Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zmanjšati število poslancev

1025 OGLEDOV 62 KOMENTARJEV

Po mojem mnenju ne potrebujemo takega številka poslancev, ob tem še državni zbor, pa državni svet pa cel kup še dodatnih inštitucij in zunanjih svetovalcev, ki so za podporo vladi. Glede na to da nas je samo 2mio. Šparati lahko začnemo tukaj. Naj bo vlada za vzgled in začne šparati pri sebi. Potem se bo vse samo odvijalo naprej.

174 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 21 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tetra 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 3. 2025

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ustava Republike Slovenije[1] (Ustava) v prvem odstavku 80. členu določa, da Državni zbor sestavljajo poslanci državljanov Slovenije in šteje 90 poslancev. Poslanci se volijo s splošnim, enakim, neposrednim in tajnim glasovanjem (drugi odstavek 80. člena Ustave). V Državni zbor se vedno izvoli po en poslanec italijanske in madžarske narodne skupnosti (tretji odstavek 80. člena Ustave). Volilni sistem ureja zakon, ki ga sprejme državni zbor z dvotretjinsko večino glasov vseh poslancev (četrti odstavek 80. člena Ustave). Ustava v petem odstavku 80. člena določa temelje volilnega sistema. Tako se poslanci, razen poslancev narodnih skupnosti, volijo po načelu sorazmernega predstavništva ob štiriodstotnem volilnem pragu za vstop v Državni zbor, pri čemer imajo volivci odločilen vpliv na dodelitev mandatov kandidatom. Volilni sistem ureja zakon, ki ga sprejme Državni zbor z dvotretjinsko večino vseh poslancev, saj gre za zakon, ki ureja pravno materijo, ki sodi v okvir t. i. ustavne tvarine (materia constitutionis). Peti odstavek 80. člena Ustave torej postavlja ustavnopravni okvir, ki zahteva, da zakonodajalec pri urejanju uresničevanja volilne pravice za volitve poslancev z zakonom upošteva tri ustavne zahteve oziroma tri temeljne prvine volilnega sistema: (1.) delitev mandatov po sorazmernem predstavništvu (proporcionalni volilni sistem), (2.) štiriodstotni volilni prag in (3.) odločilen vpliv volivcev na dodelitev mandatov kandidatom (personalizacija).

Število poslancev v Republiki Sloveniji je v primerjavi z drugimi parlamenti poslancev relativno majhno, a proporcionalno ustreza številu prebivalcev Slovenije (pribl. 2 milijona).[2]

Za kakršno koli spremembo ureditve zakonodajnega telesa, volilnega sistema in s tem povezanega števila poslancev, števila državnih svetnikov je najprej potrebna sprememba ustave, za kar je potreben širok družbeni in politični konsenz.

Predlog za začetek postopka za spremembo ustave lahko poda najmanj 20 poslancev, vlada ali najmanj 30.000 volivcev. O predlogu odloči Državni zbor z dvotretjinsko večino glasov navzočih poslancev, akt o spremembi ustave pa z dvotretjinsko večino glasov vseh poslancev. Predlog za zmanjšanje števila poslancev Državnega zbora s strani nobenega od navedenih možnih predlagateljev v trenutku oblikovanja tega odgovora ni podan, poleg tega pa bi predlog poleg legitimiranih predlagateljev moral biti bistveno bolj podrobno in celostno obrazložen ter utemeljen, tudi iz vidika morebitnih prednosti in tudi posledic predlagane ureditve.

Glede varčevanja v vladi v zvezi z njeno organizacijo pojasnjujemo, da v skladu z načelom zakonitosti ali pravne varnosti deluje vlada in državna uprava v skladu z Ustavo ter zakoni in podzakonskimi predpisi. Določba prvega odstavka 120. člena Ustave določa, da so organizacija uprave, njene pristojnosti in način imenovanja njenih funkcionarjev zakonska materija. Zakon mora nedvomno določiti pristojnosti posameznih ministrstev:

  • Zakon o Vladi Republike Slovenije[3], s katerim je določeno, da je vlada najvišji organ državne uprave Republike Slovenije, opredeljuje sestavo in delo vlade ter določa resorje, katere vodi minister, in daje pravno podlago za imenovanje ministrov brez resorja, kakor tudi za ustanovitev vladnih služb. Določba 25. a člena pa omogoča vladi ustrezno teritorialno organizacijo ministrstev in drugih organov državne uprave preko območnih enot in izpostav.
  • Zakon o državni upravi[4] določa število ministrstev, njihove pristojnosti in organizacijo ministrstev ter drugih upravnih organov. Ta zakon določa tudi teritorialno organizacijo uprave, in sicer podrobneje za upravne enote, če pa zakon določa, se opravljanje upravnih nalog, ki jih je zaradi njihove narave potrebno organizirati teritorialno, zagotavlja v območnih enotah, izpostavah oziroma drugače imenovanih dislociranih enotah ministrstev oziroma organov v njihovi sestavi.

