne odmere pokojnine (odmernega odstotka 57%) za moške od leta 2013 - do leta 2023

22 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Citat g. Ministra Luka MESECA novinarjem :

 

Minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec je prepričan, da bo reforma v letu 2025 zagotovo sprejeta.

 

Hkrati opozarja, da se nikoli več ne sme zgoditi krivica, ko so se ljudje upokojevali z odmernim odstotkom za izračun pokojninske osnove v višini malo nad 57 odstotki, tako da je pokojnina znašala le dobro polovico plače, ki so jo prejemali kot zavarovanci.

 

Po reformi, ki jo pripravljajo, se bo posameznik upokojil z višjo pokojnino, kot bi se po obstoječi zakonodaji, a se bo počasneje usklajevala. Po ministrovih besedah želijo doseči, da upokojenci dobijo "človeka vreden standard in da imajo kakovostno starost".

 

Od Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije smo zahtevali ponovno izdajo pokojninskih odločb po odmernih odstotkih, ki so za ženske veljali na dan naših upokojitev, poračun za nazaj z vsemi uskladitvami in tudi obresti. Minilo je več kot dva meseca od vložitve zahteve, od pokojninskega zavoda pa do 6. aprila 2024 še ni bilo odgovora. O kršitvi 60-dnevnega roka za odgovor smo obvestili varuha človekovih pravic.

 

V skladu s 183. členom (razveljavitev ali sprememba dokončne odločbe in učinek obnove postopka)

 

(1) Dokončno odločbo, s katero je bila kršena materialna določba zakona ali podzakonskega akta, tudi

 

zaradi očitno napačno ugotovljenega dejanskega stanja v škodo ali korist zavarovanca ali uživalca

 

pravic ali zavoda, lahko razveljavi ali spremeni pristojna enota zavoda, ki je odločbo izdala.

 

(2) Odločba iz prvega odstavka tega člena se lahko izda v roku desetih let od vročitve dokončne

 

odločbe zavarovancu ali uživalcu pravic, s katero je bila kršena materialna določba zakona ali podzakonskega akta.

 

(3) Odločba iz prvega odstavka tega člena učinkuje od prvega dne naslednjega meseca po dani

 

zahtevi, če je bil postopek uveden po uradni dolžnosti, pa od prvega dne naslednjega meseca po

 

izdaji odločbe.

 

(4) Na način, ki je določen v prejšnjem odstavku, učinkuje tudi odločba, izdana v obnovi postopka.

 

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnost

 

PIZ-2 je ob upoštevanju spremenjenih družbenih razmer že poenotil pogoje za upokojitev tako za

 

ženske kot za moške, s predlogom sprememb zakona, pa se to poenotenje nadaljuje v smeri, da

 

tudi višina pokojnine ne bo več odvisna od spola, temveč zgolj še od pokojninske dobe ter

 

pokojninske osnove. Kljub temu pa po našem mnenju prehod na novo ureditev ne more biti

 

takojšnji, in sicer tako z vidika varovanja načela enakosti posameznikov v različnih časovnih

 

obdobjih kot tudi z vidika varovanja dolgoročne vzdržnosti pokojninske blagajne. Ustava sicer ne

 

preprečuje, da bi država zavarovance v različnih časovnih obdobjih obravnaval drugače, vendar

 

pa mora za to obstajati razumen razlog, poleg tega pa tako obravnavanje ne sme biti

 

nesorazmerno, torej ne sme vzpostaviti nesorazmernih razlik med posamezniki, ki so se upokojili

 

v letu pred uveljavitvijo zakona ter v letih tik po uveljavitvi zakona.

 

Uveljavitev pravice do starostne pokojnine v letu 2020

 

Odmerni odstotek za 40 let pokojninske dobe za ženske bo v letu 2020 znašal 63,5 %

 

pokojninske osnove.

 

ZAHTEVA, da se

 

popravi odmerni odstotek na 63,5% ter da se to uredi po uradni dolžnosti. Ne zdi

 

se PRAV v primerih prizadetih moških upokojencev, s katerimi je seznanjen

 

Varuh in opozarja , da so upokojenci na ZPIZ vložili vloge za ponovno odmero pokojnine. Če menite, da bi vaša

 

pokojnina morala biti odmerjena z višjim odmernim odstotkom, lahko to pot

 

izberete tudi sami in skladno s 183. členom ZPIZ-2 na ZPIZ vložite vlogo za

 

ponovno odmero pokojnine.

 

Navedeni člen določa, da pristojna enota zavoda, ki je odločbo izdala, dokončno

 

odločbo, s katero je bila kršena materialna določba zakona ali podzakonskega

 

akta, tudi zaradi očitno napačno ugotovljenega dejanskega stanja v škodo ali korist

 

zavarovanca ali uživalca pravic ali zavoda, lahko razveljavi ali spremeni. Nova

 

odločba se lahko izda v roku desetih let od vročitve dokončne odločbe zavarovancu

 

ali uživalcu pravic, s katero je bila kršena materialna določba zakona ali

 

podzakonskega akta. Odločba iz prvega odstavka tega člena učinkuje od prvega

 

dne naslednjega meseca po da ni zahtevi, če je bil postopek uveden po uradni

 

dolžnosti, pa od prvega dne naslednjega meseca po izdaji odločbe.

Na način, ki je določen v prejšnjem odstavku, učinkuje tudi odločba, izdana v

obnovi postopka.

 

 

 

 

 

 

 

 

drugi predpisi, ki so v nasprotju z načelom enakega obravnavanja, v 7. členu pa ne dopušča izjeme v

 

smislu določitve drugačnega odmernega odstotka vam pravično, da se nekaterim lahko

 

 

 

Varuh človekovih pravic se strinja, da je potrebno razčistiti in

 

izključiti vsakršen dvom o diskriminatornosti oziroma neusklajenosti slovenske

 

zakonodaje s pravom EU, zato bi kazalo v primeru neugodnih odločitev

 

ZPIZ-a izkoristiti vsa pravna sredstva, najprej pritožbo na drugostopenjski organ

 

ZPIZ-a, nato pa socialni spor na pristojem delovnem in socialnem sodišču.

 

Slovensko ureditev glede različnih odmernih odstotkov za moške in ženske je problematizirala tudi že Evropska komisija v svojem končnem poročilu o izvajanju oziroma implementaciji Direktive 79/7/ES iz leta 2019. Kot zapisano na strani 120

 

tega poročila, je komisija podvomila v dopustnost ohranitve razlike v odmernih

 

odstotkih starostih za moške in ženske za izračun starostne pokojnine pri sicer

 

izenačujočem se pogoju. Komisija navaja, da se je za 15 let delovne dobe moškim

 

pokojnina izračunala po 26% odmernem odstotku, ženskam pa po 29%, kar pomeni, da imajo ženske pri

 

pokojninski dobi 15 let 3% prednosti pred moškimi. Medtem ko se je upokojitvena

 

starost izenačevalna, se odmerni odstotki niso. Komisija je ob tem opozorila, da je

 

SEU že v večjem številu primerov zavzelo stališče, da ni mogoče uporabiti različne

 

metode izračuna starostne pokojnine za moške in za ženske, potem ko se

 

starostni pogoj izenači.

 

Če bi se v primeru slovenske ureditve to potrdilo, bi to po mnenju komisije

 

pomenilo direktno diskriminacijo na podlagi člena 4(1) Direktive 79/7/ES.

 

AVTOR G Gamser 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN

Obrazložitev neustreznosti:

Podoben predlog je že bil v obravnavi https://predlagam.vladi.si/predlog/15991

Komentarji