Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Parkirnine in obvezna brezplačna parkirna mesta

409 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

V zadnjih letih so občine začele divje plenjenje denarja s pomočjo samostoječih parkomatov, ki so postavljeni čisto v vsako možno luknjo in 24 ur, 365 dni na leto pridno čakajo na pridne plačnike. Sicer ni slabo da se uredi promet, vendar tukaj kaže na to, da so občinarji vedno bolj lačni denarja in imajo vse večje apetite. Če bi bil namen zares urediti in omejiti promet v mestih, bi lahko to storili tako da se s tem denarjem recimo omogočil brezplačni javni prevoz. Ker občani navadno nimajo prav nobene koristi od pobranih parkirnin, predlagam da država to uzakoni neko kvoto brezplačnih parkirnih mest (podobno kot parkirna mesta za invalide), ali pa vsaj mesta za brezplačno parkiranje za občane. Žalostno je da niti občan nima več kam parkirati v lastnem kraju, ne da bi plačal za to.

34 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rožmarin 35 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 4. 2025

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A, 29/23 in 78/23 – ZUNPEOVE; v nadaljnjem besedilu ZCes-2) v 49. členu določa, da so javne ceste državne in občinske ceste, pri čemer so državne ceste v lasti Republike Slovenije, občinske ceste pa v lasti občin.

Skladno z določbo 65. člena ZCes-2 je upravljavec glavnih in regionalnih cest ter državnih kolesarskih povezav Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, upravljavca občinskih cest in način izvajanja nalog upravljanja pa, skladno z določbo 108. člena ZCes-2, določi pristojni organ občine s splošnim aktom.

Prometno ureditev ali njeno spremembo na občinski cesti ali njenem delu, skladno z določbo 112. člena ZCes-2, odredi z internim aktom občina. Pri zahtevnejših prometnih ureditvah je sestavni del internega akta tudi načrt prometne ureditve.

Prometna ureditev obsega:

  • določitev uporabe občinske ceste ali dela občinske ceste za določene vrste vozil oziroma uporabnikov (cesta, rezervirana za motorna vozila, kolesarska cesta, pot ali steza, steza za pešce, steza za pešce in kolesarje, steza za jezdece) in mej naselij;
  • določitev prednostnih smeri in sistema ter načina vodenja prometa;
  • določitev omejitev uporabe občinske ceste ali njenega dela glede na vrsto prometa;
  • določitev omejitev hitrosti vozil;
  • določitev skupnega prometnega prostora;
  • ureditev kolesarskega prometa in določitev lokalnih kolesarskih povezav;
  • ureditev parkiranja in ustavljanja vozil;
  • določitev območij umirjenega prometa, območij omejene hitrosti in območij za pešce in prehodov za pešce;
  • določitev ukrepov za umirjanje prometa za varnost otrok, pešcev in kolesarjev, zlasti v bližini vzgojno-varstvenih, izobraževalnih in zdravstvenih ustanov, igrišč, stanovanjskih naselij in drugih območij, kjer se ti udeleženci cestnega prometa pojavljajo v večjem številu;
  • določitev drugih prepovedi, obveznosti ali omejitev udeležencem prometa.

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.) v 6. členu določa, da so za varen in nemoten promet na občinskih cestah odgovorne občine.

Občine določijo:

  1. pogoje in način odstranitve in hrambe vozil, nepravilno parkiranih in zapuščenih v smislu 19. člena tega zakona;
  2. pogoje in način uporabe naprave, s katero se začasno prepreči odpeljati vozilo (lisice), ki je parkirano na cesti v naselju v nasprotju s tem zakonom ali s prometno ureditvijo.

Skladno z vsem navedenim je izvorna naloga občine na področju urejanja občinskih cest tudi ureditev parkiranja in ustavljanja vozil, zato treba predlog za zagotovitev brezplačnih parkirnih cest nasloviti na občino, ki ima kot lastnica možnost in pristojnost, da področje ureja in ga tudi uredi, če je to v interesu zadovoljevanja potreb svojih prebivalcev.

Komentarji