Navedeni zakonodajni okvir, poleg posebne zakonodaje (na primer specifična organizacija izvajanja upravnih nalog je določena v Zakonu o organiziranosti in delu v policiji in Zakonu o obrambi) ureja organizacijsko strukturo na državni, kot tudi regionalni in lokalni ravni.

Oblikovanje ministrstev in njihovih delovnih področij je običajno aktualno v času nastopa nove vlade, po vsakokratnih parlamentarnih volitvah v skladu s predhodno izvedenimi analizami nalog in pristojnosti organov v celoti. Tako je tudi aktualna vlada z veljavno organizacijsko strukturo ocenila, da bo izvajanje nalog organizirala v okviru, kot ga je začrtala ob začetku mandata.

Glede na navedeno, v zvezi s prejetima predlogoma ugotavljamo, da predloga nista primerna za nadaljnjo obravnavo.


[1] Ustava Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80, 24/03 – UZ3a, 47, 68, 69/04 – UZ14, 69/04 – UZ43, 69/04 – UZ50, 68/06 – UZ121,140,143, 47/13 – UZ148, 47/13 – UZ90,97,99, 75/16 – UZ70a in 92/21 – UZ62a)

[2] Sestava in organiziranost

[3] Zakon o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22)

[4] Zakon o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23)

Komentarji




  • o opazovalka

    Torej se Ustava ne more spremeniti in zmanjšati število poslancev?

  • T Tuono

    Večino državnih funkcij bi moralo biti volonterskih!

    Največji problem naše države je ravno v tem, da imamo 3/4 preveč državnih uslužbencev, ki razen povzročanja splošne škode, v javno dobro ne prispevajo nič.

    Dokler bomo država z največ državnimi uslužbenci na št. prebivalcev, kateri za šalo uničijo več kot polovico BDP-ja, nimamo kot družba nobene prihodnosti več!

  • Ikona uporabnika Covid 19 Covid 19

    Za dviganje rok bi jjh zadoščalo 12.

  • Ikona uporabnika bortchy bortchy
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: žaljiv komentar
  • Ikona uporabnika bortchy bortchy
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: žaljiv komentar
  • Ikona uporabnika bortchy bortchy
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: žaljiv komentar
  • m mica cof

    Istočasno predlagam ukinitev Državnega sveta, ki ne služi ničemur!

  • B Branko.G

    dodati še največ 3 mandate in obvezno prisostvovanje na sejah, sankcije za vsak prekršek -10% plače

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

       

      Še posebno SDS posancev tipa gorenakpojbič,vasle…… .

      Prav za prav to je image sds

    • T TatjanaF

      Drži.

  • h hales

    Poslanci so del državnega zbora.

    Če ne potrebujemo DZ, potem nimamo poslancev.

     

    Kakšna je razlika, če obdržimo 90 poslancev ali če število zmanjšamo na 45?

    Ne prav velik odstotek proračuna.

    Je pa res, da se obnašajo tako, da bi lahko imeli samo predsednike strank v parlamentu. Njihovi glasovi pa bi bili ovrednoteni na odstotek glasov, ki so jih stranke prejele na volitvah.

    Ker glasovanje je znano že vnaprej.

  • D D.M.Č.

    V bistvu nihče od nas ne rabi ne poslancev ne vlade. Nihče od njih nikoli ne dela ničesar v dobro ljudi. Ker ne služijo nam, ampak svojim gospodarjem.

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy
      Komentar je izbrisal moderator.
      Razlog: žaljiv komentar
  • m mrdezan

    Zacet zbirat podpise za referendum, ker se to drugace ne bo spremenilo.

  • Z Zdenc

    >takega številka poslancev, ob tem še državni zbor

    ?

    Poslanci so državni zbor.

