Vozila na plin (LPG) - trošarine in subvencija
Vozila, ki za pogon uporabljajo sodobni motor z notranjem izgorevanjem in z dirketnim vbrizgom plina (LPG - utekočinjen naftni plin), imajo 10% manjše izpuste CO2 in 90% manjše izpuste trdnih delcev, v primerjavi z enako velikimi starejšimi bencinskimi motorji. Elektrificirani polno hibridni pogoni, ki so za nakup in vzdrževanje bistveno dražji, imajo podobne izpuste. V sosednji Italiji vozi 6% vsega cestnega prometa na plin in številka še raste, predvsem za to, ker je država v preteklih letih nudila subvencije za nakup tovarniško prirejenega vozila, imajo pa tudi zelo razvejano ponudbo servisov, ki tudi vgrajuje plinske sisteme v klasična bencinska vozila.
Na današnji dan, je povprečna cena avto plina (LPG) v Italiji 0.722 EUR/L in cena bencina 1.773 EUR/L. Razlika v ceni je 1,051 EUR/L. Pri nas je cena avto plina (LPG) 0.949 EUR/L in cena bencina 1.469 EUR/L. Razlika je samo 0,52 EUR/L. Ker bi radi državljani EU in Slovenije dihali čistejši zrak v mestnih središčih in ker nimajo vsi denarja za nakup in vzdrževanje električnega ali hibridnega vozila, predlagam naslednje:
- Država ponudi eko (Borzen) subvencijo za nakup novega tovarniško predelanega vozila na plin (LPG) in subvencijo za naknadno predelavo starejših bencinskih vozil na plin, s tem pa zagotovi do 90% manj izpustov trdnih delcev in 10% manj izpustov CO2
- Država regulira in spusti cene LPG (ki jih sedaj ne, ker je potrošnja majhna), zmanjša trošarine in s tem vzpodbudi nakup ali predelavo vozila na plin.
Dnevno osvežene povprečne cene goriv si lahko pogledate tukaj: