Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

kolesarji

710 OGLEDOV 35 KOMENTARJEV

Opozarjam in želim,da se uvede z zakonom obvezna osvetlitev kolesarjev in registracija električnih skirojev.

Namreč povsod opažam,da v trdi temi zjutraj in zvečer kolesarji vozijo brez ustrezne osvetlitve,nekateri niti sprednje niti zadnje luči.

Nesreč bo še več,lahko jih preprečimo!!!

86 glasov

17 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sandy 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 4. 2025

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

1. OSVETLITEV KOLESARJEV

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) v devetem odstavku 93. člena določa, da mora imeti voznik kolesa ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgano na sprednji strani žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo. Na zadnji strani kolesa mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.

Za kršitev navedene določbe je v enajstem odstavku 93. člena ZPrCP predpisana tudi globa v višini 40 eurov.

Skladno z določbama 13. in 15. člena ZPrCP izvajata nadzor nad izvrševanjem 93. člena ZPrCP tako policija kot tudi občinska redarstva.

Glede na vse navedeno je v ZPrCP že določena obvezna uporaba žarometov, pozicijske svetilke in odsevnikov za voznike koles, prav tako pa je določena globa za kršitev te obveznosti.

 

2. REGISTRACIJA ELEKTRIČNIH SKIROJEV OZIROMA LAHKIH MOTORNIH VOZIL

ZPrCP v 15.a točki 3. člena določa, da so lahka motorna vozila invalidski vozički in vozila na motorni pogon, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm in so izvzeta s področja uporabe Uredbe (EU) št. 168/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. januarja 2013 o odobritvi in tržnem nadzoru dvo- ali trikolesnih vozil in štirikolesnikov (UL L št. 60 z dne 2. 3. 2013, str. 52).

Področje novih prevoznih sredstev – lahkih motornih vozil, med katera uvrščamo tudi električne skiroje, je Republika Slovenija v ZPrCP uredila leta 2021.

Lahko motorno vozilo sme voziti v cestnem prometu otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let.

Voznik in potnik na lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Ne glede na navedeno, imata lahko voznik in potnik na mopedu, katerega konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, namesto homologirane zaščitne motoristične čelade ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.

Pogoji za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu so določeni v 97.a členu ZPrCP.

Uporaba lahkih motornih vozil, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h ali so širša od 80 cm, v cestnem prometu ni dovoljena.

Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E; v nadaljnjem besedilu: ZMV-1) ureja vozila, ki so odobrena po eni od navedenih uredb:

  • Uredbi (EU) 2018/858 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 30. maja 2018 o odobritvi in tržnem nadzoru motornih vozil in njihovih priklopnikov ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot, namenjenih za taka vozila, spremembi uredb (ES) št. 715/2007 in (ES) št. 595/2009 ter razveljavitvi Direktive 2007/46/ES (Besedilo velja za EGP.) (UL L št. 151, 14.6.2018, str. 1–218) ali
  • Uredbi (EU) št. 168/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. januarja 2013 o odobritvi in tržnem nadzoru dvo- ali trikolesnih vozil in štirikolesnikov (Besedilo velja za EGP. ) (UL L št. 60, 02.03.2013, str. 52–128) ali
  • Uredbi (EU) št. 167/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. februarja 2013 o odobritvi in tržnem nadzoru kmetijskih in gozdarskih vozil (Besedilo velja za EGP. ) (UL L št. 60, 02.03.2013, str. 1–51).

Električni skiroji oziroma lahka motorna vozila niso homologirana po nobeni od naštetih uredb, zato niso del ZMV-1, prav tako se nobena določba iz ZMV-1 ne more uporabiti za električne skiroje.

Enako velja tudi, da se za električne skiroje ne morejo uporabljati določbe Pravilnika o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 43/19, 52/22, 125/22, 4/24 in 22/24).

Komentarji