  • A Anco

    Mi sploh ni jasno zakaj imamo toliko poslancev. Ce hocemo zagotoviti boljse poslance jih moramo omejiti na max 50... ze tako primanjkuje delovnih mest...

    • t tetra

      Nobenemu ni jasno, zakaj je toliko poslancev. IN zakaj je toliko občin !! Ankaran svoja občina, Osilnica svoja občina... zdaj bodo pa še županom dvignili plače.

      • Ikona uporabnika bortchy bortchy

        Še posebno SDS posancev tipa gorenakpojbič,vasle…… .

        Prav za prav to je image sds

  • t tash

    Uvesti obvezno prisotnost na delovnem mestu. Torej, da ne gledamo praznik sejnih mest, ampak dejansko so tam. V primeru, da niso prisotni je možna samo bolniška ali dopust. To je njihova služba, kot je naša in noben šef nas ne bo gledal v službi, da mu pošljemo opravičilo in za to še plačal.

  • P Politik15

    Vlada in Državni zbor sta ločeni ustanovi, ki načeloma druga z drugo nimata nobene veze. (Nesmiselno je tudi, da se protesti proti vladam izvajajo pred Državnim zborom, če je predsednik vlade tam 1x na mesec).

    Mislim, da prvi ki bi ga lahko ukinili je Državni svet, ki je sam sebi namen, saj veto ki ga ta izglasuje, ob parlamentarni večini v Državnem zboru nikoli ne dobi pravega namena.

     

  • R Ra Vemun

    Parlament bi morali razpustit, pa predsednico odstavit. Prišlo je že tako daleč, da pride v Slovenijo Evropska protikorupcijska komisija, pol si pa lahko mislite, kaj se dogaja v naši državi. Poslance bi morali zmanjšan na 10 do 15 največ pa konec. Nas Slovencev ni niti za eno velemesto. Prisežejo, da bodo delali po ustavi za ljudstvo, za Slovenski rod, delajo pa za svoje žepe in proti Slovencem, ker jih lahko vsaki podkupi. Stolčke pa imajo prilepljene na rit. V vladi imajo srečo, da smo Slovenci zelo umirjen narod, drugače bi že bile njihove glave na kolih!

    • t tetra

      Umirjen narod ja, smo pa tudi hlapci, že od vekomaj. Cankar "Hlapci"

  • R Robert13

    Če bi jih bilo 50, namesto 90, bi se prejeti ostotki na volitvah tudi lepše razdelili po sedežih. 2 odstotka, en sedež...

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      Še posebno SDS posancev tipa gorenakpojbič,vasle…… .

      Prav za prav to je image sds

  • U Uporabi svoj um

    Poslancev je preveč!

    Ključen razlog je, ker ne glasujejo po svoji vesti, temveč po nareku. Ob nastopu poslanstva prisežejo: "Prisegam, da bom spoštoval(a) ustavni red, ravnal(a) po svoji vesti in s vsemi svojimi močmi deloval(a) za blaginjo Slovenije." Ker pa je v praksi glasovanje poslancev pogosto usklajeno z odločitvami in smernicami njihovih strank, večinoma sledijo navodilom stranke, pogosto tudi proti svoji vesti.

    Upoštevaje glasovanje v skladu z navodili bi zadoščalo število vstopnih procentov za stranko 4%=1 poslanec, torej 25 + 2 manjšin = 27 poslancev.

  • p pepelka-

    ..... in zmanjšati tudi število občin v Sloveniji , dati nazaj v stanje kot je bilo pred to storjeno bedarijo takoj po osamosvojitvi

    • b bernarda as

      Zaradi mene je lahko vsak vas svoja občina-le financira naj se sama.

    • S Slovem

      Pepelka, da, o tem jaz govorim že več kot 10 let, da naj se tudi občine zmanjšajo na prvotno število, ali pa še celo na kaj manj.

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      Pardon, zakaj govorite o samoosvojitvi ko pa smo last tujcev, tajkonov pomeni prodani.

      Primeren izraz bi bil po preprodaji Slovenije ali po izdaji Slovencev.

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      Še posebno SDS posancev tipa gorenakpojbič,vasle…… .

      Prav za prav to je image sds

  • S Sony

    Predlagam DZ 60 poslancev in DS 30 svetnikov. Povsem dovolj.

    • S Slovem

      Ne, kajti kar je nad 50 poslancev, je že preveč, manj kot 50 pa premalo.

  • B Bokis

    Kakorkoli obrnemo, vedno bo državni zbor le zbor telebajskov, ki delajo po namigu zahodnih tajnih služb, ve se katerih. Točno se vidi kateri poslanci razmišljajo s prazno glavo, tisti ki so večina časa tiho, dremajo, ali pa berejo iz besedil, ki so jim jih napisali drugi.

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      Pa te tajne "službe" sploh niso tajne treba pa jim začet rezati krila in še kaj. Ve se kdo so, jasno inglasno !

      • B Bokis

        Trump sicer dela neke čistke po svoji hiši, toda britanski MI in židovski Mosad sta očitno vedno bolj dejavna.

        Jugoslavijo so menda podžgale nemške tajne službe, ameriške so pa z izdatnim bencinom gasile ogenj. Kdo pa je bil njihov domači sodelavec, beri izdajalec pa smo tudi spremljali.

        Jugoslovani smo bili tako lahkoverni, da nismo razmišljali kako se to dela in smo dovolili, da so nas sprli v najlepši državi sveta.

        Nekoč v žuljavih rokah Beograda, danes pa v krvavih krempljih Bruseljskih fevdalcev, in državni zbor še kar poje po njihovih notah in zbira davke za orožje in vojno proti bratom Rusom. Čeprav jim je celo kapitalistični Trump pred dnevi naštel kozje molitvice, še niso uspeli zamenjati dlake. Tupijo eno in isto kar naprej.

  • M MarZu

    Pameten predlog, predvsem zato ker je ta otroški vrtec res predrag.

  • F FilipH

    Sem za dva poslanca!

    • M Marko K

      Mogoče v prehodnem obdobju, potem pa na 0.

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      Ja pojbic vasle gorenak

  • S Slovem

    Najboljši predlog v zadnjem desetletju. Hvala ti Tetra. Namreč, optimalno število poslancev nikoli ne bi smelo presegati števila 50. Kajti, če presega število 50 članov, to že izkazuje napuh naroda, če pa je to število manj kot 50 , pa že lahko vodi v narodovo pomanjkanje. Torej : točno 50,000 je natančna številka optimalnega števila članov . Zdaj pa na delo, da se izkažete, da vas vidimo čim prej v novi zasedbi z zgledom. Hvala vam vnaprej vsemskupaj. In lep dan vam želim.

  • k kobor

    Ker glasovi opozicije v primeru glasovanj o zakonih niso nikoli merodajni - pomembni bi lahko vsi opozicijski poslanci sedeli doma in igrali igrice na PCjih namesto, da spijo v parlamentu in se slikajo kot da nekaj pomenijo, potem pa še glasu ne dobijo, če želijo kaj povedati. To ni nobena demokracija in mislim, da je skrajni čas za nadgradnjo le te, tako da bodo državljani imeli nek vpliv na sprejemanje zakonodaje po meri državljanov, kar sedaj nimajo. Strankarski sistem tak kot je ne zagotavlja sprejemanje zakonov v korist državljanov temveč samo v korist politične elite, ki se za tako ima.

  • j janezkos

    se strinjam in dodajam;

     

    - število poslancev DZ zmanjšat na 37, v parlament pride max 5 strank

    -ukinit DS v sedanji obliki, lahko ostane v svoji obliki - voluntersko, torej neplačano, častna funkcija. Za svoje delo prejmejo le obrok hrane. Zadostuje 15 delegatov.

    -število občin zmanjšat na 54

    -projekt pokrajine se ustavi

    -število ministrstev se skrči na max 10

    -prepove se financiranje vseh NVO, naj se financirajo iz prispevkov članov in iz lastnega dela

    - Civilna zaščita in prostovoljni gasilci, reševalci, morda še kakšna za družbo pomembna organizacija se prerazporedi pod okrilje MO oz MNZ ali celo MZ

     

     

    • h heizenberg

      Mene kot prostovoljca ne bo nihče nikamor razporejal ...

  • L Ludwig

    Ja. Itak vsi iz ene stranke glasujejo enoglasno.

  • D DavidoffC

    Zmanjšanje števila poslancev in uvedba švicarskega sistema, kot je navedel že jbtZ. Poleg tega naj imajo, kot v Švici, le tisti 'glavni', višje plače, drugi ne. Parlamentarci so le birokrati, ne mali bogovi.

    • S Slovem

      Da : plače pa nikoli in v nobenem primeru ne bi smele presegati 1500 evrov neto tudi glede na leta, kvečjemu manj. Za dodatke se pa še nismo odločili kako bi z njimi ( ali bi jih odštevali, ali prištevali) .

  • j jbtZ

    ChatPGT

    Koliko ministrov ima Švica?

    7

    • S Slovem

      Ja, to je pa žal malce premalo .

  • o obhodnik

    Popolnoma podpiram.

    Zmanjšati na 50, ali pa po ključu, kakšna je bila aritmetična sredina prisotnost v preteklem letu na sejah. (po mojem štetju 47)

    Če tista peščica meni, da lahko sama opravi posel, potem naj ga, tisti ki pa manjkajo ne rabijo bit v poslanskih vrstah.

     

    Kar se tiče izobrazbe, je enako. Prepoved šolanja med mandatom, ker spomnite se nekoč T.Anderlič je v poslanske klopi vstopil kot vodoinštalater ob izstopu pa magister ekonomije...??!!, {pa se ni ukvarjal z ekonomija ampak s projektom svojega konjička ljubiteljskega dirkaštva}

    Množica jih izkoristi veze in svobodo neprihoda na 'delo', ali celo izsiljuje kakšne asistente za zasebne interese, da jim pripravijo teme in potem tajnice poslanskih skupin pišejo magisterije,

    Magisteriji brez osnove doktorati, ki jih prejemniki naslovov, niti prebrali niso, pa se na njih sklicujejo.

    Nenazadnje je predsednica doktorirala med državniški dolžnostmi predsednice, kdaj le, ko je pa ni nikoli in ima vsakodnevne državniške obveznosti da doma niti kuhati ne uspe....

    • S Slovem

      Ne, ne, Obhodnik, to si kar dobro izračunal(ocenil) , da je optimalno število za normalno funkcioniranje države točno 50 članov. In točno tako mora biti, če hočemo pravi napredek, brez nepotrebnega dodatnega parazitiranja, ali pa pomanjkanja, ker obe stranpoti ( pomanjkanje ali pa napuh oziroma bogatija) žal še ne vodita v pravi napredek. Samo 50 je prava številka članov.

  • s slavcr

    1) Število bi raje zaokrožil na 100, da so preračuni enostavni in pregledni. Kateri bebec in zakaj se je odločil ravno za 90?

    2) Narodnosti naj imajo samo 1 glas - ali voli izmed vseh poslancev ali pa izmed svojih 'narodnih'. Ne pa oba, kot zdaj!

    3) Za poslanca bi zahteval pogoj najmanj 6 ali 7 stopnjo izobrazbe. Še za vodenje vaške pošte se zahteva neka izobrazba, zakone pa lahko izglasuje vsak polpismen bebec, ki sploh ne ve, za kaj je dvignil roko? In s tem odloča o usodi države?! Če nisi sposoben narediti neke ušive šole, tudi države nisi sposoben voditi !!

    4) Ukinil bi vse okraje, okrožja in ostalo navlako. Saj volimo kandidate strank, ne okrajev!

    5) Vsako leto bi določil 1 dan za volitve, referendume itd ter za glasovanje o odpoklicu ! poslancev in ministrov, pač nekaj najhujših lopovov in bedakov, ki bi dobili največ "antivšečkov" bi vsakokrat vrgli ven.

    Itd...

    • B BlK

      1) Zakaj pa ne bi zmanjšali na 50? Itak vsi glasujejo tako, kot jim rečejo v stranki, tako da število poslancev nikakor ne prispeva k večji demokratičnosti, svobodi ali karkoli že pač želite doseči.

       

      Glede 2, 3, 4 in 5 pa ti dam absolutno prav. Sploh točko 3 bi morali uveljaviti že v pamtiveku.

      • 5 5r

        Proti 3 ji točki, kajti po gimnaziji se nadaljuje usmerjeno izobraževanje, nekateri pa že po OŠ in v kolikor je nekdo imel moč da je prišel na poslanski stolček ali celo ministrski mu verjetno tega javna šola ni omogočila, sicer bi vsi politiki bili (https://www.fdv.uni-lj.si/studij/studij-na-fdv/dodiplomski-studij-1-stopnje/studijski-programi/politologija-studije-politike-in-drzave-1-stopnja-novo) ali (https://www.nok.si/kvalifikacije/doktor-znanosti-doktorica-znanosti-s-podrocja-politologije).

        In najbolje, da se doda še klavzula vsaj 10 let delovnih izkušenj na vodstvenem položaju in vsaj 5 let gospodarstva, ter 5 let JU.

         

        In potem bomo imeli najbolj izobražene, delovno aktivne poslance na celem svetu - magistre in doktore, ki bodo razvili novo Slovenijo...

         

        Poslanska starost se bo tudi bistveno spremenila in posledično tudi podpora idejam, katere starosti in cvetu znanosti ne bodo povšeči. Veliko se bi vlagalo v razvoj in izobraževanje kadrov, ki odhajajo za kruhom, smernice zeleno in industrija bi se precej krhale.

        Mali človek bi pa delal (kako in kaj že), kajti njihove ideje in predlogi ne bi bili uspešni - pa jejte potico.

        • B BlK

          No, zdajšnja situacija pa tudi ni ravno rožnata, ko je minister lahko dobesedno vsak papak, katerega potem dejanski strokovnjaki na resorjih vrtijo okrog prsta, kot se jim zaželi. Ker se tipotu tako ali tako ne sanja, kaj podpisuje (oz. jih nekateri sploh ne berejo, kot recimo bivša ministrica za JU).

          • 5 5r

            (vsak papak)

            In zakaj bi bilo drugače v kolikor bi minister imel doktorat, ki je ponavadi vezan na ozko usmerjenost določene stroke in posledično zmanjka časa in volje za druga področja? Ker misli, da vse ve je ponavadi še lažje vodljiv kot (vsak papak) nekdo, ki lahko brez skrbi prizna zmoto oz. nerazumevanje in je odprt za predloge in ideje.

            Iz tega razloga ima minister na voljo državne sekretarje, ki bi naj bili strokovnjaki na področjih, ki jih zasedajo in večinoma je klima odvisna od tega truda. Šele tukaj pride prav usmerjeno izobraževanje.

            sl.wikipedia.org/wiki/Doktorat

            zakonodaja.com/zakon/zdu-1/17-clen-drzavni-sekretar

      • S Slovem

        Bik, točno to : Slavckar žal še ni prišel do Pravega Uvida, da mora Vedno biti število vodilnih članov točno 50 in niti enega manj ne, in niti enega več ne. Kar je manj, že vodi v pomanjkanje, kar pa je več, pa že vodi v napuh naroda. Pa plače zaokoržiti na 1500 evrov neto maksimum. Več ne potrebujejo za normalno preživetje. Šole pa vse povsem prestrukturirati, kajti zdajšnje šole so narejene samo še za ustvarjanje in vzgojo bebcev ter bedakov, ne pa kakih dobrih in sposobnih ljudi. To je to , za začetek - še pred točko 3 . Naj dajo pravi zgled narodu, pa jim bo tudi narod kmalu sledil.

    • j janezkos

      posebno točka 5 mi je super, nekaj bi jih res morali vsako leto izplunit. Nadaljujte v to smer.

  • k kr en

    Jaz ne bi manjšal števila poslancev. Bi pa število ministrov. Nekje do 5 bi bilo optimalno. Morda tudi le 3.

    Itak pa bi že po ustavi morali večino pristojnosti prenesti na pokrajine.

    • j janezkos

      Pokrajine bi pri nas prinesle samo še več birokracije; npr za gradbeno dovoljenje moraš dobit žegen od občine, da ti ga UE izda. Po pokrajinah bi potreboval še žig birokrata iz pristojne pokrajine. Razpasle bi se lepo plačane službice, razvoj bi se uspešno ustavljal, primer -velika večina občin, najlepši primer Medvode.

    • S Slovem

      Ne, "K'r En", kajti, čim se število ministrstev zmanjša pod 50 to že vodi v narodovo pomanjkanje. Čim pa se poveča , že samo za enega samega člana več, pa je to že napuh naroda, ki pa tudi vodi v trpljenje in propad. Zato mora vedno biti število članov točno 50,000 in niti tisočinke več, in niti tisočinke manj. Vse kar je več ali manj od tega, že vodi v pogubo , poleg trpljenja. In to mora narod še spoznati, zato, da se bo zavedel kaj mu povzroča pretirane davke, ki ga samo mučijo na vseh nivojih.